E.O.L. of een stukje op 80cm²

Gestart door SuSke, 02 september 2017, 20:12:57 PM

sdz1976

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

sdz1976

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

modelbaanHO

Neen Samuel, dat is niet eetbaar  ;D ;D ;D
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

railrunner

Amai Suske, zoveel tijd en energie in een stukje van 80cm² gestoken.  En dan nog zo knap gerealiseerd.  Jammer, ik zal het helaas niet live kunnen aanschouwen  :'(, ik moet namelijk werken tijdens het weekend van jullie opendeurdag.

mahtoska1


SuSke

Bedankt voor de aanmoedigingen.

Vandaag dus verder gedaan want de dagen tikken vlotjes weg, de weekends zijn druk en mijn vrouw heeft ook nog een paar avonden Cultuur voorzien deze week.

Het dak samengebouwd en geschilderd en de zinken dakgoot er in gemonteerd.

20171010_222613 by Frans Peeters, on Flickr

20171010_223425 by Frans Peeters, on Flickr

En daarna, ik weet niet hoeveel leien gesneden en gekleefd op dat geruïneerd dak  8)

20171010_225120 by Frans Peeters, on Flickr

Tot het "helemaal" vol lag, met uitzondering van een aantal kapotte leien dan toch

20171011_000129 by Frans Peeters, on Flickr

En dan weer eens helemaal los geslagen met de nodige verfjes en kleurtjes om het geheel er wat "afgeleefder" te laten uitzien. Het mogen toch geen nieuwe leien zijn, mijn gedacht  8)

20171011_001319 by Frans Peeters, on Flickr

20171011_002158 by Frans Peeters, on Flickr

Morgen alles op maat snijden en de finale slag geven aan de kleur op dat dak met het nodige mos en andere drek  8)

En daarna is het de beurt aan al de kleine rommel die er nog moet op komen ...  ??? ::) ::) 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Pierre

Pfff ... wat een prachtig werk maak je toch Frans. Iedere update is weer een verrassing. ;)
Groet Pierre.


sdz1976

Prachtig gedaan Frans, maare natuurleien werden steeds rechtstreeks op de planken genageld, daar kwamen geen pannenlatten aan te pas, al is dit veel mooier natuurlijk.


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Steam.N

Je bouwt hier alweer een meesterwerkje, Frans !!!
Zélfs als Samuel gelijk heeft met die panlatten: super mooi gemaakt !!!
Petje af  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

Heeel overtuigend, Frans. Prachtig staaltje modelbouwwerk. Heerlijk om volgen.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Het is duidelijk dat je plezier hebt aan die 80cm² - en het resultaat mag er ook zijn  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

dani

als je eens wist hoe jaloers ik ben op mensen die hier allemaal de tijd voor hebben !!!!
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Floris


SuSke

Bedankt voor de complimenten.

We hebben er inderdaad veel plezier aan, en het werkt eigenlijk heel ontspannend, de kop van het werk leeg maken door een uur leien plakken  ;D

Daar zit hem ook de truc Dani, gewoon elke dag even tijd maken om je aan zoiets te zetten, het niet te ver weg leggen.

Sam, ik vermoed dat het wel kunstleien zijn, want de kantjes zijn te mooi recht. Heb eerst een poging gedaan om natuurleien te maken maar dat ging gewoon te ver. Dan was ik 2 lagen styreen 0,13mm na het "massacreren" op elkaar aan het kleven. En dat voor zo'n 150 stuks... dat zag ik echt niet zitten nu. Later komt dat misschien nog wel eens.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

sdz1976

Het blijft hoe dan ook topmodelbouw  8) 8)


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1