LX1920: Brussel-Luxemburg anno 1920 in schaal N

Gestart door Michiel, 26 juli 2015, 08:47:14 AM

PeterC

#960
Citaat van: Michiel op 04 maart 2017, 21:19:58 PM
(of eerder raggebol)
Sorry Michiel, ik ben geen kommaneuker, maar ik kon het niet laten : ragebol en op mijn zolderspanten ligt er hier eentje met een steel van drie meter om de webjes en het stof op te kuisen tot in de nok en natuurlijk om te ragebollen  ;)

[Edit] Als je tegenwoordig in de doe-het-zelf naar een ragebol vraagt, kijken ze je met wijd opengesperde ogen aan: wat moet die nu weer hebben...  ::)  8)
Groetjes, Peter


Michiel

Je hebt gelijk, Peter. Ik schreef het fonetisch, zoals het hier bij ons nogal makkelijk wordt uitgesproken, maar stond er niet bij stil dat het maar met 1 "g" is. En als ik dat hier in de winkel vraag dan dan kijken ze me helemaal buitenaards aan, ...hier in Wallonië.   ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

mahtoska1

Serieus soldeer werkje. Hoe ga je dit testen?

Michiel

Pieter, zo enorm is dit soldeerwerkje niet, maar het testen is wel handig om teleurstelling later te voorkomen.

Ik heb eerst de diodeschakelingen, nadat ze op de connectorlat werden gesoldeerd, nagemeten op weerstand (alles ok) en diode-doorlaatspanning. 3 exemplaren produceetrden een doorlaatspanning beduidend onder normaal, en werden alvast gemarkeerd, maar ze zouden wel ok moeten zijn.

De volgorde van aansluiten is helemaal niet belangrijk. Eenmaal ik Koploper instel en de twee nieuwe helixen invoer, zoek ik uit welke bezetmelder er met welk spoor is geassocieerd. Dit doe ik met een wagonnetje met een lampje. Een voor een ga ik elke sectie af, en kijk welke besetmelder er bezet geeft.

Maar eerst ga ik de twee helixen met een dubbelspoor bovenover verbinden, en gewoon met de rijregelaar in de hand treinen rondjes laten rijden. Zien of ik overal wel rijspanning heb.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

#964
De tweede ragebol is nu ook vastgeknoopt.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michael

Michiel heerlijk die spaghetti, het automatisch rijden komt nu snel dichterbij.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Michiel

Citaat van: Michael op 05 maart 2017, 16:17:30 PM
Michiel heerlijk die spaghetti...
Jaja, Michael, dat zeg je nu omdat ie oranje is, hé!  ;) ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Ik was de ragout al aan het zoeken  ;D

Michiel, dit moet toch een leuk moment zijn: na al dat houtwerk wordt het terug wat concreter ...
Succes met je testen !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

OlivierV

Mooi die spaghetti! Heeft je brein ondertussen al iets bedacht voor de middelste modulebak?
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Michiel

Ik ben de oude recupsporen aan elkaar een het rijgen om de verbinding bovenover te maken, dus Jean, inderdaad, binnenkort rijden de treinen hier terug. Eerst met de handregelaar, later per computer.

@Olivier, zoals de engelsen zeggen, "brain farts": veel lucht maar weining concreet en werkbaar. De middelste bak is mooi haaks en passend en kan er als een lade tussenuit en weer tussin geschoven worden. Maar verder is mijn brein nog niet gekomen. Het goede nieuws is dat ik heel goed ben in het vooruit duwen van problemen. Dus voorlopig gaat alles prima.  ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

PeterVG

Uit de nieuwe Op De Baan,
foto van Brussel Leopoldswijk.
Pagina 57 uit nummer 138

OP DE BAAN 138 p 57 by Freddy, on Flickr

Michiel

Enorm bedankt, Peter. Dit is totaal nieuw voor mij. Uiterst interessante fotos! Deze komen ooit erg goed van pas.  8) 8) 8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

#972
Het tijdelijk verbindingspoor tussen de beide helixen bovenover is aangelegd. Meteen testrijden wees meteen een vergeten sectie aan, geen spanning, vergeten aan te sluiten. Oops!  :-[  Maar voor de rest... bijna klaar om de helixen te testrijden met de handregelaar.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

SuSke

Tof Michiel, weer een mijlpaal en een hindernis genomen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Michiel

Inderdaad, Frans, en bij een mijlpaal hoort een filmpje. Weer even saai en monotoon als voorheen, maar 't is voor het goede doel.  ;D

https://www.youtube.com/watch?v=i5pWzwg9N1o ( <- klikkerdeklik)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)