Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

LX1920: Brussel-Luxemburg anno 1920 in schaal N

Gestart door Michiel, 26 juli 2015, 08:47:14 AM

Michiel

Dat lijkt me al een heeel zinnige tip! Thanks!  :D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Koen

Citaat van: evan op 13 mei 2020, 16:13:07 PM
Citaat van: Michiel op 13 mei 2020, 15:50:13 PM
Het krassen is het makkelijke werk. Ik maak me zorgen over het schilderwerk. Ik wil toch nog een aantal proefstukjes schilderen om een herhaalbaar procedee te ontwikkelen opdat de kleur constant blijft over de hele baan, en het geen lappendeken wordt. Schilderen is niet mijn dada, en wil het stukje niet meteen verknoeien...  :-\

Begin alvast met een goede grijze primer ;)  Dan is je schilderwerk later meer vergevingsgezind doordat het gips minder zuigt.   Ik zou de primer trouwens als enige een tijd er op laten zitten voor verder te schilderen tot dat al je kasseiwerk klaar is.

Kwestie van in lagen te werken en zo blijf je consequent met je kleuren.

Citaat van: Michiel op 13 mei 2020, 16:16:50 PM
Dat lijkt me al een heeel zinnige tip! Thanks!  :D

Absoluut. Een heel goede tip.  Ik heb momenteel een lappendeken van asfalt  :-[. Het zal niet gemakkelijk worden om dit weg te werken maar moeilijk gaat ook (hoop ik).

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Rangeerduivel

Citaat van: Michiel op 13 mei 2020, 10:59:54 AM


Monnik (Mi)Chiel!
Alée, hij doet in elk geval (knap) monnikenwerk, maar hier in Ukkel ipv in Tibet! ::) ;D

;)

Michiel

Genoeg voor vandaag. Ik begin de lijnen dubbel te zien...

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Herwig

Michiel,
Ssssssssssssteentjes.
Waart ge zelfs te moe om een tekstballon te verzinnen voor uw twee juffrouwen (?),  over de verzakking in het wegdek waarnaar ze staan te kijken  ?

Michiel

Ik had de meiden inderdaad klaar gezet voor een korte babbel, maar mijn aandacht werd gevraagd door een van de kinders hier. Dus zo maar snel de handel gepost zonder babbel... prioriteiten.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

SuSke

Een wegverzakking of wat dan ook. Gelijk een reden om een kleine mini-scène te maken met stratenmakers, politie, publiek,... :-)

Mooi werk geleverd Michiel, dit soort werk kruipt in de kleren.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Michiel

Wel Frans, wat eerst op een soort luchtbel leek, blijkt na het verder bloot leggen van het problerem een lekkende waterleiding, en weggespoelde stabilisé. De losse kasseien werden er even opzij opgestapeld (moet nog gedaan worden), de plek wordt beveiligd met een tijdelijk hek (moet nog geplaatst worden), wachtend op herstelling... (n)ooit.

Of zoiets...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Mooi mooi mooi !!!

En inderdaad: foutjes worden aanleiding tot originele ideeën.
Ik blijf volgen !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Herwig

#3069
"....beveiligd met een tijdelijk hek ..."

De  "barrières Nadar"  bestonden al ( * ) .  Maar hoe zagen die eruit in de jaren 1920 ?

(  *   Fotograaf Nadar (pseudoniem van Tournachon) steeg met een luchtballon op in de Brusselse Kruidtuin in 1864 en voor deze gelegenheid werden hekken geplaatst.    Zo luidt,  naar 't schijnt,  de historie  )

modelbaanHO

Indrukwekkend mooi.
Ik weet niet of ik daar het geduld voor zou kunnen opbrengen.

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Michiel

In die tijd lag men niet echt wakker van een veilige afsluiting van dergelijke putten of wegwerkzaamheden, maar een paar houten schraagachtige gevallen in de buurt van de katastrofe lijken me wel leuk staan.  ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

SuSke

En veel meer zal het ook niet geweest zijn.  8) 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Michiel

Bon, het krassen zit erop. Kan ik beginnen met de verdere aankleding van de brug...



Wel Germaine, zu'n trist bakkes, wah is't?
Urbanie, 'k paes oan ma moeke. 't Is na dag op dag ten joer...
...
Just... de Spoanse Grip... vrieselaek... maen condolemente...
Urbanie, 'k huup veur echt da ne pandemie in 100 joer ni'en terug komt...
...

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

steamdriven

Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html