Nieuws:

Nu in MSM 246 TREINSAMENSTELLING: De IC Saphir

Hoofdmenu

Grensstation en al

Gestart door poco loco, 29 augustus 2006, 17:36:56 PM

poco loco

Euh, 'k heb de rekening nog ni gemaakt...[^]
luc.

boke

citaat:
Geplaatst door dieseltje

Ervin,

Wat rijden en wat bouwen, ok dat doe ik ook, maar ik betrap er mezelf steeds op dat je al snel wat begint te rijden (met nieuw materiaal enz) en dat er dan van het bouwen soms niet veel meer in huis komt .....



Ja inderdaad... Daar vrees ik bij mezelf ook voor... Vandaar dat ik mijn plan ook het liefst eenvoudig probeer te houden! Er zijn al verschillende modelbouwers die me gezegd hebben om het niet te "groots" op te vatten, kwestie van gemotiveerd te blijven om het "af" te krijgen! Hoe kleiner, hoe fijner [?]


poco loco

citaat:
Geplaatst door boke


Ja inderdaad... Daar vrees ik bij mezelf ook voor... Vandaar dat ik mijn plan ook het liefst eenvoudig probeer te houden! Er zijn er verschillende modelbouwers die me gezegd hebben om het niet te "groots" op te vatten, kwestie van gemotiveerd te blijven om het "af" te krijgen! Hoe kleiner, hoe fijner [?]






Daar gaat het dus over.
Bestaan er eigenlijk eerste-tafel-grote-tafel-bouwers die hun project tot een goed einde hebben gebracht???

ERVIN

citaat:
Geplaatst door poco loco

Euh, 'k heb de rekening nog ni gemaakt...[^]
luc.



Mss maar goed ook,ik schrijf alles op wat ik heb gekocht,als je ziet wat ik op 6 jaar al heb uitgegeven,dat durf ik tegen mijn vrouwtje niet zeggen hoor.[:I]

ERVIN

citaat:
Geplaatst door poco loco




Bestaan er eigenlijk eerste-tafel-grote-tafel-bouwers die hun project tot een goed einde hebben gebracht???




Weet ik niet,maar wat ik wel weet is dat ik al 3X opnieuw ben begonnen,de laatste aanpassing is de beste gebleken,maar ik ben toen ook een vol jaar aan het tekenen geweest,daarna sporen uitleggen,moet hier wel een wissel liggen,moet daar een doodlopend spoor komen,enz..
Ik ben hier uren,dagen,weken,maanden mee bezig geweest,maar nu ben ik echt tevreden,er ligt geen wissel teveel,ik kan een heel afwisselend treinverloop realiseren,er kunnen treinen langs alle kanten mijn kopstation en rangeergebied binnen rijden,ik kan uren rangeren,zonder dat ik op mijn hoofdsporen kom,enz..
Maar ik ben daar dus echt heel lang mee bezig geweest,zonder dat er ook maar ??n trein reed.

boke

citaat:
Geplaatst door ERVIN

citaat:
Geplaatst door poco loco




Bestaan er eigenlijk eerste-tafel-grote-tafel-bouwers die hun project tot een goed einde hebben gebracht???




Weet ik niet,maar wat ik wel weet is dat ik al 3X opnieuw ben begonnen,de laatste aanpassing is de beste gebleken,maar ik ben toen ook een vol jaar aan het tekenen geweest,daarna sporen uitleggen,moet hier wel een wissel liggen,moet daar een doodlopend spoor komen,enz..
Ik ben hier uren,dagen,weken,maanden mee bezig geweest,maar nu ben ik echt tevreden,er ligt geen wissel teveel,ik kan een heel afwisselend treinverloop realiseren,er kunnen treinen langs alle kanten mijn kopstation en rangeergebied binnen rijden,ik kan uren rangeren,zonder dat ik op mijn hoofdsporen kom,enz..
Maar ik ben daar dus echt heel lang mee bezig geweest,zonder dat er ook maar ??n trein reed.



Wel... Dat "driemaal herbeginnen" staat me niet echt aan en die uren, dagen en weken waarover Ervin het heeft, zie ik ook niet zitten! Te weinig tijd en ook wel een (groot) deel geen goesting [;)]! De hobby is modelbouw... ! Het plannen en tekenen is voor mij een noodzakelijk kwaad [}:)]

Nonkelronnie

citaat:
Geplaatst door ERVIN

citaat:
Geplaatst door poco loco

Euh, 'k heb de rekening nog ni gemaakt...[^]
luc.



Mss maar goed ook,ik schrijf alles op wat ik heb gekocht,als je ziet wat ik op 6 jaar al heb uitgegeven,dat durf ik tegen mijn vrouwtje niet zeggen hoor.[:I]


Onmiddelijke verbranden die rekening.
das allemaal bewijsmateriaal

ERVIN

All?? Boke,dat plannen en uitleggen van de sporen is best wel aangenaam hoor,je ziet dan zo stilletjes aan een mooie baan tevoorschijn komen,en dan maar dromen over lange treinen en ingewikkelde wisselstraten.[:p]
All??,dat was mijn droom h?,en die heb ik nu kunnen waarmaken.
Maar ik kan best wel begrijpen dat niet iedereen daarvan droomt.[;)]

ERVIN

citaat:
Geplaatst door Nonkelronnie


Onmiddelijke verbranden die rekening.
das allemaal bewijsmateriaal



Ja dat is waar Nonkeltje,maar het zit goed verstopt.[}:)]

n/a



[/quote]


Wel... Dat "driemaal herbeginnen" staat me niet echt aan en die uren, dagen en weken waarover Ervin het heeft, zie ik ook niet zitten! Te weinig tijd en ook wel een (groot) deel geen goesting [;)]! De hobby is modelbouw... ! Het plannen en tekenen is voor mij een noodzakelijk kwaad [}:)]

[/quote]

Dat is echter ook een deel van de hobby , om niet te zeggen een zeer belangrijk deel.
Met een goed plan kunnen er al veel problemen worden opgelost tijdens de bouw.

Spoorse groetjes

boke

@Ervin,

Ik ben nooit handig geweest met pen en papier in mijn schooltijd, Ervin! Wel met treintjes spelen [;)]!



Greg

citaat:
Geplaatst door boke

@Ervin,

Ik ben nooit handig geweest met pen en papier in mijn schooltijd, Ervin! Wel met treintjes spelen [;)]!






Das h???l belangrijk he Boke [:p]
Als je dit niet kon zouden we je missen op het forum [:)]
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

poco loco

CiteerGeplaatst door ERVIN

Citeer

Weet ik niet,maar wat ik wel weet is dat ik al 3X opnieuw ben begonnen,de laatste aanpassing is de beste gebleken,maar ik ben toen ook een vol jaar aan het tekenen geweest,daarna sporen uitleggen,moet hier wel een wissel liggen,moet daar een doodlopend spoor komen,enz..
Ik ben hier uren,dagen,weken,maanden mee bezig geweest,maar nu ben ik echt tevreden,er ligt geen wissel teveel,ik kan een heel afwisselend treinverloop realiseren,er kunnen treinen langs alle kanten mijn kopstation en rangeergebied binnen rijden,ik kan uren rangeren,zonder dat ik op mijn hoofdsporen kom,enz..
Maar ik ben daar dus echt heel lang mee bezig geweest,zonder dat er ook maar ??n trein reed.
Citeer

Daar ben ik dus ook al een jaar mee zoet, zonder ook maar 1 locomotief te hebben...(paar weken geleden 1e gekocht). Daar zijn tal van gommekes in op gegaan. En ik vind dat zalig, dat er toch uiteindelijk altijd oplossingen uit de bus komen, ook voor de meest kopbrekende en schijnbaar onoverkomelijke problemen in het spoorverloop.
Ieder zijn dada...[8D][8D][8D]
Groet, luc.

ERVIN

Ja Poco Loco,zo is dat,ik ben ook dikwijls aan het tekenen geweest dat ik er absoluut niet uitkwam,maar na een nachtje slapen bleek alles ineens als een puzzel in mekaar te vallen,en dat is dan plezant h?.[;)]

poco loco

Het lezen van Ervins 'dagboek' heeft me ongelooflijk geinspireerd. En ??n ding is duidelijk: mijn beginnersangst is weg. Werkkamer blijft waar ze is. En de baan wordt zo groot mogelijk[:p][:p][^].
Alles opnieuw beginnen tekenen is even slikken, maar ik heb nog tijd tot de winter*: dan pas zal de voorziene ruimte gebruiksklaar zijn (is nu bouwwerf).
Bedankt Ervin en iedereen voor de reacties. Ik laat het, wat dit onderwerp betreft, voorlopig hierbij.
Groeten, luc.

* lees ook: maar ik moet nog wachten tot de winter[:(][:(].