Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

La vie en rose...

Gestart door evan, 30 oktober 2016, 16:34:40 PM

evan

Een 5e geveltje is aan het drogen... 





Nog 3 geveltjes en dan ga ik het huizenblok gaan samenstellen  :)  En dan de daken er op en dan finaal weatheren.  Daarna komen de details zoals luifeltjes verlichting enz...  oh ja en de brievenbus  ;D

Groetjes,
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Dreha

Dat is dus af tegen morgenvroeg  ;D.
Nee even serieus nu, echt knap gedaan. Chapeau.

evan

Bedankt Harald :)

Ik kon het niet laten en heb nog een tikkeltje extra vervuild.



Op naar de volgende :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

loebaske


Dat ziet er verdomd veel beter uit, de tand des tijds meegemaakt >> TOP

Gerolf

Alweer een erg knappe gevel  8)
Ik denk trouwens dat men in oorlogstijd andere dingen aan het hoofd had dan een gevelreiniging ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

Prachtig gewoon. Helemaal zoals in het echt.
Proficiat Evan
Met vriendelijke groeten
Peter

Herwig

#156
Tijdens W02 waren die uitstalramen/vitrines misschien wel permanent beveiligd met planken, opgeschroefde/opgehangen luiken ?
( en dan moet je er geen artikelen in uitstallen ...)
( zie Nouallier...)

DFS

Citaat van: loebaske op 22 februari 2017, 07:57:58 AM

Dat ziet er verdomd veel beter uit, de tand des tijds meegemaakt >> TOP

Volledig mee akkoord!

OlivierV

Evan de gevelman is goed aan het werk zo te zien.  ;D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

evan

#159
Voila se weer eentje erbij :)



Er moeten nog wat details geschilderd worden, maar das pas voor vanavond...

Eergisteren was ik een achtergevel aan het voorbereiden van Artitec, maar ben de werken gestaakt.  Het betreft gevel "P" 10.234.

Er zaten verschillende delen in die te monteren waren zoals andere gevels.  Ik zag echter dat er verschillende soorten resin/kunsthars gebruikt waren.  Deze hadden blijkbaar een verschillende hardheid en ook een verschillende krimpfactor waardoor in de volledige lengte tot op de volledige hoogte van de te monteren stukken een verschil van 3mm was ontstaan  :o  Wel jammer dat ik dat niet eerst gecontroleerd had alvorens al de ramen uit te snijden  :-\

Ik vond het de moeite niet om aanpassingen te doen doordat de ramen ook verspringen.  Ik heb een mailtje gestuurd naar hen en hopelijk kunnnen me ze een gepast stuk leveren en dan doen we hiermee verder. 



Groetjes en tot later ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

sdz1976

Weerom heel knap gebouwd Evan, al moet ik zeggen dat die gevels op zichzelf toch ook heel knap zijn vind ik 8)
Al flatteren ze ook wel eens, wat vast wel goed komt.

Grtz,

Samuel.

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Steam.N

Citaat van: OlivierV op 22 februari 2017, 17:58:00 PM
Evan de gevelman is goed aan het werk zo te zien.  ;D

Absoluut ! 
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

evan

Nog even een testopstelling...

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Metpetergaathetbeter

wat ook leuk zou zijn is een gevel met stelling die net van jouw weathering ontdaan wordt (lees herschilderd wordt) ;)

evan

Niet tijdens de oorlog  :-\

PS de autootjes zijn nu maar voor de fun he...
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.