Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

La vie en rose...

Gestart door evan, 30 oktober 2016, 16:34:40 PM

evan

Goede avond,

Met plezier lichten we een tipje van de sluier van een nieuw project.

Nu m'n solo projectje Oeversijde klaar is en The High Line mijn voorkeur qua thema had, mocht nu Erik een onderwerp kiezen.
Hij heeft gekozen om een fictief Frans havenstadje weer te geven tijdens de Duitse bezetting met de klemtoon op duikboten.  Na heel wat opzoekwerk en puzzelwerk zijn we tot een ontwerp gekomen.   

Erik heeft al heel wat duikboten gebouwd en klaar gemaakt voor de baan. 
Zelf ga ik binnenkort beginnen met de eerst modules te bouwen. 

Om jullie een idee te geven qua sfeer, plaats ik hier wat foto's die gediend hebben voor de inspiratie.  (Bron: Google)

















We gaan het qua wapens en symbolen natuurlijk wat luchtiger opvatten om niet te veel op te rakelen.  Het leven ging er ten slotte ook voort en de noodzaak was "Voir la vie en rose..."

De trein zal ook zeker niet ontbreken voor zowel reizigers- als goederenvervoer.

Er staat geen tijdslimiet op het project, maar we gaan er wel consequent aan doorwerken.  Bovendien wil ik ontzettend graag aan de bunker beginnen die de duikboten herbergt.

Wordt vervolgd ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Frits.

Wat een verrassend onderwerp. Dat kan een bijzonder project gaan worden.
Je mag wel zorgen voor een heel stevig onderstel met al dat "beton".  ;D
H0, 2 rail, digitaal, automatisering komt later nog. ??
Tijdperk 1960-1980. Rangeerterrein bij containerfabriek in Noord-Nederland.

Peter

Mooi idee
Beide eerste foto's zijn uit de film "Das boot" want op de tweede foto zie je boven de betonmuur een gele bouwkraan, die ook tijdens de film soms te zien was (vergeten te retoucheren??)
Met vriendelijke groeten
Peter

evan

Klopt Peter,  dat zijn inderdaad fragmenten van Das Boot  ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

modelbaanHO

Fameus en uitdagend project.
Laat ons maar meegenieten van de realisatie stap voor stap.

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Steam.N

Prima onderwerp.
Ik kijk uit naar de eerste foto's  ;)
Veel modelbouwplezier !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

sdz1976

Is idd een origineel en boeiend onderwerp, benieuwd naar de evolutie.

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Metpetergaathetbeter

jouw keuze (en de symbolen die toen gebruikt werden) en die  jij ook eigenlijk zult moeten gebruiken om het geloofwaardig te maken hopelijk stoten zij niemand naar het hoofd  :-\ ;)

PeterC

Evan,

Veel plezier en succes met je nieuw project!




Citaat van: evan op 30 oktober 2016, 16:34:40 PM


Deze foto is enkel voor de scenery bedoeld?  Is heel wat later genomen (Franse duikboot en seventies auto's).
Groetjes, Peter


evan

Peter,

Dat is inderdaad voor de sfeer zoals gebouwen etc.  De wagens zijn 25 jaar te oud :)

Peterbeter,

Allo allo is ook niet aanstootgevend  8)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: evan op 30 oktober 2016, 19:09:06 PM
Allo allo is ook niet aanstootgevend  8)
mij stoort het onderwerp niet daarentegen het programma wel :-\ ;)

Freek

Misschien kan het ook helpen als naslagwerk, er is op National Geographic een reportage over geweest.
De serie "Nazi Megastructures" de aflevering : U-Boat Base. In deze aflevering kan je vrij veel details zien van deze bunker.



mnieuwlaet

Ivm symbolen ... Luchtiger opvatten is zeker geen slecht idee. Maar het blijft modelbouw en geen uiting van,sympathie ofzo EH. Als iemand aanstoot neemt ligt dat dan eerder bij de persoon zelf (mijn eigen vrije mening).
Alvast een niet alledaags thema, toch in trein modelbouw, een leuke uitdaging.
Succes ,we zijn benieuwd!

vyncky

Citaat van: mnieuwlaet op 30 oktober 2016, 20:13:14 PM
Ivm symbolen ... Luchtiger opvatten is zeker geen slecht idee. Maar het blijft modelbouw en geen uiting van,sympathie ofzo EH. Als iemand aanstoot neemt ligt dat dan eerder bij de persoon zelf (mijn eigen vrije mening).
Alvast een niet alledaags thema, toch in trein modelbouw, een leuke uitdaging.
Succes ,we zijn benieuwd!

+1

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

SuSke

Mooi thema van Evan en Erik.
Een paar leuke uitdagingen maar we vertrouwen erop dat jullie dat weer tot een prachtig einde zullen brengen.

Succes !!!!!
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.