Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Jimm - minibaantje voor 2018

Gestart door Roderik, 14 december 2017, 16:48:09 PM

Steam.N

Ziet er erg goed uit.
Je gaat trouwens erg snel !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

philippe_007

ziet er goed uit,
de achtergrond is ook top

Pierre

Groet Pierre.


Roderik

Merci iedereen :) Ik zal toch nog serieus moeten door werken om het in presenteerbare staat te krijgen.
Always be modelling!

Roderik

Nog even een fotootje mee geven: dit is zonder enige twijfel het kleinste onderstel dat ik ooit heb gedigitaliseerd met de kleinste decoder die ik ooit in mijn handen heb gehad.
't Heeft iets weg van een gemotoriseerde vlieg.  ;D Dit wordt een van de locjes die gaat rondjes rijden...

Als iemand trouwens weet over welke decoder het gaat, mag je dat gerust laten weten. Ik ben het doosje kwijt geraakt.

Always be modelling!

mahtoska1

Ik denk dat het een  Uhlenbrock Digitaal mini decoder multi 73400 is.
Er bestaat nog kleiner:
Zoek maar eens op DCX76z van TRAN.

Roderik

Nu Jimm Limonade is voorgesteld aan het grote publiek, is de goesting om verder te bouwen er terug.
Net na de expo begonnen aan wat beter werkend rollend materiaal waaronder deze BoxCab. Maar dan een elektrische versie, zodat ik kan rijden met bovenleiding. Ik kreeg de opmerking dat rondrijden met diesellocs in een limonadefabriek nu echt de meest hygiënische oplossing was. Vandaar het idee om te kiezen voor elektrisch rijden.
Hieronder wat foto's van het kleinnood.  ;)

20181021_220854_HDR by roderik vanderkelen, on Flickr
20181021_220834 by roderik vanderkelen, on Flickr
20181025_002528_HDR by roderik vanderkelen, on Flickr
20181025_003006_HDR by roderik vanderkelen, on Flickr
Always be modelling!

philippe_007


Michiel

Waauw, indrukwekkend modelbouwwerk! Het plooiwerk van het dak is subliem, het styreenwerk superstrak. Het kleefwerk vlekkeloos. Werkelijk, je bent meester over het gebeuren. Knap!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

sdz1976

Dat zijn idd knappe dinges  8) 8)



Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Gerolf

Helemaal mee eens: Erg mooie handenarbeid  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Roderik

Bedankt voor de positieve reacties. :) Geeft goesting om verder te doen.
Always be modelling!

Pierre

Groet Pierre.


Roderik

Hierbij enkele foto's van een tweede tractie-voertuigje.

Het eerste schetsje...
20181030_210425_HDR by roderik vanderkelen, on Flickr

De ruwe vorm...
IMG_20181104_025931_207 by roderik vanderkelen, on Flickr

Met de railingen...
20181104_024428 by roderik vanderkelen, on Flickr

En een dak er op...
20181107_224428 by roderik vanderkelen, on Flickr

Het onderstel...
20181107_230622 by roderik vanderkelen, on Flickr
Always be modelling!

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw