Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

dyniMo

Gestart door Dirky, 13 mei 2016, 10:48:13 AM

Dirky

Vanaf deze maand worden alle geplande produkten, kleiner dan schaal 1, voor onbepaalde tijd bevroren.

Er is enerzijds te weinig tijd over om me hiermee verder bezig te houden en bovendien is er zeer weinig interesse. Na het artikel over TrainWorld waarin 3x mijn naam vermeld stond (met dank aan Evan) heb ik exact twee telefoontjes gehad met de vraag om info. Voor één van deze heren mocht de tweewoonst-kit maar 25€ kosten (mijn materiaal-kostprijs is al 21€ - zonder BTW dan nog wel )... Daarbovenop is er het bijkomend probleem dat Paul(ogic) vermoedelijk niet meer zal laseren. Of toch niet in de zeer nabije toekomst. Kwaliteit/prijs/bereikbaarheid vind ik gewoon geen alternatief.

'k Heb rond die gebouwen ook weinig of geen extra publiciteit gemaakt maar vrees dat de kost hiervoor gewoon nog een dieper putteke zal slaan in mijn bankrekening. Dus helaas, en dat vind ik echt jammer, ook geen verkoopsstand op het MSM-evenement!

De historie met de masten wordt nog opgelost maar ook dat heeft vertraging.

Graag voeg ik er nog aan toe dat ik wel nog open sta voor klant-specifieke projecten in eender welke schaal... wel met de nodige wachttijden want 't orderboekje zit gelukkig wel vol.  :)

SuSke

Bedankt voor het delen Dirk. Een goede communicatie is het begin van een goede zaak.

Veel success met de "grotere" schalen, waar de prijs inderdaad blijkbaar "minder" spelt.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Michiel

Dirk, ik wens natuurlijk succes in de schaal 1 wereld. Je maakt mooie dingen.

Maar ik lees toch ontgoocheling in je bericht. Mogelijk een ontgoocheling dat het bij de kleinere schalen erg moeilijk is om tegemoed te komen aan de verwachtingen. Maar schuif geen schuld in de schoenen van de H0'ers of ander kleinschalers. Het is ook hun recht om individueel af te wegen wat ze wensen te betalen voor een artikel.

Ik denk dat je met de aanboorde formule, half-afgewerkt modellen die nog aanvullende detaillering verwachten van de modelbouwer om het af te maken, heel interessant is, met vele mogelijkheden. Zoals je zelf al aangeeft is mogelijk een gebrek aan publiciteit mede oorzaak van het achterwegen blijven van aandacht voor je aanbod. Maar dat is jouw interne keuken. Ik vind het wel jammer dat deze formule niet meer kans krijgt om in de schijnwerpers te komen, want het had toch kans op succes.

Hoe dan ook, de beslissing lijkt genomen. Nogmaals, succes in schaal 1, en misschien dat we daar wel op een mooie dag het type 11 mogen verwachten?  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

59erke

Spijtig dit te moeten lezen, ik hoop dat de diepvries toch vroeg of laat nog eens open gaat en we terug kunnen genieten van jou realisaties in kleinere schaal.

Wat die 25euro voor een gebouw betreft zou ik daar niet wakker van liggen, en mijn beslissing zeker niet alleen daarop baseren.
Je hebt altijd mensen die alles willen maar dat het niets mag kosten.
Daarentegen heb je ook mensen die gerust een centje meer willen betalen voor een goed exclusief product.

In schaal 1 kan je vermoedelijk een grotere winstmarge hanteren maar ik vermoed dat het hier dan ook om realisaties gaat waar je maar eentje van verkoopt, terwijl je in HO, N of andere misschien meer verkoop kan hebben, simpel omdat er meer vraag naar is.

Ik denk dat je misschien eerder moet denken aan basic kits die zelf nog gemonteerd en afgewerkt dienen te worden, zoals Michiel reeds vermelde.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

GDE

#4
Op een beurs zag ik heel mooie Belgische betonpalen die volgens de bouwer van de module van dyniMo waren . Toen ik deze wou bekijken en eventueel bestellen kon ik helaas niks vinden op de site . Van die typische Belgische dingen voor de modelbaan zijn natuurlijk altijd een leuke aanvulling die ik graag zou kopen maar als die niet vlot beschikbaar zijn bemoeilijkt dat de zaken wel . Belgie heeft al niet veel handelaars die kleine detailelementen of treinonderdelen op de markt brengen maar jammer genoeg is er soms te weinig aandacht aan besteed .Van mij zouden onze Belgische handelaars op het forum gerust reclame en hun producten mogen voorstellen . In het belang van onze hobby zou dit toch mogelijk moeten zijn ?  Dirky, indien u deze betonpalen toch nog in voorraad heeft wil ik graag een bestelling plaatsen .

Michael

Misschien is dit het moment voor mij om van H0 naar schaal 1 over te schakelen??? Nee toch maar niet. Dirk erg jammer dat je niet verder gaat met de kleinere schalen, je weet ik ben een enorme fan van je producten en had heel graag nog veel meer gehad, hopelijk komt het goed met wat er voor mij nog in de pijplijn zit.
Wens je alvast heel veel succes met je verdere plannen en wie weet wat de toekomst nog kan brengen.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Steam.N

Spijtig nieuws, Dirk.
Ik vond je initiatief zeer tof, zelfs als je producten niet in mijn gamma pasten.

Ik duim dat je in de grotere schalen wél aan bod (blijft) komen, en de terechte erkenning krijgt van de modelbouwwereld !!!
Veel goeie moed.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Jammer, maar begrijpelijk. Succes met je bedrijfje !
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

centauri167

@Dirk: misschien je site direct updaten, want nu heb je veel links ( of doorverwijzingen ) staan die niet meer actief zijn. Persoonlijk, zou ik ook prijzen vermelden bij producten. Dan weet je als mogelijke consument direct aan wat je je mag verwachten. Als er bij mij geen prijzen vermeld staan stopt het direct.

Dirky

Jullie maken het mij moeilijk! :) :) :)

Sedert deze melding in Mei is er nog nooit zoveel vraag geweest naar de H0 gebouwen van TrainWorld.
Iemand die we allemaal goed kennen heeft me ook kunnen overtuigen om naar de Modelspoor Expo te komen als kleinserie fabrikant...

De website wordt in 't korte door een professioneel iemand aangepakt. Ik maak alvast showmodellen klaar... Nieuwe (poging) H0-start in October dus! ;)

(sorry als dit mocht lijken op een publiciteits-stunt... dat was niet de bedoeling!)

stoomlokje

Het is inderdaad spijtig genoeg een gebrek hier in België dat de handelaren hun waren die ze in de winkel op stock hebben, niet of slechts heel beperkt op het internet plaatsen en dan nog meestal zonder prijzen , zodat we voor elk stuk dat men wil bekomen , telkens moeten bellen of mailen met de vraag of ze het artikel in huis hebben en wat de prijs hiervan is. :(

GDE

Dat is goed nieuws Dirk. Zal eens komen kijken naar uw producten op de expo.

755philippe

En kunnen we dan terug van de betonnen telefoonmasten kopen. Die vond ik zeer goed afgewerkt.
Mvg

755philippe

Michael

Dirk, je maakt mij blij met dit nieuws, ik mail je vandaag nog.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Metpetergaathetbeter



Dirk we hebben alvast een aantal fraaie Ho modellen in het vooruitzicht ! ;)