LX1920: Brussel-Luxemburg anno 1920 in schaal N

Gestart door Michiel, 26 juli 2015, 08:47:14 AM

OlivierV

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

vyncky

Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

gardevil

Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Michiel

t' Schijnt dat Michiel z'n werkpost heeft verlaten! Men is nog in het ongewisse voor hoe lang.  :o  Familiebezoek, dochter helpen met koppige (lees defecte) computer... gewoonweg ongehoord! Als dat maar goed komt, maar vooral, dat ie maar snel terug snel komt!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Inderdaad ongehoord  >:( ;) ;D
Hopelijk vindt je hem snel, en bindt je hem terug aan zijn werkplek  ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

Ah! Ik heb 'm opgespoord. Ik heb hem betrapt op het maken van een grote pan spagetti! De ziel, hij bleek uitgehongerd. Ik laat'm even doen, maar daarna gaat ie stanté-pedé weer naar z'n werkplek! Want men kan nooit voorzichtig genoeg zijn. Met te veel vrijheid gaat men de kantjes ervan af lopen, en dat willen we natuurlijk niet.  ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

OEF !

Twee vliegen in één klap: je kunt mogeljks meeëten van die pan spagetti.
Dan moet je zélf geen tijd steken in het koken
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

3rail

Het blijft wel angstvallig stil van die kant. :-\

Het is toch niet zo dat de decoupeerzaag hem heeft aangevallen, of de accu boormachine hem te grazen heeft genomen?
We zitten hier met ze allen op hete kolen en meneer laat niks van zich horen, fraai hoor. ;) ;)

Over een uur nog maar eens kijken, pfffffffff.

Edward.
Wat hebben die Duitsers toch mooie dingen gemaakt,Br 01,01-10,02,03,03-10,04,05,06,12,13,14,15,16,17,18.0,18.1,18.2,18.3,18.4,18.5.19.0,19.1,23,38.2,38.4,39,41,43,44,45,50,52,53,54.8,55.5,56,57,58,59,61,62,64,78,80,81,86,92,99

Michiel

#894
 ;D ;D ;D

Zo, ik ben weer bezig. Maar ik werd wel met drang uit de keuken gezet door een onbeholpen bullebak! Niet te doen, 'k was gewoon spagetti aan 't klaar maken, meer niet.

De bovenste lus is ietsjes lastiger. Er komt een extra strook naast om er een klein schaduwstation te hebben. Lijn 160 (eerste elektrische lijn van België naar Tevuren) stopt er, want er is niet voldoende hoogte in de helix voor een loc met pantograaf. De laatste lus is dus iets complexer.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Het mag niet te gemakkelijk zijn, Michiel  ;)
Maar dat het zal goed komen ...  ::)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Als ik het goed begrijp is het feestje voor volgend weekend  ::)
  Jammer dat ik ergens anders naar toe moet  ;D
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

SuSke

En dan komt daar weer zo'n tijdelijk viaduct te liggen om Michiel zijn treinen te zien rond rijden  ;) 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Michiel

#898
@Jean, het komt zeker goed. Het gevoel is er, er dan zijn we goed bezig.

@Gerolf, ik heb zondag tot laat doorgewerkt. De helix is is af, maar te moe voor het feestje. Maar 'k ben wel gelukkig, en dat is al feest genoeg.

@Frans, ik zit in een "building mood" (neen, dat doet geen pijn). Daar profiteer ik van om in 1 ruk door te bouwen, en meteen de onderbouw voor de segmentbakken in elkaar te timmeren. Een tijdelijke brug zou ik de weg liggen, en zou voor vertraging zorgen. De connectie komt er! Dat is zeker, maar nu laat ik me gewoon eens lekker gaan in mijn bouwwoede.  ;)

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

SuSke

Blijf die "bouwwoede" dan maar lekker verder stoken...  ;) ;)

Is wel imposant die spiraal vanuit dit zichtpunt  :o
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.