"Pech" - deelname fragmentwedstrijd MTD

Gestart door SuSke, 29 september 2015, 11:41:13 AM

sdz1976

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

loebaske

Pure klasse van afwerking...
zal een spannende wedstrijd worden  ;)

Gerolf

Heel knappe details  8)
Ik kijk uit naar het weekend  :P
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Alweer zeer goed geslaagd, Frans.
Ik kijk ook uit naar het weekend, om al dat MTD-moois te kunnen bewonderen !  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

SuSke

Merciekes

We doen ons best en het moet goed zijn.
Is wel plezierig om eens in een grotere schaal te werken, met iets meer aandacht voor de kleinste details  8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Snobby Crash

Amaai Suske !!!

weeral een pracht projectje !!! SUPER gemaakt !!!!

Tot binnenkort op jullie opendeur !!

Geert

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Steam.N op 19 oktober 2015, 11:07:31 AM
Alweer zeer goed geslaagd, Frans.
te kunnen bewonderen !  ;)
te beoordelen ! ;D ;)

SuSke

Een druk avondje (en bijna nachtje) gisteren.

Het bodemstukje en de fries in hun definitief kleurtje gezet na de nodige verstevigings en aanpassingen om alles mooi recht te krijgen.
Konnen die rustig drogen terwijl ik met (de) andere dingen bezig was  8)

Een printje van de "allesetende led" voeding (verkregen via het forum weliswaar) in elkaar gebakken, een stukje led strip eraan, spanning erop en het werkte. Mijn twijfels over mijn soldeerkunsten zijn ook weer weg   ??? (hoewel het soldeerwerk misschien wel wat fraaien kan ::))
Inbouwen die handel dus.

Daarna toch maar weer aan het fijnere knutselwerk begonnen.
De railbike verder in elkaar gestoken (wielen gemonteerd eigenlijk) en de poort van het nodige beslag voorzien, en deze een beetje een meer verweerd uitzicht gegeven  :-\




Daarna prutsen, prullen en knoeien om de scharnierpunten in de gevel te plaatsen, samen met de poort.
Daarna het geheel mooi loodrecht langs alle kanten op zijn sokkel lijmen :o
De boel gefixeerd houden met een bos kopspelden helpt wel  ;)
Gelijk dan ook maar een vloertje in de loods gelegd, en gevoegd met zand.
Na een nachtje drogen ziet het er wel goed uit.





Vanavond voor het avondje club toch eens een beetje tijd vinden om mijn ballast terug te vinden in mijn rommelhok zodat ik die witte vlakken aan de voorzijde kan wegwerken.
Dan de Preisers en railbike erop, links en rechts nog wat rommel neergooien en de kop erop zetten.
En dat allemaal samen met de nodige laatste voorbereidingen voor de tentoonstelling  :-\ 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Rangeerduivel

Knap werk Frans,
hopelijk houdt die poort het nog tot zondag...in de staat zoals ze nu is! ;D

;)

loebaske

Heel mooi resultaat Frans, ben jaloers op je prestaties...

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

sdz1976


U bent een waar kunstenaar meneer 8)

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

SuSke

Dank heren voor de pluimen, maar de bloemen worden aan de meet uitgedeeld  ;)  Het publiek kiest zijn meester-kunstenaar  ;)

Het is gewoon leuk om nog eens in die grotere schaal te werken, is geleden van mijn tijd in military op 1/35 zo'n 30 jaar geleden.
Blijkbaar verleer je de technieken dus niet. Alleen de materialen zijn iets anders geworden.

Citaat van: Rangeerduivel op 20 oktober 2015, 11:55:05 AM
...
hopelijk houdt die poort het nog tot zondag...in de staat zoals ze nu is! ;D
...

Als ze er af valt, moeten we de enscenering alleen maar een beetje aanpassen voor het volk binnen komt  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Gerolf

Mooi werk, Frans. Prachtige poort  :P
Ik denk toch dat je die boom nog zal moeten snoeien (10cm, hé)  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

BC911

Heel mooi  8)! Nu maar hopen dat ik al dat moois IRL kan komen bewonderen, want iedereen valt hier ziek in huis ...  :(
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...