Revolte? Mine opinion! - voor fragmentwedstrijd 2 van MTD

Gestart door Gerolf, 28 februari 2016, 14:56:37 PM

Gerolf

Vervolg van de spoorwerken:

Ballast is aangebracht ( = een papje van "ontspannen" verdunde houtlijm en hééél fijne steentjes - bedankt Frans  ;) )
Dit mag nu rustig uitharden, en daarna kan ik het fatsoeneren.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

OlivierV

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

SuSke

Ben benieuwd om die "pasta" opgedroogd te zien.

Is waarschijnlijk ook de enige manier om het toe te passen, zelfs "ontspannen" water zou die "kleine steentjes" doen wegdrijven  ;) ;) ;) 8) 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 50 jaar MTD - Hangar 27, Edegem op 18 & 19 Oktober 2025
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Gerolf

Citaat van: SuSke op 13 juli 2016, 20:15:21 PMBen benieuwd om die "pasta" opgedroogd te zien.

Ziet er prima uit. Er is contrast met de dwarsliggers, maar niet te veel.

Citeer"ontspannen" water zou die "kleine steentjes" doen wegdrijven  ;) ;) ;) 8) 8)

Klopt, maar toch zijn er steentjes in de "goot" geraakt. Treintje bolt intussen gelukkig terug, maar
- helaas (nog) niet in de richting die ik wou, maar alleen "achteruit"
- laat ik nu volop "roderen", af en toe (maar steeds minder) hoor ik "knarsetanden"
... af en toe proberen in de gewenste richting, en hopen dat het nog goed komt ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

PeterC

Citaat van: Gerolf op 05 juli 2016, 22:13:40 PM
Er eens een Preiserke bij gezet - geeft een idee van de grootte  :D

Pfff wat is daar aan: Z-spoortjes doormiddenslijpen en een 7 1/4 inch-schaal Preiser erbij; klein bier...  ...Zelfs het kleinste kind kan dat want die Preiser is voorgeschilderd...
...
;)
...
...Alhoewel Preiser heeft geen figuurtjes op 7 1/4 inch-schaal en dat specifiek figuurtje bestaat alleen maar in HO  :o :o :o ... 
Weeral knap werk!

Citaat van: Gerolf op 12 juli 2016, 15:24:07 PM
...

Reverse engineering ... en het ding werkt  8)

Reverse engineering: ik vermoed dat je dat IR zendertje gebruikt voor je sturing?

Even redeneren in Reverse Engineering (wijzig indien je een andere gedachtegang had):

Je neemt een IR foto-transistor en meet met een deftige scoop (en die heb je  ::) ) de zendfrequentie.
Je neemt een IR detector die op die frequentie werkt en met je geheugenscoop (en die heb je  ::) ) kijk je welke code er per toets uit de detector komt (RC5?).
Je implementeert die codes in een (pseudo-keyboard) functie in je controller.
Drie lijntjes tekst maar een heleboel experimenteer en trial-an-error werk.

Weeral Mooi!

Ergens een beetje jaloezie: modelbouw- en elektronica- vrije-tijd is helaas momenteel nog niet weggelegd voor mij...  ...En het kriebelt en het jeukt maar de 1/1 werken hebben nog steeds voorrang.
Groetjes, Peter

Gerolf

Bedankt, Peter.

Je reverse-verhaal klopt helemaal.
Ik hoopte op RC5-code (bestaande bibliotheek) maar het bleek NEC-code. Zelf decodeer-routine moeten schrijven (80 lijntjes)

SuSke

Citaat van: Gerolf op 18 juli 2016, 07:55:04 AM
Even een update (zonder foto)
- Voor MTD een tandje bijgestoken (ets- en soldeerwerk), dus iets minder tijd voor dit project
- Tekenwerk voor het rollend materieel voor het parkbaantje is klaar
     Twee verschillende oude stoomlocjes waren veruit het meeste ontwerp-werk
- Park-omloop wat moeten herstellen, maar het bolt nog steeds niet volledig betrouwbaar
Vandaag en morgen vooral etswerk (vooral voor MTD, en een beetje voor mezelf)

Waarvoor dank Gerolf.

Hoop dat het tuinbaantje ondertussen ook stilaan beter begint te lopen
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 50 jaar MTD - Hangar 27, Edegem op 18 & 19 Oktober 2025
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Gerolf

Plaatje voor de treintjes in het park:

Schaal 1/1000 - onnodig te zeggen dat dit een macro-foto is  ::)

Steam.N

Aahhhh, enkele herkenbare stukken.
Afmetingen?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

Citaat van: marc goovaerts op 18 juli 2016, 13:59:32 PM
Ik vrees dat hier een suikerklontje te veel van het beeld zou afdekken ....
ik denk dat ze daar al ondertss slechte tanden hebben van al die suiker ? ;D ;)

Gerolf

Citaat van: Steam.N op 18 juli 2016, 13:48:09 PM
Afmetingen?
Referentie: de strips die de stukken met elkaar verbinden zijn 0.4 mm breed  ::)

Een suikerklontje zou alles bedekken, schat ik

Stedahult

Mvh. Steef

Gerolf

Bedankt  :)

Een beetje ongeduldig, en een rijtuigje al even provisoir geplooid en gemonteerd:

LOB: 11mm  :D

loebaske

Ziet er behoorlijk goed uit.....pruts werk ?

Steam.N

Ziet er goed uit, Gerolf.
Als de binneninrichting, Preizerkes, verlichting en decals opzitten wordt het sjieskes  ;D ;) 8)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }