Micro-baantje voor expo 40 jaar MTD

Gestart door Gerolf, 25 juni 2015, 08:54:26 AM

Michiel

Waauw! Respect voor de technische uitdaging. Gerolf, je bent helemaal klaar om met schaal N te beginnen.  ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

sdz1976

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Gerolf

Bedankt, mensen

Even een tegenslag door een stommiteit: print fout aangesloten, en drie microcontrollers om zeep.
=> Voorzichtig van de print halen en nieuwe plaatsen ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

OlivierV

Gerolf, je bent weer piekfijn bezig, en dat piekfijn mag je gerust op meerdere manieren interpreteren. ;) (kan volgens mij enkel positief begrepen worden)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

gledina

De rook kwam dan toch niet van loc maar van nen microcontroller  ;)
HO 2R DCC , 9mm DCC (N), een beetje Z & lid van MTD
Tuut, Tuut zei den trein en 't station vertrok.

Gerolf

De hardware is intussen hersteld en lijkt goed te werken.
De software vraagt nog wat inspanning, en dan zal ik merken of alle hardware goed werkt  ;)

Intussen ook nog wat verder met vormgeving en kleur:

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Mooie gevel, strak raamwerk. De losgekomen bezetting is een leuk detail.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Ziet er prima uit, Gerolf !
Losgekomen bezetting is inderdaad mooi gedaan  ;)

Kun je de boogjes nog met putty aanvullen ?
De spleten vallen misschien alleen op deze macrofoto op ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Peter

Prachtig gedaan.
Kan je eens een foto plaatsen van dat baantje, naar bv. een H0 rijtuig , lok enz.
Met vriendelijke groeten
Peter

Havoc

Heel knap allemaal, maar ik blijf me ergeren dat dit een "baantje" noemt. Noem de dingen bij hun naam aub, dit is een diorama.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Steam.N

Citaat van: Havoc op 25 juli 2015, 11:43:20 AM
Heel knap allemaal, maar ik blijf me ergeren dat dit een "baantje" noemt. Noem de dingen bij hun naam aub, dit is een diorama.

Johan, het treintje rijdt nochtans rond !  ;D ;D ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts

Citaat van: Peter op 25 juli 2015, 11:26:54 AM
Prachtig gedaan.
Kan je eens een foto plaatsen van dat baantje, naar bv. een H0 rijtuig , lok enz.
Een suikerklontje mag natuurlijk ook  ;D

TBCédric

Een baantje op een baantje! Welke schaal zou dat zijn Gerolf?

Ik sta weeral  versteld hoe je dat toch elke keer weeral flikt. Echt micro-modelbouw! Knap!  ;)

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Gerolf

Citaat van: Steam.N op 25 juli 2015, 11:23:08 AMKun je de boogjes nog met putty aanvullen ?
De spleten vallen misschien alleen op deze macrofoto op ...
Die spleten vul ik nog verder op - nog een laagje voegverf is nodig - en desnoods hang ik de naam van de winkel op een strategische plaats  ;)

Citaat van: LS Models op 25 juli 2015, 12:44:05 PM
Een baantje op een baantje! Welke schaal zou dat zijn Gerolf?

1/87 X 1/87 is pakweg 1/7500  ;)

Citaat van: Havoc op 25 juli 2015, 11:43:20 AM
Heel knap allemaal, maar ik blijf me ergeren dat dit een "baantje" noemt. Noem de dingen bij hun naam aub, dit is een diorama.

Diorama met allerlei beweging dan - ik struikel ook met "hoe noem je nou zoiets". Voor mij is een diorama stilstaand  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

marc goovaerts

Nu, als men zich daaraan ergert...
Op Ontrax en verschillende andere expos waren er treintjes/trammetjes die gewoon op een brug voorbij reden, bevestigd op een lopende band - die over bruggen enkel voorbij rijden op één spoor (soms in verschillende schalen) - die gewoon een ovaaltje maken in een stadsparkje  ;) - die van de ene 'doos' naar de andere 'doos' rijden...

Niemand die er zich toen aan ergerde om die een baantje of baan te noemen...