Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Verdwenen ?

Gestart door dani, 09 januari 2016, 19:41:59 PM

Havoc

Hop, nu komt de lichte brigade die alle draadjes willen sluiten die hun mening niet delen uit de kast. Ongelofelijk wat een kleinzierige zeurpieten dat er hier zitten.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Dirky

Met uitspraken zoals deze Jurgen, ga je zeker niets oplossen. Er schort wat aan het forum want er lopen mensen weg... Enkele mensen, waaronder ikzelf, willen weer het aangename beleven van pakweg 10 jaar terug en halen punten aan om mee te denken met de moderatoren...


Steam.N

Dit forum heeft me de laatste jaren enorm veel gebracht: tips, tricks, aanmoedigingen, raadgevingen om te verbeteren ...
Zonder dit forum stond ik nergens.

Dat sommigen andere aspecten willen aanbrengen:
als het onderwerp/draadje me niet interesseert, dan lees ik het niet.
Soms mis ik wel de mogelijkheid om dergelijke draadjes te kunnen onderdrukken in het overzicht van nieuwe berichten.
Moet dit forum alle niet-modelspoor onderwerpen bannen?  Ik denk het niet.
Zoals al eerder gemeld werd: kom je samen in een club, dan spreek je ook over allerhande dingen.

Wat me echt stoort ?
- dat soms discussies eindeloos doorgaan met zich wentelen in het negatieve, mensen(groepen) afbreken, en wanneer het gevoel voor redelijkheid verloren gaat.
- Spijtig vind ik ook als iemand beslist om het forum te verlaten, om een ongelukkige of foutief begrepen uitspraak.
Het geschreven woord mist soms de subtiliteiten van het gesproken woord of de lichaamstaal.
We zijn hier niet om mekaar af te breken, wel om te genieten van de hobby, mooie dingen zien/tonen, ideeën en technieken op te doen, mekaar te steunen.

Dit forum is mijn tweede familie (en nog voor lang, hoop ik) ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

59erke

Citaat van: Steam.N op 17 januari 2016, 17:01:00 PM
Dit forum heeft me de laatste jaren enorm veel gebracht: tips, tricks, aanmoedigingen, raadgevingen om te verbeteren ...
Zonder dit forum stond ik nergens.

Dat sommigen andere aspecten willen aanbrengen:
als het onderwerp/draadje me niet interesseert, dan lees ik het niet.
Soms mis ik wel de mogelijkheid om dergelijke draadjes te kunnen onderdrukken in het overzicht van nieuwe berichten.
Moet dit forum alle niet-modelspoor onderwerpen bannen?  Ik denk het niet.
Zoals al eerder gemeld werd: kom je samen in een club, dan spreek je ook over allerhande dingen.

Wat me echt stoort ?
- dat soms discussies eindeloos doorgaan met zich wentelen in het negatieve, mensen(groepen) afbreken, en wanneer het gevoel voor redelijkheid verloren gaat.
- Spijtig vind ik ook als iemand beslist om het forum te verlaten, om een ongelukkige of foutief begrepen uitspraak.
Het geschreven woord mist soms de subtiliteiten van het gesproken woord of de lichaamstaal.
We zijn hier niet om mekaar af te breken, wel om te genieten van de hobby, mooie dingen zien/tonen, ideeën en technieken op te doen, mekaar te steunen.

Dit forum is mijn tweede familie (en nog voor lang, hoop ik) ...

mooi gezegd Jean, en ik denk ook een beetje dat dit de hoofdbedoeling is van dit forum.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

doomslu

Zo maar een paar losse reacties:

- waarom moet dit draadje gesloten worden, nu het een (hopelijk constructieve) discussie over het forum zelf is geworden?

- vele mensen zijn inderdaad bang hier iets te tonen, omdat ze zelf voelen dat ze niet op het niveau zitten van de 'krakken'. Ik wil hier graag twee dingen over zeggen: toch doen en meteen openstaan voor nuttige kritiek. Alleen zo ga je vooruit.
In Modelspoormagazine vinden we dat we een zeker niveau moeten tonen, om aan hen die dat wensen de kans te geven te leren en hun grenzen te verruimen.
Ik ben er van overtuigd dat zonder vakbladen en fora we nog allemaal (ik zeker) op het niveau van de jaren tachtig zouden bezig zijn, met Faller huisjes en plastieken bomen en zo. Wie daar nog steeds tevreden mee is, is niet fout bezig hoor, maar zelf vind ik nu veel meer voldoening in het realistisch (proberen te) bouwen.

- een tip voor sommigen hier: doe schoenen aan, zodat je gevoelige teentjes beter beschermd zijn.  ;)

- en nog iets terzijde: ik denk niet dat er iets mis is met de zoekfunctie, zoals Janie schijnt te beweren.


Om af te sluiten mijn persoonlijke wens: graag iets meer terug naar de basics: modeltreinen en alles daarrond.
Ik heb niet gezegd dat het zo droog als op sommige buitenlandse fora moet worden hé.  8)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Havoc

Citaat van: Dirky op 17 januari 2016, 16:42:35 PMEnkele mensen, waaronder ikzelf, willen weer het aangename beleven van pakweg 10 jaar terug en halen punten aan om mee te denken met de moderatoren...

Lees eens enkele draadjes van 10 jaar terug. Als je de datum niet ziet kan je het onderscheid met nu niet maken.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Gerolf

We zijn inderdaad geneigd om de minder goeie dingen van vroeger te vergeten. Nostalgie, de goeie oude tijd, ...
Ik herinner me van in de beginperiode van ons forum ook de eindeloze (en vaak harde) 2R/3R-discussies, de NMBS die alle zonden van de wereld over zich heen kreeg, ...
... en toen vertrokken er ook regelmatig mensen, en sommige daarvan zijn hier terug, en zijn er nog steeds.

Ik zie ook geen reden om dit draadje te sluiten, hooguit af te splitsen
  (want het gaat intussen inderdaad niet meer over een verdwenen lid, maar over hoe we beter met ons forum kunnen omgaan)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Ronald

Citaat van: doomslu op 17 januari 2016, 17:46:26 PM
Zo maar een paar losse reacties:

- waarom moet dit draadje gesloten worden, nu het een (hopelijk constructieve) discussie over het forum zelf is geworden?

- vele mensen zijn inderdaad bang hier iets te tonen, omdat ze zelf voelen dat ze niet op het niveau zitten van de 'krakken'. Ik wil hier graag twee dingen over zeggen: toch doen en meteen openstaan voor nuttige kritiek. Alleen zo ga je vooruit.
In Modelspoormagazine vinden we dat we een zeker niveau moeten tonen, om aan hen die dat wensen de kans te geven te leren en hun grenzen te verruimen.
Ik ben er van overtuigd dat zonder vakbladen en fora we nog allemaal (ik zeker) op het niveau van de jaren tachtig zouden bezig zijn, met Faller huisjes en plastieken bomen en zo. Wie daar nog steeds tevreden mee is, is niet fout bezig hoor, maar zelf vind ik nu veel meer voldoening in het realistisch (proberen te) bouwen.

- een tip voor sommigen hier: doe schoenen aan, zodat je gevoelige teentjes beter beschermd zijn.  ;)

- en nog iets terzijde: ik denk niet dat er iets mis is met de zoekfunctie, zoals Janie schijnt te beweren.


Om af te sluiten mijn persoonlijke wens: graag iets meer terug naar de basics: modeltreinen en alles daarrond.
Ik heb niet gezegd dat het zo droog als op sommige buitenlandse fora moet worden hé.  8)

Luc, precies goed verwoord! :)

Koen

Misschien toch eens een positieve noot in dit debat.
We halen vele negatieve dingen naar boven maar er valt toch ook heel wat positief te zeggen over dit forum.
Voor mensen die niet verbonden zijn aan een club (om eender welke reden), is het interessant om over bepaalde realisaties een mening van anderen te horen. Bij mijn weten gebeurt dit correct. Dat je verschillende reacties krijgt, positief en negatief, dat spreekt voor zich. We hebben allemaal een andere mening en een andere visie.
Haal daar de positieve dingen uit en buig de negatieve reacties om naar iets positief. Hoogst waarschijnlijk is er een andere visie die je nog niet ontdekt hebt.
Ik ben misschien niet de meest actieve schrijver op het forum maar desondanks heeft dit forum mij veel gelijkgezinden leren kennen. Telkens ik naar een expo, een beurs of een of andere tentoonstelling ga, kom ik wel iemand tegen die ik via het forum heb leren kennen. Een zeer toffe ervaring! Is dit niet iets waar we als forum (en zeker de moderatoren) zeer fier over mogen zijn?
Moeten we ons laten leiden door de minder fraaie dingen die hier soms gebeuren of genieten we van de positieve dingen die geschreven worden? Dit kiest ieders voor zich maar ik heb de keuze gemaakt. Ik neem enkel het positieve van het forum. De negatieve kantjes laat ik links liggen.

Dit is mijn persoonlijke visie op het forumverhaal.

Mvg
Koen


Nooit te oud om te leren

Havoc

Citaat van: Gerolf op 17 januari 2016, 19:18:29 PMIk zie ook geen reden om dit draadje te sluiten, hooguit af te splitsen
  (want het gaat intussen inderdaad niet meer over een verdwenen lid, maar over hoe we beter met ons forum kunnen omgaan)

Waarom Gerolf? Mogen we niet weten dat er een discussie is over het forum naar aanleiding van het vertrek van een lid? Het ene is een gevolg van het ander. Als je niet kan leren van het verleden ben je gedoemd het verleden te herhalen. Eigenlijk passend ... diene met zijn snorretje ligt grotendeels aan de basis van alles hier. Ook zo'n geval dat we liever onder de mat vegen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Ronald

Citaat van: Havoc op 17 januari 2016, 20:29:40 PM
..diene met zijn snorretje ligt grotendeels aan de basis van alles hier. Ook zo'n geval dat we liever onder de mat vegen.

Dus niet, want er was allang vastgesteld dat er meer broeide waardoor TS weggegaan is :)

Steam.N

Citaat van: Havoc op 17 januari 2016, 20:29:40 PM
... Ook zo'n geval dat we liever onder de mat vegen.

Wel met de haren getrokken, niet?
Wat is er fout met een draadje af te splitsen waardoor de titel de inhoud afdekt?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Havoc

Als je dit afsplitst dan geeft het wel de indruk dat heel die discussie er enkel is om sommigen plezier te doen. Dat er niets aan de hand is. Niet dat dit een bedenking is naar aanleiding van een toch wel publiek vertrek.

Dat die met zijn snor niet de directe aanleiding was staat buiten twijfel. Dat het echter de beslissende factor was evenmin.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

raf

hoi

het zelfde op alle forums gebeurt hier ook dus dit forum is niet uniek
dat na en tijdje afgeweken word in draadjes gebeurt over al
op sommige forums krijg je te horen als je een probleem hebt "lees de datasheet" wel ik heb die gelezen voor ik met een probleem kom aan dragen maar ik kan het niet vinden dus geef me een hint dat gaat helpen en niet leed de data sheet daar heb ik niks aan
soms kan een kleine hint me verder helpen bij het programmeren

dat ik jaren 70 /80 programmeer ok ik heb het ook in dien tijd geleerd en dat blijft plakken en of het nu anno 2010 programmeren is of jaren 80 als het werkt dan werkt het

ik ben modelbouwer heb ik altijd gezegd en geen model koper maar dat gaat hier bij deze tak van de modelbouw niet helemaal op daar ik wagons en loco's voorlopig koop omdat ik nog geen mogelijkheid heb gevonden om de geleverde precisie te behalen die ik nu kan kopen
maar dat komt nog het is een leer proces dat ik moet doorlopen ook de fabrikanten hebben dit doorlopen om tot de standaard die er nu geleverd word te zijn gekomen

dat krakken hier hun kunnen laten zien vind ik geweldig en zet alleen maar aan om het proberen zelf zo te verkrijgen maar hoeveel zijn er mislukt voor ze er eentje hebben die ze goed vinden om hier te laten zien
niet alle stukken die ik maak zijn even goed gelukt en dat zal bij hun ook zo wel zijn maar ik heb er geen moeite mee om het te laten zien want ook daar kun je van leren hoe het niet moet

wat hugo aan gaat een spijtige zaak en via mail met hem het er ook over gehad
als voormalig jurylid van de belgische federatie ooit eens een model minder punten gegeven om dat het embleem was aan gepast naar de huidige norm .als je een histories model bouwt hoort het juist te zijn en moet je niet met zever afkomen om het aanvaard baar te maken .
mijn punten telden niet mee bij het eind resultaat want de max. en de min. vervallen voor het eind resultaat.
maar ik heb mijn overtuiging daar in en  desondanks de moeite die andere jury leden deden om mijn punten toch te herzien bleef ik bij mijn standpunt .

op sommige forum's hebben ze een café waar je zever net zoals in een echt café kunt spuien misschien een optie hier zodat men daar zijn genoegen en ongenoegen kan kwijt geraken

nu ga ik verder model bouwen want ik moet nog een paar stukken frezen voor een boot (oeps off topic)

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

PietB

Citaat van: raf op 18 januari 2016, 08:52:30 AM
op sommige forum's hebben ze een café waar je zever net zoals in een echt café kunt spuien misschien een optie hier zodat men daar zijn genoegen en ongenoegen kan kwijt geraken
Ik dacht dat de 'babbelhoek' daar voor was gecreeerd, Raf.

grt Piet.