Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Station Hoogbaan

Gestart door Pierre, 22 december 2016, 15:16:59 PM

Gerolf

Citaat van: Michiel op 19 juni 2017, 11:47:48 AM
Prachtige brug! En ook de brugvloer vind ik subliem! Erg knap.

helemaal mee eens !
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

stoomlokje

Citaat van: Pierre op 12 juni 2017, 14:58:58 PM
Dankjewel jongens voor dit leuke commentaar :).
inderdaat een prachtig staaltje van bruggenbouw

Pierre

Dank allemaal.

Verlichting op het onderste dek dat leek me wel een aardig plan dus .....





Ik zet de brug vast op zijn plaats en soldeer de rails aan elkaar.



De brug hangt nu een paar dagen permanent voor de deur en je moet er niet aan denken dat er iemand naar binnen gaat en dan anderhalve maand werk aan splinters loopt. Dan maar een bordje op de deur.





Ballast bijwerken.



Om de boel goed te centreren boor ik 4 gaatjes van 3 mm en lijm daar wat stukjes spijker in. Ik laat de koppen er aan (hebben op zich een aardig wafelpatroon) zodat ik als de gaatje eventueel wat uitslijten op den duur ik de spijker er makkelijk uit kan trekken en vervangen voor een dikkere.



Dan kan ik met een gerust hart de rails doorslijpen zonder dat de boel verschuift van elkaar.



Even de roest een beetje bijwerken en dan is het bovenste dek klaar.





Een stekkerbusje voor verlichting en railspanning komt aan de achterkant van de brug en de draadjes zullen daar in de muur verdwijnen.



Het onderdek er op lijmen.





En de vangrail.



Nog even een close-up van de pennetjes.



En ook het onderdek is klaar.



Nu verder met het voetgangersgedeelte.
Groet Pierre.


Freek

Knap gevonden, ik ging het weer veel te ver zoeken.
En echt een prachtige brug, ik ben er jaloers op.

apenkop

Mooi gemaakte bevestiging......simpel gemakkelijk en zeer stabiel in een woord geniaal. Net als dat bord trouwens wacht voor het rode licht.......... zo bekend maar dan met een heel toepasselijke twist. Het enthousiasme spat gewoon van je werk af, ik blijf dit draadje steeds weer met plezier lezen. :P
Modelbouwen doe je met vallen en opstaan daarom ik ga door tot ik sta en opval

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Pierre

Dankjewel voor deze veren en we gaan gewoon weer verder .... toch? ;D
Groet Pierre.


Pierre


Weer een stukje gedaan aan het voetgangersgedeelte van mijn brug.



Ik heb een stuk installatie draad gestript en de koperen kern wil ik gebruiken om de reling te maken. Zeker na het strippen zit de draad vol bochten en knikken. Een kleine tip is om de draad in de boormachine te zetten en dan (langzaam) net zo lang draaien tot alle knikken er uit zijn. Dan hou je een keurig nette strakke draad over.



Ik maak mijn voetpad van wat styreen stroken. Op de foto zie je ook de strakke koperdraden liggen.



De vloer van het voetpad maak ik van "wafelplaat" en daarvoor gebruik ik stukjes bindstrip die ik heb overgehouden van een postpakketje. Eén hele strook is geen gezicht dus ik maak losse roosters.







Dan een dry-brush met zilvergrijs.



Dan het hekwerk. In een plank boor ik wat gaatjes en knip de draad op maat. Daarna solderen.





Van een stukje horrengaasknip ik strookjes van 6 hokjes. Dat is 11 mm en een mooie hoogte voor het hekwerk. Bij een Preisertje komt dat ongeveer tot aan de ellenboog.





Het hekwerk zet ik ook op 11 mm.









Het eindresultaat. Ik heb er een familie Preiser op geplakt voor de maat.





Nu alleen nog de onderkant afwerken.
Groet Pierre.


Cord

Slim opgelost met dat horrengaas. Ziet er mooi uit.
Ik gebruik het ook wel om trailiewerk voor een raam te maken...


...of een reclamebord.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Pierre

Dank je Wim.





Tussendoor even tijd voor een wat ouder projectje van mijn baan.

Een viskraampje. Maar ik wil natuurlijk weer iets speciaals. Van een eerder project heb ik nog een kap over gehouden van een Mercedes bus. Dit lijkt me wel geschikt. Eens kijken of ik daarvan een aardige viskraam in elkaar kan fröbelen.



Ik wil niet de hele bus gebruiken dus eerst maar eens de zaag er in.



En dan natuurlijk de eindjes weer aan elkaar knopen.





De eigenaar heeft de bus zonder wielen gekocht maar gelukkig nog wel een paar oude planken liggen dus .....



De hele zooi gaat in de verf met de witkwast. Het hoeft geen nieuwe te worden hè?
Ook komt er aan de zijkant een groot luik in met een vitrine met vis..





Van een led-strip knip ik 2 x 3 ledjes af. Omdat ik er in de bus 4 nodig heb voor een goede verlichting knip het stripje na de 4e led door. De resterende 2 ledjes soldeer ik met twee draadjes door voor onder de luifel. Na testen of het werkt kan ik de ledstripjes in de bus plakken.





De bakoven met afzuiging en een koelkast.



En natuurlijk het personeel. Ik heb een paar Preisertjes netjes in het wit gekleed voor de bediening.



En de vloer compleet het met personeel plak ik in de bus.



Nog geen haring in de hele tent  te vinden maar voor de toonbank is het al dringen geblazen.



Na een beetje tekenen print ik het luifeldoek uit en plak dit op de uitbouw.







Het blauw is op de kraam geschilderd en de naam staat er op. Een beetje reclame en wat vlaggetjes. Mini projectje viskraam ... klaar.




Groet Pierre.


tomenriet

Pierre, ook al lust ik geen haring het ziet er uit om van te smullen.
Mis er wel de geruite doek om de handjes aan af te geven   :)
Verbeter de wereld, begin met een modelbaan.
Volg hier de bouw van mijn h0e baantje [HOLZSTEIN h0e]

Vriendelijke spoorse groeten, Tom

doomslu

Heel erg leuk en geslaagd projectje.
Wij zouden er wel een frietkraam van maken, want haring? Dat kopen we niet aan zo'n kraampje.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

3rail

Erg leuk gedaan zo een haring kraam.

Zelf hou ik er ook niet van, maar zo zie je maar, wat de ene lekker vind daar spuugt een ander op. ;)

Edward.
Wat hebben die Duitsers toch mooie dingen gemaakt,Br 01,01-10,02,03,03-10,04,05,06,12,13,14,15,16,17,18.0,18.1,18.2,18.3,18.4,18.5.19.0,19.1,23,38.2,38.4,39,41,43,44,45,50,52,53,54.8,55.5,56,57,58,59,61,62,64,78,80,81,86,92,99

Gerolf

Toffe bouwverslagen  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

PietB

Nou ik houd wel van een rauw dood visje hoor, maar waar sta je met je kraam Pierre?
Tof gedaan man, en duidelijk geïnspireerd door de handel aan de kust.
Kan ook niet anders toch?

grt Piet.