Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Even iets laten horen van mij

Gestart door ThierryDS, 19 februari 2017, 22:08:07 PM

ThierryDS

Dag iedereen,
Ben hier een tijdje niet meer geweest, ook niet met modeltreinen bezig geweest

Reden: had gisteren geschiktheidstesten voor treinbestuurder in BXL. Resultaat ken ik nog niet maar ik heb er geen goed gevoel bij.

Ik hou jullie op de hoogte.

Groeten aan iedereen
Thierry

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

modelbouwpatrick


Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

2012

Citaat van: ThierryDS op 19 februari 2017, 22:08:07 PM
Dag iedereen,
Ben hier een tijdje niet meer geweest, ook niet met modeltreinen bezig geweest

Reden: had gisteren geschiktheidstesten voor treinbestuurder in BXL. Resultaat ken ik nog niet maar ik heb er geen goed gevoel bij.

Ik hou jullie op de hoogte.

Groeten aan iedereen
Thierry

das raar... normaal weet je meteen uw uitslag.... een tweede x meedoen is vaak nuttig, je kan je beter voorbereiden 'omdat je het al es gezien' hebt. Een maat van mij idem op zijn eerste test, was niet geslaagd en heeft opnieuw geprobeerd... met succes. Ook test 2 en 3 is al voorbij en komende weken, dagen, verwacht hij zijn aanwervings datum ☺

Pierre

Groet Pierre.


ThierryDS

Bedankt iedereen, nog steeds,geen uitslag ::)

TBCédric

Geschiktheidstesten of was het de medische keuring met psychotesten?
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

ThierryDS

Het waren enkel geschiktheidstesten. Resultaat: NIET geslaagd :(

TBCédric

#10
Citaat van: ThierryDS op 25 februari 2017, 09:48:42 AM
Het waren enkel geschiktheidstesten. Resultaat: NIET geslaagd :(

Oei dat is een mindere? Hoeveel op 20 had je misschien?
En geef zeker niet op hé! Schrijf je terug in in een nieuwe reeks. Wie weet lukt het je dan wel! ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Metpetergaathetbeter

Wat houden die geschikheidstesten in m.a.w welke vragen worden daar gesteld of wat doet men je doen?

TBCédric

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 26 februari 2017, 00:01:38 AM
Wat houden die geschikheidstesten in m.a.w welke vragen worden daar gesteld of wat doet men je doen?

Zo'n geschiktheidstest bestaat uit drie delen:

  • Abstract denken
  • Numeriek denken
  • Verbaal denken

Heel de test is met giscorrectie. Een fout antwoord is sowieso -1, niet antwoorden is 0 en juist antwoorden hangt af van het onderdeel zelf.
Abstract denken zijn eigenlijk vergelijkingen.
Dan heb je bijvoorbeeld dit:

Een gele hond         A B C
Drie rode apen        D E F
acht grote kastelen G H I

Vraag: Drie gele kastelen = ...  Dan krijg je een aantal keuzes en dan moet je dan de juiste combinatie vinden. In dit geval is dat dan "D B I".Dit is nu zeer eenvoudig voorgesteld.
Het numeriek denken zijn eigenlijk gewoon wiskundige vraagstukken.
En dan kom je aan het verbaal denken.

Dat is eigenlijk zeer aandachtig en begrijpend lezen. Je krijg dan een tekstje en dan een aantal vragen. En dan moet je de meest juiste vraag selecteren. En dat is geen makkie. Het kan zijn dat er niets wordt vermeld in de tekst, het ergens op lijkt of gewoon letterlijk in de tekst staat (al dan niet in dezelfde zin).

In totaal moet je een globale score hebben van 10 op 20 en die wordt berekend a.d.h.v.  jouw gemiddelde t.o.v. het gemiddelde van de aanwezige groep. Als je nu dus een iets mindere groep hebt en je bent zelf wat slimmer zal je een hoger eindresultaat behalen en dus makkelijker erdoor zijn. Als je nu met allemaal hoge school studenten zit en je hebt zelf vbv maar beroeps gedaan.... Kan het zijn dat je een lagere score zal hebben.

Bij mijn eerste infosessie zeiden ze: 'We hebben al gehad dat 90% van de groep slaagde, maar we hebben ook al gehad dat er maar 25% erdoor was.' Dus het is een vreemde manier van berekenen en je moet er een beetje geluk mee hebben. Maar ze zeggen toch: 'tweede keer, goede keer!'? Dus Thierry, ga ervoor hé man!
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.