LX1920: Brussel-Luxemburg anno 1920 in schaal N

Gestart door Michiel, 26 juli 2015, 08:47:14 AM

modelbaanHO

Alles kan altijd beter, maar ik vind dit toch al een heel mooi resultaat.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Rangeerduivel

Ik vind dat minder slecht dan jij hoor Michiel,
Een rook/roetwolk kleurt niet mooi binnen de lijntjes zulle...
Moest het voor mezelf zijn, ik liet het zeker zo!

;)

stoomlokje

die roetwolk is levensecht , daar zou ik niet veel meer aan veranderen, bekijk de duitse tunnels maar eens waar veel stomers doorkwamen.

Herwig

#2868
Germaine, komt oit dien tunnèl, na direct,  komt eroit,  blaaft do ni stoan, Germaine
Emilienne he tegen Madeleine gezeid dat d'r nog microbe van de Spunse greep in den tunnèl zen blaven hange ....

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Steam.N

Michiel, ik vind het resultaat prima. 
Alleen die "1880" nog een beurt geven  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

Bedankt voor de positieve reacties! De tunnel krijgt op z'n tijd weer wat aandacht, en het verder verfijnen ervan met vb water-afloopstrepen onder de letters en randen, wat bescheiden leidingwerk en vegetatie. Maar dat is voor later.

Vandaag ben ik begonnen met de aanleg van de "Waaienberg". Het is natuurlijk geen "berg", maar de hoogte van Matonge rond de Waverse steenweg en de Troonstraat. Verwacht geen exacte nabouw van die wijk, maar eerder een compositie van de meer sprekende elementen ervan (1920-1930). Maar voor dat het zover is, eerst die "berg" aanleggen, met een toegangsluik naar het onderliggend schaduwstation "Tervuren".

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Goe bezig, Michiel  8)
Die tunnelingang is zeker mooi. De tinten komen op de foto wat "hard" over - veel contrast.
Als dat in werkelijkheid ook zo is, kan je met washes nog heel wat temperen ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

SuSke

Met dat temperen zou ik wachten tot de "omgeving" ook zijn kleur heeft gekregen.

Nu is het inderdaad veel grijs en donkere baksteen, maar dat kan helemaal veranderen als er wat groen en andere kleuren in de buurt opduiken.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Michiel

De foto van de tunnel is met strijkend licht genomen, waardoor het hard overkomt. Maar op de baan in z'n natuurlijk biotoop, ligt ie er wat verduisterd tegen de achterwand als verdwijnpunt, zoals op de foto hieronder. En dat geeft een heel andere indruk. Zoals Frans ook al zei, wacht ik met de verdere afwerking tot wanneer de omgeving meer vorm heeft gekregen.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

steamdriven

Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

Michiel

Als die kleine Brusseleirkes ooit hun ondergrond gaan onderzoeken, gaan ze zich afvragen wat die enorme catacombes zijn. Lege ruimtes gebouwd door wie? Waarvoor? Waarom? Hoe?... Maar dat zal wel niet gebeuren. Schuimplaat er bovenop en alles is dicht. En zo wordt de ruwe vorm al duidelijker.



groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

steamdriven

Dat gaat ineens weer snel, Michiel. Super om zo 'live' te kunnen volgen.
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

Michiel

Vandaag weer wat vooruitgang. Niets spectaculair, maar ik ben toch gelukkig met hoe het langzaam vorm kriijgt.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)