Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Foto's op forum

Gestart door Peter, 03 december 2016, 11:11:46 AM

Peter

Hoe komt het dat foto's die ik (en misschien ook anderen) hier op het forum plaats binnen de kortste keren ook op bv Google  te zien zijn.
En hoe kan ik dit verhinderen, want als dat niet mogelijk is ga ik toch een aantal foto's, waarvan sommige prive zijn terug verwijderen.
Deze moge wel voor ons forum te zien zijn maar de rest van de wereld heeft er eigenlijk geen zaken mee.
Met vriendelijke groeten
Peter

Dirkh

Als je iets op een forum zet is het openbaar, google scan alle sites en een site die populair is wordt sneller gescand waardoor die foto's terug te vinden zijn in google.
Je kan dat niet vermijden, enkel de foto's verwijderen is een oplossing en dan nog, het kan zijn dat die bij google gestockeerd blijven.

loebaske


Klopt helemaal, vond ook foto's terug op google van mezelf, vind dit wel een beetje jammer, want die waren voor het forum bestemd en niet voor gans de wereld...

Peter

Hoe zit dat dan als ik op de foto's de C van Copyright zet.
Mogen zij dat dan zo maar met de voeten treden?
Met vriendelijke groeten
Peter

Sicco

Eh, Google is een zoekmachine, dus die vind alles wat je online zet. De plaatjes worden niet 'gekopieerd door google' maar google laat alleen de resultaten zien van de zoektocht. Dat is niet meer of minder dan een link naar de plek waar je de foto zelf plaatst.
Als je je foto dus vind op een andere site via google is het niet google die de foto heeft gejat, maar enkel je door anderen gejatte foto vind

Klaas Zondervan

Peter, zijn de foto's die je hier plaatst dan zo vertrouwelijk dat de rest van de wereld ze niet mag zien?
Zoals Sicco zegt, google zorgt er alleen maar voor dat je foto's gevonden kunnen worden. En als iemand je foto wil jatten, dan kan dat altijd. Ik kan elke foto kopiëren die op mijn beeldscherm verschijnt. Ik kan hem een andere naam geven, eventueel jouw copyrightsymbool wegpoetsen en dan net doen of het mijn foto is. Er is maar één manier om zulke zaken te vermijden: geen foto's laten zien.

Peter

Klaas, het heeft niet direkt iets te maken met vertrouwelijk of niet. Maar soms krijg je van derden een foto, een tekening of plan, waarvan je beloofd hebt dit enkel voor een modelspoorforum te gebruiken. Vervelend dat je nadien moet bemerken dat heel de wereld ze kan zien.
Inderdaad, zoals hier is gezegd: zal ik veel zuiniger om met info/foto's enz. omspringen als ik niet wil dat iedereen ze ziet.
Met vriendelijke groeten
Peter

OlivierV

Citaat van: loebaske op 03 december 2016, 11:18:41 AM

Klopt helemaal, vond ook foto's terug op google van mezelf, vind dit wel een beetje jammer, want die waren voor het forum bestemd en niet voor gans de wereld...
Voor het forum bestemd en niet voor gans de wereld, daar zeg je het he, je spreekt jezelf daar tegen in je zin.
Heel de wereld kan in principe dit forum bekijken, zo ook Google ..., dus alles wat ook voor dit forum bedoeld is, is ook bedoeld voor de rest van de wereld. (onrechtstreeks dan wel).

Verwijderen kan wel, maar sowieso dat het nog ergens gecached zit ...
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

patatje70

Citaat van: Dirkh op 03 december 2016, 11:15:29 AM
Als je iets op een forum zet is het openbaar, google scan alle sites en een site die populair is wordt sneller gescand waardoor die foto's terug te vinden zijn in google.
Je kan dat niet vermijden, enkel de foto's verwijderen is een oplossing en dan nog, het kan zijn dat die bij google gestockeerd blijven.
de oplossing is om met je fotos ergens in een bos te kruipen,misschien dat ze je daar niet vinden.. alhoewel met google earthview...
nee zonder gekheid,al wat je op het internet zet is niet meer privé, dat is den modernen tijd, best analoog bewaren, want als je pc gehacked wordt zijn ze ook openbaar.. ach zolang het maar trein-gerelateerde fotos zijn..

Hans B

#9
Normaal kan je ergens op de website / forum software aangeven dat robots van bijv Google deze paginas (en dus ook de fotos) niet meenemen in hun indexing. Daardoor gaan ze dan ook niet verschijnen in de zoekacties.

Waar juist hangt af van de server/forum software.


Wellicht dat dit kan helpen:
- https://support.google.com/webmasters/answer/6062608?hl=en
- http://antezeta.com/news/avoid-search-engine-indexing

Groeten,
Hans

Stieven76

Je kan idd de (Google)bots verhinderen om je site te indexeren, maar dat wil dan ook zeggen dat er niets meer van het forum op Google zal terug te vinden zijn. En dat is zeker ook niet de bedoeling  ;D

Eens je je foto's op het net gezet hebt krijg je die er nog heel moeilijk terug af. Dat is wat ik nu mijn dochter van 11 al duidelijk vertel voor als ze binnenkort een smartphone heeft.

Peter

#11
Zuiniger zijn met foto's zal de beste oplossing zijn, want met helemaal geen foto's te posten maak je het forum zo goed als dood
Draadje mag wat mij betreft gesloten worden
Met vriendelijke groeten
Peter

OlivierV

Citaat van: Stieven76 op 03 december 2016, 14:12:39 PM
Je kan idd de (Google)bots verhinderen om je site te indexeren, maar dat wil dan ook zeggen dat er niets meer van het forum op Google zal terug te vinden zijn. En dat is zeker ook niet de bedoeling  ;D

Eens je je foto's op het net gezet hebt krijg je die er nog heel moeilijk terug af. Dat is wat ik nu mijn dochter van 11 al duidelijk vertel voor als ze binnenkort een smartphone heeft.
Geen smartphone geven, ne gewone Nokia volstaat ook. :D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Jurgen

Citaat van: OlivierV op 03 december 2016, 16:48:12 PM
Citaat van: Stieven76 op 03 december 2016, 14:12:39 PM
Je kan idd de (Google)bots verhinderen om je site te indexeren, maar dat wil dan ook zeggen dat er niets meer van het forum op Google zal terug te vinden zijn. En dat is zeker ook niet de bedoeling  ;D

Eens je je foto's op het net gezet hebt krijg je die er nog heel moeilijk terug af. Dat is wat ik nu mijn dochter van 11 al duidelijk vertel voor als ze binnenkort een smartphone heeft.
Geen smartphone geven, ne gewone Nokia volstaat ook. :D

Dat denk ik ook. Als je dochter van 11 bereikbaar moet kunnen zijn heb je ook ordinaire gsm's waarmee je enkel kan bellen en sms'en. Kosten niet meer dan 50 euro en ze kan evengoed bellen of gebeld worden.

Als ik ooit kinderen heb, geen smartphone vooraleer ze 18 zijn, dan doen ze wat ze willen met hun eigen geld!


Maar euh, ik liet me even gaan, het gaat hier over foto's op het forum...
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dieselfreak

Citaat van: Jurgen op 03 december 2016, 17:25:35 PM
Citaat van: OlivierV op 03 december 2016, 16:48:12 PM
Citaat van: Stieven76 op 03 december 2016, 14:12:39 PM
Je kan idd de (Google)bots verhinderen om je site te indexeren, maar dat wil dan ook zeggen dat er niets meer van het forum op Google zal terug te vinden zijn. En dat is zeker ook niet de bedoeling  ;D

Eens je je foto's op het net gezet hebt krijg je die er nog heel moeilijk terug af. Dat is wat ik nu mijn dochter van 11 al duidelijk vertel voor als ze binnenkort een smartphone heeft.
Geen smartphone geven, ne gewone Nokia volstaat ook. :D

Dat denk ik ook. Als je dochter van 11 bereikbaar moet kunnen zijn heb je ook ordinaire gsm's waarmee je enkel kan bellen en sms'en. Kosten niet meer dan 50 euro en ze kan evengoed bellen of gebeld worden.

Als ik ooit kinderen heb, geen smartphone vooraleer ze 18 zijn, dan doen ze wat ze willen met hun eigen geld!


Maar euh, ik liet me even gaan, het gaat hier over foto's op het forum...


Een smartphone, wat is dat?  ;D
MC