Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

3D K8400 3D Printer

Gestart door bart1472, 13 november 2016, 19:58:30 PM

bart1472

Beste forum

wie van jullie kan mij even uitleggen hoe ik mijn firmware update van mijn K8400 3D printer


groetjes bart

PeterC

Groetjes, Peter


bart1472

sorry

ben hier nieuw op deze forum mijn naam is bart 44 jaar elektronica is puur mijn hobby heb sinds kort mij een 3D printer de K8400 aan geschaft hij is af nu maar ik loop hier en daar klein probleempjes op die ik graag samen met jullie wil op lossen

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Dag Bart, welkom op ons forum.
Ik heb je bericht even in de juiste rubriek gezet.
Mij lijkt het dat je software-update best via de fabrikant zoekt ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

bart1472

ik heb de firmware update van de fabrikant maar ik weet niet juist wat ik alle maal moet doen daarom graag jullie hulp



groetje bart

PietB

Citaat van: bart1472 op 14 november 2016, 10:20:18 AM
ik heb de firmware update van de fabrikant maar ik weet niet juist wat ik alle maal moet doen daarom graag jullie hulp
Het staat precies omschreven in de handleiding, Bart.
Download Handleiding hoofdstuk 2

Gerolf

Die K8400 is een pakket van Velleman, niet?
Ik zou denken dat die een geprogrammeerde microcontroller heeft, die babbelt met je PC.
De update zal dan dienen voor de software op je PC (nadat je het oorspronkelijke pakket geïnstalleerd hebt)

Er zitten op dit forum wel wat mensen die een 3D-printer hebben, maar het is geen specialiteit van ons modelspoorforum ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

dani

dat is een ATMega 2580 basedinterface board dus je kan die updaten  via de ARDUINO  IDE   , staat geloof ik allemaal op de site van velleman uitgelegd.  Anders hun technische support eensbellen of mailen, die kunnen je verder helpen
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

argilla

je kan beter nog wat aanzien. De nieuwste technologie van 3D printing zijn met vloeibare harsen.  Uiterst fijne laagjes op elkaar.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

dani

Citaat van: argilla op 14 november 2016, 12:34:35 PM
je kan beter nog wat aanzien.

Hij heeft hem vermoedelijk al gekocht.....
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Thommy

@topicstarter:
je moet sowieso de arduino software downloaden (site arduino zelf) en met de kabel van USB poort naar de mini USB van de arduino plaat gaan om up te daten.

wel controleren, bij de K8200 moet je een brugje maken. Bij de K8400 naargelang welke arduino schijnt
Greetz

Thommy