Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

moeder, waarom werk ik dan als alles toch gratis is

Gestart door Metpetergaathetbeter, 30 oktober 2015, 15:42:10 PM


Chrisrail

#1
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

SuSke

niet nodig
Hier en daar wat schminken en borstels boven uw ogen en onder uw neus is genoeg
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Havoc

Citaat van: SuSke op 30 oktober 2015, 19:20:34 PM
niet nodig
Hier en daar wat schminken en borstels boven uw ogen en onder uw neus is genoeg

Of gewoon als ge uit uw bed komt na een zwaar nachtje...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

dani

laat een snor groeien, neem ne foto van uw ma mee en zeg dat ge Griek zijt...   (even op doordenken, en GEEN  verwijt naar uw moeder toe bedoeld he !!!)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Havoc

We kunnen er (groen) mee lachen, maar eigenlijk is het toch wel erg. Je vraagt je inderdaad af waarom je gaat werken.

Langs de andere kant moeten diegenen die dat allemaal niet kunnen betalen wel een pc, printer en internetaansluiting hebben want al die documenten kan je daar vinden, downloaden en afprinten. Er scheelt toch wel iets aan de internetmaatschappij.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Havoc op 31 oktober 2015, 11:33:01 AM


Langs de andere kant moeten diegenen die dat allemaal niet kunnen betalen wel een pc, printer en internetaansluiting hebben want al die documenten kan je daar vinden, downloaden en afprinten. Er scheelt toch wel iets aan de internetmaatschappij.
die docuenten zullen ook wel gratis zijn en die bestanden zullen er misschien zijn om de OCMW-bediiende wat sneller te laten werken en te laten verwerken ! Trouwens de meeste hebben veel meer en beter communicatiemateriaal dan de doorsnee Belg ! :-\

Stieven76

Met deze 2 zinnen heb ik het toch moeilijk:

CiteerU verblijft onwettig in België (bijvoorbeeld asielzoekers die uitgeprocedeerd zijn, clandestiene vreemdelingen).
U woont en verblijft in Gent.

Dat is toch niet logisch??

Rangeerduivel

Citaat van: Stieven76 op 31 oktober 2015, 12:36:39 PM
Dat is toch niet logisch??

Wel logisch,
dat is waarom Peter het in beeld bracht,
Het zijn de illegalen die van dit alles kunnen genieten terwijl zij er voorheen niets voor presteerden,
de ex-werkenden/belastingbetalenden blijven in de kou staan!

;)

krisds

Ik hoop oprecht dat niemand van jullie ooit beroep moet doen op zo'n medische kaart. Je hoeft je ervoor niet te "schminken"' gewoon jezelf zijn en een pk tegenslg is voldoende. Je kan normaal ook genieten van dezelfde Medische zorgen "genieten" bij elk land dat zichzelf respecteerd, het is namelijk een mensenrecht, net als school, en daar betaal ik graag voor. In tegenstelling tot een paar andere dingen, die trouwens een veelvoud aan staatsteun ontvangen,zoals steun aan de diamantsector of bedrijfswagens. Maar lang niet zo populair als klagen op de zwakkeren in onze samenleving.

Metpetergaathetbeter

#10
basisrecht voor degenen die zouden willen onze samenleving actief deelnemen, naar onze wetten leven en niet zoals in onze steden al eisen beginnen te stellen waar je je wenkbrauwen van gaat fronsen ! :-\

janieburton

Citaat van: krisds op 01 november 2015, 21:37:13 PM
Ik hoop oprecht dat niemand van jullie ooit beroep moet doen op zo'n medische kaart. Je hoeft je ervoor niet te "schminken"' gewoon jezelf zijn en een pk tegenslg is voldoende. Je kan normaal ook genieten van dezelfde Medische zorgen "genieten" bij elk land dat zichzelf respecteerd, het is namelijk een mensenrecht, net als school, en daar betaal ik graag voor. In tegenstelling tot een paar andere dingen, die trouwens een veelvoud aan staatsteun ontvangen,zoals steun aan de diamantsector of bedrijfswagens. Maar lang niet zo populair als klagen op de zwakkeren in onze samenleving.

Je hebt groot gelijk  ::) maar ik denk dat die fameuze conventie van Geneve ooit is gemaakt in 1954 of 1956 dit in de naweeën van WO2 en dat men toen niet had kunnen voorzien of verwachtte dat er een ooit nog een oorlog in een bepaald gebied zou ontstaan die een vluchtelingenstroom zou veroorzaken dat een aantal maal erger was dan in WO2.

Je zegt het volgende:   "Je hoeft je ervoor niet te "schminken"' gewoon jezelf zijn en een pk tegenslg is voldoende. Je kan normaal ook genieten van dezelfde Medische zorgen "genieten" bij elk land dat zichzelf respecteerd, het is namelijk een mensenrecht........"

Zeer zeker het is een mensenrecht en ook een dokter kan niet weigeren om medische bijstand te geven( hij/zij heeft een eed afgelegd) maar de titel is duidelijk: "Medische kaart illegalen"

Begrijp mij niet verkeerd als ik de beelden op TV zie hoe dat deze vluchtelingen en kinderen in niet zeewaardige boten of met honderden op een klein vissersbootje worden gezet en zo de zee worden opgestuurd dan wordt ik woest omdat er een hoop gewetenloze mensenhandelaars geld verdienen aan die vluchtelingen.

Nu Gent heeft zo een kaart maar ik weet niet of dat andere steden of gemeentes zoiets hebben.

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 01 november 2015, 22:08:50 PM
basisrecht voor degenen die zouden willen onze samenleving actief willen deelnemen, naar onze wetten leven en niet zoals in onze steden al eisen beginnen te stellen waar je je wenkbrauwen van gaat fronsen ! :-\

Hier heb je ook een punt
 

Metpetergaathetbeter

van die bootjes daar kiezen ze uiteindelijk zelf voor, trouwens die gammele bootjes zijn er denk ik enkel om landen waar menselijke waarden wel tellen te verplichten ze uit zee op te pikken ! ;)

Trouwens laatst een reportage gezien dat de boot van Artsen zonder Grenzen na de boot leeggemaakt te hebben, hem niet onklaar weer zee in gedreven om zodoende te kunnen dienen voor een volgende boot vol ...

janieburton

#13
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 01 november 2015, 22:16:37 PM
van die bootjes daar kiezen ze uiteindelijk zelf voor, trouwens die gammele bootjes zijn er denk ik enkel om landen waar menselijke waarden wel tellen te verplichten ze uit zee op te pikken ! ;)

Trouwens laatst een reportage gezien dat de boot van Artsen zonder Grenzen na de boot leeggemaakt te hebben, hem niet onklaar weer zee in gedreven om zodoende te kunnen dienen voor een volgende boot vol ...

En ja nogmaals je hebt ook gelijk van die gammele bootjes maar denk je nu echt dat die mensensmokkelaars in een haven vertrekken? Ik denk niet dat een kustwacht van eender welke staat zoiets zou laten vertrekken als ze dat zien, overvolle boten of niet zeewaardige boten

Een boot onklaar maken is niet gedaan in 123!

Je zou kunnen zeggen laat die boot zinken maar dan vervuil je moedwillig
 

Metpetergaathetbeter

#14
machthebbers in Turkije, Libië en Syrië zijn die mensen liever kwijt dan rijk ! Niks zegt dat militairen en ... ook niet meedelen in de opbrengsten om even de andere kant uit te kijken of de verrekijker achterstevoren te houden  !