Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Grensstation en al

Gestart door poco loco, 29 augustus 2006, 17:36:56 PM

dieseltje

citaat:
Geplaatst door Anarchy

CiteerGeplaatst door dieseltje


Dat is precies wat er hier ook gebeurt [:D]



Dat heb ik mij al dikwijls afgevraagd, als ik al die forum-tijd nu eens in het bouwen zou steken ....[;)][;)]

dieseltje

citaat:
Geplaatst door Anarchy

CiteerGeplaatst door dieseltje


Dat is precies wat er hier ook gebeurt [:D]



Dat heb ik mij al dikwijls afgevraagd, als ik al die forum-tijd nu eens in het bouwen zou steken ....[;)][;)]

Greg

citaat:
Geplaatst door dieseltje

Ervin,

Wat rijden en wat bouwen, ok dat doe ik ook, maar ik betrap er mezelf steeds op dat je al snel wat begint te rijden (met nieuw materiaal enz) en dat er dan van het bouwen soms niet veel meer in huis komt .....


Kheb hetzelfde probleem
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

poco loco

citaat:
Geplaatst door poco loco

Ha, nog beter! Dag Ervin, bedankt voor je reactie. Jij hebt een GROTE baan?



Slecht uitgedrukt, maar serieus bedoeld. Ik ben, in tegenstelling tot anderen hier blijkbaar, niet vertrouwd met je levenswerk. Maar wel nieuwsgierig...
luc

ERVIN

Ja ik moet eigenlijk ook eens wat minder op het forum zitten,maar geraak daar maar eens van af,dan ga ik minder moeite hebben om mijn sigaretten te laten dan af te kicken van MSM,als ik mijne computer op zet is het eerste wat ik doe naar ons forum gaan,erg h?.[:I]

@poco loco,je zult mij rap genoeg kennen hoor,ik zit,zoals andere"die hards"dagelijks op dit forum,en je zult zien,over enkele dagen ben je ook verslaafd[}:)][}:)]

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door ERVIN

als ik mijne computer op zet is het eerste wat ik doe naar ons forum gaan,erg h?.[:I]

Oef! Dan ben ik toch niet alleen [;)]

Johnnytrein

Oei ben ik nu ook een verslaafde [:I] Ik bezoek ook meermaals per dag dit forum maar ook andere fora.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

poco loco

citaat:
Geplaatst door poco loco
Is de ervaren modelbouwer nu geneigd te zeggen:'Manneke, wat minder zal ook wel lukken zeker?'. Of net:'Laat uw ateljeeke waar het is en g? voor die 9 meter!'?  
Groeten, luc.



Goed. De junks en de die-hards: die heb ik nodig...om jullie even over mijn vraag te buigen.[}:)]luc.

dieseltje

Luc,

Ik denk dat je best bv. eens eind september naar de tentoonstelling van MTD in Mortsel gaat en daar een keertje spreekt met een aantal mensen met ruimere ervaring.  Ons aller Jan Jozef kan je daar waarschijnlijk al verder helpen...
Wie je ook heel wat praktische raad en tips kan geven is Gerolf Peeters, ??n van de die-hards op dit forum, die het bovendien klaarspeelt om tegelijkertijd nog heelwat te bouwen, voor alles en nog wat een goed voorstel klaarheeft, en nog een keertje (prima, duidelijke) reportages schrijft in MSM (en niet onbelangrijk voor jou, ook nog een keertje in het Antwerpse woont...)  Gerolf is op dit ogenblik met vakantie, even wachten tot hij terug is...  Maar ga alvast een keertje op z'n site kijken, meer dan de moeite !

poco loco

Dieseltje, heel erg bedankt. De MTD-tentoonstelling staat op de agenda en ik overweeg al een tijdje nadere kennismaking met de club. De prachtige site van Gerolf heb ik al lang geplunderd (aan documentatie en naslagwerk geen gebrek). Ik kijk uit naar een gesprekje met de Jan-Jozefs en Gerolfen uit dit milieu. Voel mij alleen nog wat groen achter de oren.[:I][:I]luc.

13erke

Ik heb zelf ook een ruimte van 9 op 1.5 m ter beschikking. De bedoeling is om de athus-meuse na te bouwen (wat heb ik toch veel gemeen[8)])maar dan in tijdperk V. Voorlopig liggen er nog alleen maar sporen op planken want ik ben nog volop aan het plannen. Het is wat moeilijk omdat ik nog steeds in het ouderlijk huis woon en ik het niet zo goed zie zitten om modules te maken.
Kzou je gewoon willen aanraden om altijd een stukske spoorlijn te voorzien tijdens je bouw om zodoende voldoende afwisseling te hebben, ge krijgt toch altijd goesting om eens is te willen rijden[;)].

amest

citaat:
Geplaatst door poco loco

citaat:
Geplaatst door dieseltje

je krijgt een project wat (om allerlei redenen) niet lijkt op te schieten....  daar is nog een eeuwigheid werk aan om die af te werken ....





Ja, ik heb dat ook al gelezen over de 'beginners' die hun tanden stukbijten in te grootse dromen. Dat is dan ook een beetje de vrees. Maar ik heb geen haast. Ik zie mijn project de eerste 10 jaar in elk geval niet "af" zijn. Ik blijf echter open staan voor alternatieven.[8)]
Groet, luc.



Wat je kan doen is om in stukken te werken en deze eerst af te werken voor je het volgende begint.
Een volledig sporenplan moet er wel zijn maar moet niet perse helemaal al gelegd zijn.

Ik weet niet of dit haalbaar is, maar zoek zelf zo wel te beginnen.
Begin met stationsbuurt waar dan alle sporen zullen liggen zoals op het plan. Om toch rondjes te kunnen rijden zal er een niet vaste tijdelijke ovaal gelegd worden.
Als station enzo min of meer klaar is begin ik aan volgend stukje, ...
weer wat extra sporen op de juiste plaats enzovoort.

Of dit allemaal kan hangt misschien ook wat van het plan op zich af, het een zal zich er beter toe lenen dan het ander...

Arvid
groeten,

Arvid

ERVIN

Ja Amest,zo ben ik ook begonnen,eerst mijn kopstation en wisselstraten gelegd en daaraan vast een klein ovaaltje,zo kon ik al wat rijden h?,daarna meer sporen bijgekocht,en nog meer,en nog meer,....,nu heb ik mijn volledige baan klaar,de sporen welteverstaan,en nu kan ik naar hartelust rijden en bouwen,zaaaalig.[:p]

poco loco

citaat:
Geplaatst door 13erke
Kzou je gewoon willen aanraden om altijd een stukske spoorlijn te voorzien tijdens je bouw



13erke, bedankt. Evenals Amest en Ervin voor gelijkaardige reacties.
Bedoelen jullie dat jullie eerst een stukje helemaal afwerken en dan weer een eindje verder?? Met elke keer een nieuw 'voorlopig keerpunt'? Dan hebben jullie ?rg veel geduld.
Ik dacht: in 1 keer de volledige onderbouw, in 1 keer alle sporen, en dan zee?n van tijd voor de afwerking. Of is dat verkeerd gedacht?
groeten, luc.

ERVIN

Nee hoor Poco Loco,dat gaat natuurlijk ook h?,alles eerst leggen en dan met de afwerking beginnen,maar dat was toen financieel bij mij niet mogelijk,dat waren wat teveel sporen en wissels in ??n keer h?.[:I]