Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

ESU LokPilot 4.0 naar de maan?

Gestart door OlivierV, 19 september 2015, 14:09:55 PM

OlivierV

Ik heb in een Roco bolle neus 5206 een lokpilot 4 DCC zitten (dus geen multiprotocolversie). Gisteren of eergisteren reed die loc nog perfect (kan me niet meer juist herinneren of hij gisteren gereden heeft, zoniet eergisteren sowieso eens).

Het probleem zit er hem in dat de loc niet reageert op het signaal van de multimaus, andere locs wel, met eveneens lokpilot V4 decoders aan boord.
Nadien reageerde hij plots wel maar reed hij rond zoals een raket, het verwonderde me dat hij niet ontspoorde.

Tevens heb ik de loc zijn decoder proberen resetten (CV8=8), maar dat bracht weinig soelaas.

Wanneer ik de decoder voed met analoge spanning gaan de wielen draaien in 1 richting, soms wel soms niet, verder gaan ook gewoon de lichten aan, soms wel soms niet, maar altijd in dezelfde richting.

Decoder loskoppelen en loc voeden met analoge spanning geeft een normaal resultaat (vooruit en achteruit draaien van de wieltjes) => probleem ligt ergens bij de decoder.

Als ik de decoder bekijk lijkt er niks verkeerd aan de hand (niks dat er anders uitziet dan het er zou moeten uitzien).

Iemand die dit probleem ook al ervaren heeft? Zo ja valt dit onder garantie of hoe heb je het opgelost?

Maandag neem ik de loc even mee naar de club en zet ik hem eens op het spoor aan de locprogrammer, eens zien of hij nog normaal uit te lezen valt.
Indien dit niet helpt, hoe gaat dat dan met garantie?
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Heb reeds meerdere malen gehoord dat ze in Ulm niet moeilijk doen betreft garantie,
Opsturen met (indien mogelijk) aankoopbewijs en de kans is groot dat ze je een nieuwe terugsturen.
Als het om voorlopig te depanneren is heb ik nog nieuwe UH's liggen

;)

OlivierV

Heb ook nog een LP 4.0 in reserve liggen, aankoopbewijs heb ik niet, dat moet onze voorzitter hebben toen hij die 20 decoders in Sinterklaas kocht.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Ben

Citaat van: OlivierV op 19 september 2015, 14:09:55 PM

Nadien reageerde hij plots wel maar reed hij rond zoals een raket, het verwonderde me dat hij niet ontspoorde.


Mogelijk ziet de decoder de digitale baanspanning als een analoge spanning en schiet in de "analoog" stand. Je kunt het oplossen door de analoog herkenning uit te zetten: CV29 uitlezen, van de waarde 4 af trekken en het restant weer programmeren. Is dat nog niet afdoende laat je de lok even op een andere baan rijden.

Gr, Ben.

vyncky

Citaat van: OlivierV op 19 september 2015, 14:49:41 PM
Heb ook nog een LP 4.0 in reserve liggen, aankoopbewijs heb ik niet, dat moet onze voorzitter hebben toen hij die 20 decoders in Sinterklaas kocht.

Dan best aan de voorzitter vragen....
Zelf ook meegemaakt, en dan had men in Sint Niklaas het ticketje nodig...

Ik had 2 defecte, die werden naar de fabriek gestuurd en nadien vervangen onder garantie!

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Huugooke

Zelf opsturen, gaat rapper, papierke invullen met de vragen die op dat bladje achteraan de gebruiksaanwijzing staan. Sturen u een nieuwe (kan wat duren).

OlivierV

Ik ga maandag nog even kijken op de locprogrammer, brengt dat geen soelaas, dan stuur regel ik het wel met ESU.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

bellejt

dit is nou de reden waarom ik de mijne bij VBV koop.1 eurootje extra omdat ik multi heb maar als er wat is gemakkelijk en onmiddelijk omgeruild :)

OlivierV

Decoder is dus kaduuk, ofwel eens naar sinterklaas om hem binnen te doen en een andere te verkrijgen, ofwel rechtstreeks naar Esu opsturen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

janieburton

Citaat van: OlivierV op 22 september 2015, 18:12:21 PM
eens naar sinterklaas om hem binnen te doen ......

Sinterklaas binnen doen :o :o :o ???
 

Metpetergaathetbeter

Citaat van: janieburton op 11 oktober 2015, 03:40:24 AM

Sinterklaas binnen doen :o :o :o ???
voor sommige moet het met onderschriften : " Je begeven naar Sint  Niklaas naar de aldaar gevestigde Modeltrein(in dat paradijs) winkel en hem daar ruilen ! :-\ ;)

janieburton

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 11 oktober 2015, 06:21:53 AM
Citaat van: janieburton op 11 oktober 2015, 03:40:24 AM

Sinterklaas binnen doen :o :o :o ???
voor sommige moet het met onderschriften : " Je begeven naar Sint  Niklaas naar de aldaar gevestigde Modeltrein(in dat paradijs) winkel en hem daar ruilen ! :-\ ;)

Neen het moet niet met onderschriften  ::) ik had het wel begrepen maar een inwoner van Sint Niklaas hoort niet graag dat hij "woont" in Sinterklaas en sommige zijn "pissed off" als ze dat horen.
 

Stieven76

Citaat van: janieburton op 11 oktober 2015, 03:40:24 AM
Citaat van: OlivierV op 22 september 2015, 18:12:21 PM
eens naar sinterklaas om hem binnen te doen ......

Sinterklaas binnen doen :o :o :o ???

Ik denk dat Olivier ondertussen wel te oud is om Sinterklaas te mogen binnen doen  ;D ;D ;D

TBCédric

Citaat van: Stieven76 op 12 oktober 2015, 16:08:01 PM
Citaat van: janieburton op 11 oktober 2015, 03:40:24 AM
Citaat van: OlivierV op 22 september 2015, 18:12:21 PM
eens naar sinterklaas om hem binnen te doen ......

Sinterklaas binnen doen :o :o :o ???

Ik denk dat Olivier ondertussen wel te oud is om Sinterklaas te mogen binnen doen  ;D ;D ;D

En dat dan nog  met al die zwarte pieten!  ;D  ::)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

OlivierV

ESU doet niet moeilijk.

Meneer metpetergaathetbeter bracht vorige week een bezoek aan de winkel vanwaar de decoder kwam. Mijn nieuwe decoder onder garantie was toegekomen en hij heeft deze meegekregen en ondertussen aan mij overhandigd. :)

Een weekje of 5-6 heeft het in totaal geduurd. :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan