Stephano's Kerstbaantje

Gestart door Steam.N, 28 oktober 2017, 12:00:59 PM

Steam.N

#45
Eerste van mijn lopende projecten dat ik terug aanpak, na vier jaren onderbreking.

Onderstaande foto's tonen gebouwtjes die ik uit zelfgegoten gipsen blokken gekerfd en gekrast heb.
Langdurig proces, maar met een aanvaardbaar niveau voor bedoeld baantje (dat een beetje kitch is, wat romantisch, foutjes bij de latere afwerking deels verborgen door wat sneeuwvlokjes).
De gebouwen zijn gebaseerd op creaties uit Liliput-Lane.
Mijn referentie-suikerklontje ontbreekt na ál die tijd natuurlijk niet  ;)

Gebouw 1: het kerkje


Gebouw 2: stationsgebouw


Gebouw 3: apothekershuis

Vitrines zien té rood.  Nog wat werk om die rode vlek wat te minderen ...

Gebouw 4: seinhuis

Ik zat wat in de knoei met de inkijk in dit huisje, heb het maar dichtgeplaasterd.  Huisje is nu gereduceerd tot gewoon huisje uit de dorpskern.

Nu ga ik de bak van dit project onder handen nemen:  vooral de sporen proper maken, en de electronica nakijken (vooral omdat ik die electronica niet zélf in mekaar gebokst heb, en ik terug moet onderzoeken hoe alles werkt ... .
De baan is een ovaal, waarvan de achterste helft verborgen is door een berg, en onder die berg een uitwijkspoor zit.  Ik plan dus met twee treintjes rond te rijden.

Note:
Damn, de foto's verschijnen niet  ... Even uitzoeken wat hier fout loopt ... Opgelost :)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

SuSke

Leuk dat je terug aan je oudere projectjes begint Jean.

En om 13u15 staan de plaatjes mooi te pronken (bij mij althans toch)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Steam.N

Citaat van: SuSke op 20 februari 2022, 13:15:48 PM
Leuk dat je terug aan je oudere projectjes begint Jean.
...

Dank je wel, Frans.  Het is als thuiskomen  ;)


Citaat van: SuSke op 20 februari 2022, 13:15:48 PM
...
En om 13u15 staan de plaatjes mooi te pronken (bij mij althans toch)

Probleem inderdaad opgelost.  Foutjes in de links.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

Blij je hier opnieuw te mogen begroeten Jean ;)

mahtoska1

Welkom terug. Ik kijk uit naar jouw creaties.

Murphy

Citaat van: mahtoska1 op 20 februari 2022, 17:20:53 PM
Ik kijk uit naar jouw creaties.

Denk dat dit hier voor iedereen van toepassing is.

Welcome back Jean  :) :) :)
MSM lidnummer 93911
ODB  lidnummer   2283

Steam.N

Dank je wel, mannen.
Ik kijk er naar uit terug wat creatief te kunnen zijn, in de kleine N-wereld.  :)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Welkom terug, man.
Tof om je projecten (ook die in 1/1) te zien  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Peter

Met vriendelijke groeten
Peter

Floris

Citaat van: Steam.N op 20 februari 2022, 17:40:17 PM
Dank je wel, mannen.
Ik kijk er naar uit terug wat creatief te kunnen zijn, in de kleine N-wereld.  :)
doe dat!

755philippe

Jean, leuk te lezen dat je terug aktief op modelbouw bezig bent want ik dacht dat je van de aardbol verdwenen was. Trouwens goe bezig en blijf je projekt volgen.
Mvg


755philippe

Pierre

Groet Pierre.


Geert

Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

59erke

Welkom terug Jean,  doe maar rustig aan na die lange N-bouwstop. Trouwens Kerstmis is nog een eindje van ons dus tijd genoeg om dat kerstbaantje af te werken  ;)
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan