E.O.L. of een stukje op 80cm²

Gestart door SuSke, 02 september 2017, 20:12:57 PM

Metpetergaathetbeter

prachtig veel werk voor iets dat je mogelijks kan misleggen ;D ;)

SuSke

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 11 oktober 2017, 18:56:04 PM
prachtig veel werk voor iets dat je mogelijks kan misleggen ;D ;)

Plaatsje in de vitrinekast thuis is al geregeld, dus "verloren leggen"...  ;) ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

SuSke

Gisteren een avondje worstelen met de sokkel en andere entourage.
't Zal er eentje worden zonder licht "à la Gerolf" maar met een simpele gedeeltelijke achtergrond  8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Gerolf

Citaat van: SuSke op 12 oktober 2017, 16:44:30 PM
't Zal er eentje worden zonder licht "à la Gerolf" maar met een simpele gedeeltelijke achtergrond  8)

Jammer dat het plan B wordt - je had nochtans leuke ideeën  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

#109
Citaat van: Gerolf op 13 oktober 2017, 12:57:14 PM
[Jammer dat het plan B wordt - je had nochtans leuke ideeën  ::)
Inderdaad, het matras is ondertussen ook foetsie...  ::) ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

SuSke

Die matras is er nog steeds, maar ligt even in het bakje met de andere "accessoires", zoals het hekje  ::) ::) 8)

En liever een plan B dan iets dat op niets trekt omdat bepaalde zaken echt helemaal niet wilden lukken na zo'n 4u prutsen. Ook aan mijn geduld komt af en toe een eind en misschien lag de lat initieel toch redelijk (of iets te) hoog  ??? :-[
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

SuSke

Ondertussen vanavond nog een beetje materiaal finaal om zeep geholpen - t'is toch "End of Life" en dus rijp voor de sloop  ??? 8) 8)

Hierzie een mogelijke compositie - weliswaar nog zonder dat alles helemaal geschilderd en verweerd is  ::) ::)

20171014_003229 by Frans Peeters, on Flickr

20171014_003223 by Frans Peeters, on Flickr

20171014_003234 by Frans Peeters, on Flickr

De "omkadering" staat ook al in zijn basiskleurtje en het labeltje met de naam is ook klaar.
Over dat geheel had mijn vrouw ook nog een leuk ideetje ...  :o

Volgende dagen voor de opbouw van de tentoonstelling dus terug naar mijn basis bezigheid: schilderen...  ;D ;D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Gerolf

Wat een zootje  :o
  ... maar o zo mooi  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Floris

dit wordt echt leuk!
Paar dingetjes nog qua compositie, voor mij doet t nu wat chaotisch aan.
Het is persoonlijke smaak enzo, maar ik zou zeker een pallet schuin tegen het perron zetten als trapje, de deur van het gebouw is open gezet en bij dat soort verlaten oud spul lees je zo de paadjes die de lokale veertienjarigen nemen om stiekem een paar blikken cara-pils weg te werken en daarna hun overbuurmeisje te bezwangeren op een schimmelige oude matras met een paar waxinelichtjes eromheen en allerlei verkeerd gespelde satanische teksten op de muur en uiteraard wat felrealistische afbeeldingen van geslachtsdelen.
Verder denk ik dat de golfplaten bij de eerste de beste storm van de wagen gevlogen zouden zijn en zo'n kooipallet is van onder zo zwaar, die zou ik gewoon rechtop houden.
De wagen zou op zo'n plek aardig vol liggen met vuilnis, vooral die cara-pils-blikken vermoed ik en altijd een oude TV, die inmiddels helemaal in elkaar geschopt is. TV in onderdelen over het hele diorama verspreiden is ook zonder meer geloofwaardig, dat kom je overal tegen. Misschien ook nog wat achtergelaten zand en puin in de wagen en daar groeit vast wel weer een of andere plant in....
Zie maar of je dr wat mee doet, dit gaat sowieso wel goedkomen. ;)

modelbaanHO

Heb jij nooit geleerd dat je alles mooi moet opruimen ?  ;D ;D
Straks krijg je nog een GAS boete voor sluikstorten.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Pierre

Groet Pierre.


SuSke

Als je iets wil opstellen, zegt een of andere vage regel in de modelbouw dat je model op een sokkel moet staan.

E.O.L. heeft er nu dus ook een gekregen  ::) 8)

20171014_161058 by Frans Peeters, on Flickr

Voor het vervolg van dit esbatement is er maar 1 adres: MODELSPOOR 2017 by MTD in Hangar 27 het volgende weekend  ;D ;D ;D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Floris


loebaske


Frans heeft dat bord langs de weg gevonden, lag daar al een 20jaar  ;)