Ravensford

Gestart door GVL, 28 november 2015, 18:31:42 PM

doomslu

Citaat van: GVL op 07 april 2016, 21:33:31 PM
...
Ik heb een rangeerhaakje gemaakt van 1 mm staaldraad.  Ontkoppelen gaat vrij vlot.  Koppelen (met het haakje de 3de schakel van een wagon opvissen en over de haak van de andere wagon leggen) leidt regelmatig tot gevloek.  Dat wordt dus nog meer oefenen ...

... of niet rangeren.  ;D

Ziet er knap uit Gino.

Wanneer gaat dat klaar zijn?  8)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Steam.N

Schitterend, Gino !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }


Floris

oei, dit is wel een heel fijn sfeertje!

GVL

Dank jullie.

Luc, het is een hobby, dus geen tijdsdruk.  Ik probeer wel iedere dag een half uurtje aan de hobby te besteden zodat er telkens wat vooruitgang, hoe klein ook, geboekt wordt.

De elektrische aansluiting is grotendeels achter de rug en met plezier kan ik melden dat de eerste treinbewegingen op Ravensford plaatsgevonden hebben.  Voor de manuele wisselbediening wil ik deze 'blue point switch machines' eens proberen.  Ze houden de tongen in positie en beschikken ook over twee schakelaars die evenwel niet gebruikt zullen worden aangezien ik opnieuw op een 'frog juicer' teruggegrepen heb.



Verder aan enkele verantwoorde details gewerkt.  De hendels van de gelijkvloerse stelpost moeten nog een kleurtje krijgen.



Ook de signalisatie mag niet vergeten worden.  Het bordje 'No engines ...', essentieel voor de beveiliging van de coal drops.



Het snelheidsbord aan de uitgang van de bundel is een etsje van Eckon (brug en steunmuur zijn nog niet definitief geplaatst).



Tenslotte heb ik me onlangs een airbrush van Harder & Steenbeck aangeschaft.  Als test deze mooie 13 T open wagen van Bachmann lichtjes verweerd.



Groeten.

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

loebaske

Mooi resultaat, doe rustig verder ik volg wel...


DFS

Ik ben benieuwd naar de verdere afwerking  :P

Martin Welberg

Ziet er goed uit zeg !! H&S werkt prettig, welke heb je je aangeschaft ?

GVL

Martin, dual action is nieuw voor mij maar de airbrush werkt inderdaad wel prettig.  Mijn exemplaar is een Evolution (setje met een fijne en een medium naald).

sdz1976


Dit is telkens weer smullen :)

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Martin Welberg

Citaat van: GVL op 20 april 2016, 17:52:38 PM
Martin, dual action is nieuw voor mij maar de airbrush werkt inderdaad wel prettig.  Mijn exemplaar is een Evolution (setje met een fijne en een medium naald).

Prima spuit, gebruik zelf een Evolution Silverline naast mijn Sparmaxen. Dual action is erg prettig in het gebruik met acryl, je kunt als ware de verf droog blazen ..

krisds

Prachtig werk. ik kijk uit naar de ervaringen met de blue point switch machine.

evan

Knap resultaat tot nu toe alsook de kleurweergave.

Als de verdere aankleding in die trend voort gaat kan je gerust mee met Chris Nevard  :D

Echt knap  ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Ronald

Dat vind ik ook :) Mooi!