Nieuws:

Nu in MSM 247 BAAN: Niek's laatste baan

Hoofdmenu

Vingeroefeningen

Gestart door Martin Welberg, 20 december 2015, 22:38:00 PM

Steam.N

Heel knap, Martin (en Kees Jan)  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Martin Welberg

Vingeroefeningetjes blijven leuk, tijdens de US convention op dag 2 begonnen met wat MifoShape geknoei omdat Evan er die dag niet was. Maar eens afgebouwd.
Eerst wat kleur op de rotsen etc, dan wat groen.













Best een aardig dio geworden al zeg ik hetzelf, afgelopen zaterdag bij Bentink achter gelaten zal daar wel in het echie te zien zijn vermoed ik.

Michael

Ziet er zeker mooi uit.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Martin Welberg

Wat vingeroefeningetjes, ben gevraagd voor het houden van een clinic op de National Narrow Gauge Convention 2024 in Pittsburgh ergens de tweede week van september dit jaar. Moet je de deelnemers wel wat bieden dus heb ondertussen maar wat dingetjes geoefend die ze daar dan met mij samen gaan oefenen.


Martin Welberg

Voor de liefhebber nog effe een kaal frame wat in de primer staat.



En dan een kalig plaatje zo in de basiskleur.



er komt nog meer.

Martin Welberg


Van draadjes naar wat gekledder met Vallejo earth pasta naar kleur op het stammetje.



dan nog wat Wooly vezels erop plakken met modpodge of matte medium. of eigenlijk kan alles wel wat plakt en transparant droogt.



Altijd leuk dit soort plaatjes, geeft wat weer hoe mijn set up is. Fotografeer dan met Capture One.



Martin Welberg

Stapje verder, 2 lagen vezels 12mm erop getetterd, afgerond met een laagje 6mm. Voor de foto's in het groen wat dan inhoud dat ik ze weer moet spuiten na de tijd. Normaal zou ik er een mixje met als hoofdzaak een bruine vezel op verwerken zodat je de vezelspuit stap eigenlijk wel kunt overslaan. Maar goed, had ook nog wat zakken met een kilo of 20 liggen die over zijn van een project in Duitsland lang geleden. Voordeel aan het groen is dat je wel goed kunt zien wat je gedaan hebt.





Zo langzaamaan wordt het wel wat.

SuSke

Martin, heb je geen schrik dat als je die vezels bruin gaat blaffen, ze in elkaar gaan klonteren en gewoon een dichte brok verf worden?
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Martin Welberg

#98
Nee, niet echt. Die dingen staan redelijk vast in de lijm. Die ik trouwens ook al aanbreng met een spuitpistool. Heb best aardig wat dingen gebouwd die ik zelfs van een kleurtje voorzie door verf uit de knikkerbus te pakken. Alhoewel ik dan zelden voor bruin kies maar meestal voor wat vage groen bruin grijze tinten.

Herwig

#99
 dit zijn echt mooie, snedig gesculpteerde, realistische rotspartijen

(je ziet elders her-en-der wel eens van die (niet-snedige) 'platte kaas rotsen')