Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Station met verhoogd spoor

Gestart door Cord, 15 augustus 2017, 15:57:51 PM

Cord

Citaat van: SuSke op 17 augustus 2017, 17:51:46 PM
Wel voldoende licht met grote ramen voorzien of de toeschouwers hebben er niets aan. Of is het ook zo van: "Het is er, je ziet het niet maar ik weet dat het er is".  ;)
Ik ken inderdaad modelbouwers die volgens dat principe de meest uitgebreide interieurs inbouwen en waar je vervolgens weinig meer van ziet. Dat gevaar bestaat natuurlijk altijd wel een beetje. Maar met voldoende verlichting in de stationshal, helder (overheadsheet)glas in de raamkozijnen en openslaande deuren in de ingang, hoop ik een heel eind te komen. Maar ja, een stationshal waar niks gebeurt is ook een beetje jammer. Maar ik steek alleen energie in interieurs waar er een aannemelijke kans bestaat dat je er ook wat van kunt zien... anders vind ik het zonde van mijn tijd.

Citaat van: Klaas Zondervan op 17 augustus 2017, 21:28:43 PM
Die muurschildering komt uit het station Amsterdam Amstel ;D
En ik hoop dat het qua formaat een beetje wil passen in mijn stationshal.  ::)
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Snobby Crash

Lees nu pas dit topic, maar het station van Aalst is ook een station met bovenliggende sporen.
De Aalsterse modelbouwclub heeft dit zelfs nagebouwd ! Prachtig om dit te zien hoor !

Geert

Cord

Klopt. Hoewel dat verhoogde spoor bij Station Aalst veel later is aangelegd. Aanvankelijk is dit station gebouwd met gelijkvloerse sporen.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

RogerC

Voor een Nederlands voorbeeld kun je zowel naar Weert als Haarlem kijken.

Havoc

Gentbrugge is niet veel meer dan een halte op een brug. In Vilvoorde staat het station gewoon voor de berm.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Chrisrail

#20
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

bellejt

niet vergeten dat gent st pieters er ook eentje is.Mss niet goed zichtbaar maar is wel zo.

Peter

Het mooiste is en blijft voor mij het oude stationsgebouw van Berchem (Antw.) Dat gebouw zal altijd mijn voorkeur blijven wegdragen.
Nee,nee, nee dat is en zal geen projekt voor zelfbouw worden want dat is veeeel te moeilijk voor mij. Eigenlijk meer iets voor Gerolf, want die heeft al ervaring in zo'n bouwstijl met het gemeentehuis van Borgerhout  ;)

berche1 by Peter Verlooy, on Flickr

berche2 by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

59erke

Is in ieder geval mooier dan hetgene er nu staat.
Wist trouwens niet dat er vroeger dergelijk gebouw stond, weer wat bijgeleerd...
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Peter

Ja, ik heb het nog geweten, want op de plaats waar nu de binnensingel onder de sporen doorgaat, stonden vroeger een paar huizen, eigendom van het leger, en daar woonden vrienden van mijn vader.
Het zelf enkele foto's die ik daar gemaakt hebt, doch slechts 1 waar vaag het station Berchem op te zien is, maar duidelijker het seinhuis.
Foto genomen in zwart/wit met een "Boxke" opname 1963

Berchem 1963 by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

755philippe

Peter,
Lijkt mij wel een leuke uitdaging om dit station in model na te bouwen. Als ik de foto's bekijk kun je wat mallen maken in giethars en voor de ramen messing gebruiken MAAR zal verdomd te veel tijd vragen. Nee, wie weet ooit...
Mooie oude foto's trouwens.
Mvg

755philippe

Steam.N

Citaat van: Peter op 20 augustus 2017, 13:00:34 PM
Het mooiste is en blijft voor mij het oude stationsgebouw van Berchem (Antw.) Dat gebouw zal altijd mijn voorkeur blijven wegdragen....

Prachtig gebouw ...
En zoals gewoonlijk: met de grond gelijk gemaakt ...  :( :( :(
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Chrisrail

#27
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Steam.N

Citaat van: Chrisrail op 20 augustus 2017, 18:25:57 PM
Citaat van: Steam.N op 20 augustus 2017, 16:09:31 PM
Prachtig gebouw ...
En zoals gewoonlijk: met de grond gelijk gemaakt ...  :( :( :(

En het goede nieuws is............ 

Onze Jean laat het herrijzen in al zijn glorie in N   :-\ :-\ :-\ :-\ :P

Wil je geloven dat ik daar even aan gedacht heb?
Maar ik heb op dit ogenblik al voldoende projecten lopen  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Chrisrail

#29
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }