Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

"MéTiers Du canal" - voor MobExpo 2018

Gestart door Gerolf, 27 april 2017, 18:25:38 PM

Gerolf

#15
Bandwerk ...



Geduldig werkje, vooral omdat ik in dat piepkleine onderstel het middelste gaatje moet ruimen van 1.6 naar 2 mm ... en zonder het toch wel zachte kunststof te beschadigen
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

#16
Even testen (voorlopig nog manueel ... ) www.gerolf.be/meb/mtd/koffer/Veld22.mp4
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

Sorry - blijkbaar is de link hoofdlettergevoelig ... nu zou het wel moeten werken
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

philippe_007


dani

ik wou dat ik ook zo fijn kon werken... 
Helaas laten mijn ogen dat niet meer toe ! (en mijn worstenvingers evenmin)

Vandar dat ik naar G overschakel...  :-)
En dan is je koffer al snel gevuld :-(
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Gerolf

#20
Vanavond nog wat grover werk gedaan aan het project:



Ik heb veel zin om iets te zeggen over de gewichten, maar ik ga het niet doen  ::)  ;D  :-X

Citaat van: dani op 11 mei 2017, 11:45:28 AMik wou dat ik ook zo fijn kon werken...  Helaas laten mijn ogen dat niet meer toe ! (en mijn worstenvingers evenmin)

Loep en pincet ;-)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

philippe_007

kwaliteit weegt he Gerolf  ;D ;D ;D ;D

Citaat van: dani op 11 mei 2017, 11:45:28 AM
ik wou dat ik ook zo fijn kon werken... 
Helaas laten mijn ogen dat niet meer toe ! (en mijn worstenvingers evenmin)


ik ken het probleem, maar een bril is wel een goede oplossing.
ivm de worstenvingers, dat kan geen probleem zijn, die heb ik ook, pincet is een van de vaste werkstuk bij mij.

dani

een loep schept nog meer problemen als je al problemen hebt met dieptezicht ....
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

philippe_007

Id, met een loep kan ik ook niet werken, heb steeds de neiging met 1 oog te willen kijken met als gevolg geen dieptezicht meer.
Maar met een leesbril lukt het momenteel nog goed.

Steam.N

Citaat van: philippe_007 op 12 mei 2017, 09:32:12 AM
... met een loep kan ik ook niet werken ...

Gelukkig is míjn loep een trouwe bondgenoot.
Ik zou er anders niets deftigs van bakken  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Dieptezicht heb ik sowieso al niet - nooit gehad  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

#26
Volgend stapje: een wissel in N met gesponsorde code 40 rails:

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

#27
Het gaat vlot ...

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

vyncky

Ja Gerolf, je blijft ons verbazen...

Zou je dat in schaal Z ook lukken?  ;D.

Grapje! ;)

Yannick

Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Gerolf

#29
Ik had met de elektronica een fikse blunder gedaan:
Intussen zo gewoon om met smd's te werken - terwijl gewone componenten aan de andere kant van de printplaat zitten
... en dus vergeten om het printontwerp te spiegelen, maar sommige connectoren dan weer niet, ...  ::)

... Dus bijna alle elektronica opnieuw moeten ontwerpen en bouwen  >:(



Intussen zijn er drie printplaatjes OK, en die lijken elektrisch ook goed te werken.
Er liggen nog twee plaatjes klaar om opnieuw te bouwen, en nog 5 andere zijn opnieuw ontworpen

Nogal wat onderdelen kunnen recupereren, maar het stomme tijdverlies natuurlijk niet ...  :(
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw