Revolte? Mine opinion! - voor fragmentwedstrijd 2 van MTD

Gestart door Gerolf, 28 februari 2016, 14:56:37 PM

Gerolf

Merci, maar ik ben er bijlange nog niet. Meer nog, het tweede treintje ligt er bijna volledig uit op dit moment  :(
Veerdraadjes in de ketting kruipen langzaam omhoog, en na een tijdje springen er wagentjes los - doeme toch  >:(
Secondenlijm is niet haalbaar om de veerdraadjes mee vast te zetten (te riskant, en véél te snel hard)
ik ga eens proberen met zachtblijvend "tacky" spul, maar niet meer vandaag  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Bolje

Gerolf,

Misschien 'blauwe silcone' van Loctite proberen? Dit trilt niet zo makkelijk los en blijft een tijdlang bewerkbaar.
Zal morgen even het nummer bekijken op het werk.
Vele groeten,
Ronald

SuSke

't Is een mooie compositie Gerolf  ;)

En die mindere kant, die kom je waarschijnlijk weer vlot te boven  8) 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Michiel

Heel knap, en erg mooi. een beetje druk, maar een mens wilt ook wat te zien hebben. De kleuren zijn nog een beetje primair (weathering?), en de blending van de elementen is nog niet helemaal af (zwevende kiosk, huis en tender van de 44), maar technisch is dit alvast onovertroffen. Heel, heel knappe mini-modelbouwkunst.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Oef -  treintjes zitten vast en lijken goed vast te zitten. Micro Liquitape is een goed middel  8)
Nog wel een duurproef doen om te zien of ze écht blijven zitten ...

Citaat van: Michiel op 26 september 2016, 08:45:19 AM
Heel knap, en erg mooi. een beetje druk, maar een mens wilt ook wat te zien hebben. De kleuren zijn nog een beetje primair (weathering?), en de blending van de elementen is nog niet helemaal af (zwevende kiosk, huis en tender van de 44)

't Is inderdaad nogal druk - veel te zien. En zeggen dat ik nog dingen geschrapt hebt, omdat er geen plaats voor is   :-\
Die kiosk staat op een sokkel, maar die zie je niet meer door het gras er rond.
De tender van de 44 is inderdaad een zorgenkindje, geen idee of ik die nog beter krijg  ::)
Weathering wil ik er alvast niet doen - alles spic-en-span bij de rijken, in tegenstelling tot de viezigheid bij het werkvolk.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

Ja Lap ... duurproef ging meteen fout ... 2 wagentjes van het tweede treintje sprongen na 2 rondjes weer weg
   (meisje met rode trui haar arm is hierbij geamputeerd, maar dat is alvast vakkundig verholpen)

Hoe dan ook de eerstvolgende dagen geen "echte" modelbouw, hooguit programmeerwerk op de trein naar mijn werk  ::)
  Tijdnood ++++ => - het gaat begot nog spannend worden om dit ding af te ronden tegen 22/10.
  misschien ga ik het in Leuven toch mee hebben, maar dan om er aan voort te werken op de forum-stand - geïmproviseerde µC-workshop  :-\
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

marc goovaerts


Gerolf

De twee wagentjes zitten er nog niet terug op, maar al wat verder gedaan met dingen die droogtijd nodig hebben:
- kasteeltje heeft binnenverlichting en foto-interieurtjes
- begin met het riviertje - en nu niet met giethars  ::)
- nog wat Preiserkes toegevoegd



Het lijm-en-verf-gedeelte geraakt zo stilaan afgerond, er zijn nog enkele vrij intensieve jobkes, maar toch  :P
Maar: alles goed aansluiten en vooral "leuk" aansturen zal nog veel tijd vergen  :-\
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

marc goovaerts


SuSke

Mooi geheel Gerolf  ;)

En die lantaarnpalen heb ik vroeger nog eens gezien op een minibaantje  8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

loebaske


Steam.N

Citaat van: SuSke op 29 september 2016, 16:31:04 PM
... En die lantaarnpalen heb ik vroeger nog eens gezien op een minibaantje  8)

Yep, nu je het zegt  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Bedankt, het ging best goed vooruit vandaag. Ik heb zelfs een eerste totaalopstelling kunnen maken:



Citaat van: SuSke op 29 september 2016, 16:31:04 PMEn die lantaarnpalen heb ik vroeger nog eens gezien op een minibaantje  8)

Goed gezien! Ik had nog wat paaltjes "reserve" gemaakt, en die kwamen nu van pas  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

philippe_007

Ziet er goed uit.... Nog enkele weken en we kunnen het live zien :-)

Lucaslolman