Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Antwerpen - Linkeroever 2

Gestart door Peter, 14 augustus 2015, 11:15:53 AM

Peter

#135
De baksteenplaat die ik (volgens mij) in de Nekkerhallen had gekocht blijkt inderdaad die van Goovers te zijn.
Ik wist zelf niet meer bij wie. Doordat ik dacht onvoldoende te hebben heb ik geprobeerd een vel bij Goovers ( vond nog een restje van het gebruikte bij mijn station Boom en dat leek precies hetzelfde) te bestellen, en ja hoor na een paar mails werden ze geleverd.
Dus de baksteenplaat is die van Goovers.
Ondertussen weer prachtige foto's ontvangen van Pierre De Greeuw, dit keer van aan het standpunt aan de uitrit van het station.
Sta versteld van de toch wel zeer verschillende inzet van rijdend materiaal
Met vriendelijke groeten
Peter

Chrisrail

#136
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

wilgo

Dag Peter,
mooi gedaan die ronding van baksteenplaat.
dank U voor de tip

groeten
willy

Stedahult

Mvh. Steef

Peter

#139
De moeilijke ronding is ook weer gemaakt, d.w.z. de binnenmuur. Deze moet nu nog bekleed worden met de baksteenplaat.
Het zicht op de foto bedriegt wat, want de muur is niet scheef, want de ronding staat echt winkelhaak.

DSCN2627 by Peter Verlooy, on Flickr

r
Met vriendelijke groeten
Peter

dieselfreak

Fantastische foto, de spoorweg op zijn mooist!
MC

Gerolf

Mooie stap vooruit !
Een (eventueel tijdelijke) plaat met de ronding bovenaan kan helpen om de boog mooi te houden tijdens het be-bakstenen  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

argilla

Citaat van: Peter op 02 februari 2017, 10:45:30 AM
De moeilijke ronding is ook weer gemaakt, d.w.z. de binnenmuur. Deze moet nu nog bekleed worden met de baksteenplaat.
Het zicht op de foto bedriegt wat, want de muur is niet scheef, want de ronding staat echt winkelhaak.





En als nagerechtje
Een foto van een 64 met een sleep GCI rijtuigen die het station verlaat richting Sint-Niklaas
Foto: Pierre De Greeuw




de seinbeelden en masten alleen al .......mooi .
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Herwig

aan Peter,                         02febr17,

Heb je er zicht op wat die berm rechts daar deed ?      Gewoon een (binnen)dijk tegen een mogelijk overstromende Schelde ?

Peter

#144
De baksteenplaten zijn aangebracht, dus het deel met de ronding en de muur met ramen (voorlopig alleen openingen) kant Abreham Verhoeven straat is daarmee al gedaan.

Met vriendelijke groeten
Peter

Steam.N

Knap gedaan, Peter !
je hebt een belangrijke bocht genomen  ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Peter

#146
CiteerHeb je er zicht op wat die berm rechts daar deed ?      Gewoon een (binnen)dijk tegen een mogelijk overstromende Schelde

Herwig,
Ik heb een mailtje naar de fotograaf die deze foto heeft gemaakt gestuurd.
Dat is de man die daar antwoord op kan geven.
Wat ik wel weet: geen dijk tegen de schelde (ligt er veel te ver vandaan) en het nabijgelegen meer, het Galgenweel, heeft normaal gesproken geen getijden. Ik vermoed dat het gewoon een versteveging is/was voor de vlakbij, evenwijdig gelegen,Pluvierstraat die daar hoger dan het spoorniveau was.
Te zien op onderstaande foto

(52) IPP15693  NMBS  Station  Antwerpen-Linkeroever  21-05-1971  P.d.G. 291 Coll. CO by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

755philippe

Peter,
Mooi gedaan maar hoe ga je die ramen maken die in de bocht staan maken?
Ga je Evergreen-profielen staan föhnen om deze in het juist aantal graden (geen temperatuur maa rhoekmeting) te krijgen ?
Ik loop misschien wat voorop maar ben nieuwsgierig.
Mvg

755philippe

Peter

De ramen staan niet rond maar zijn gewoon vlak. Het is de vensterbank, (eerst blauwe steen, later zink of koper?) die aan de buitenzijde de ronding een beetje volgt.
Met vriendelijke groeten
Peter

Herwig

Gans de L.O. is opgespoten grond.
Die huizenwijk links op die laatste  (interessante)  kleurenfoto, was reeds volledig opgehoogd.
De ex-spoorbedding volgde wellicht wat later ...