Snijplotter

Gestart door MARKLINRIJDER, 29 mei 2006, 17:12:38 PM

MARKLINRIJDER

Peter,

Ook hier hetzelfde:

Een lei is ong. 40*25cm.  waatvan 2/3 van de lengte onder de volgende gaat.  Dus het zichtbare van een lei is echt niet veel, 13cm.  We kunen uiteraard ook naar leien gaan die andere dimensies hebben.  

Ik zal zien wat ik nog kan doen om het te verschil te vergroten.

Grtjs,

David

Steam.N

Mij lijkt het van structuur ook veel op een baksteenmuur lijken ...
Het is minder geslaagd dan de andere, mooie dingen die je ons al getoond hebt.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Het grote probleem om leien in model na te maken is het reli?f. Ze liggen telkens op en onder elkaar, dus lichtjes scheef binnen het vlak.
Ik denk niet dat je zoiets met "vlakke" technieken, zoals laseren of etsen, voor mekaar krijgt. Nu krijg je inderdaad een "baksteen"-uitzicht.
Mij lijkt de enige zinvolle wijze voor kleinserie-productie: strips maken, die op een basisplaat kleven, en daarvan een mal maken.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

just4fun

citaat:
Geplaatst door Gerolf

Mij lijkt de enige zinvolle wijze voor kleinserie-productie: strips maken, die op een basisplaat kleven, en daarvan een mal maken.


Als ik het dak van het lampenhuisje van PB-Messingmodelbouw bekijk, denk ik dat hij dat ook zo heeft gedaan.
Paul

marc goovaerts

Zelfde idee... Maar die strips kunnen waarschijnlijk wel het best per rij gelasert worden.

Frank_N

citaat:
Geplaatst door Gerolf

Het grote probleem om leien in model na te maken is het reli?f. Ze liggen telkens op en onder elkaar, dus lichtjes scheef binnen het vlak.
Ik denk niet dat je zoiets met "vlakke" technieken, zoals laseren of etsen, voor mekaar krijgt. Nu krijg je inderdaad een "baksteen"-uitzicht.
Mij lijkt de enige zinvolle wijze voor kleinserie-productie: strips maken, die op een basisplaat kleven, en daarvan een mal maken.



Misschien dom idee, en heel errug bewerkelijk ook...
Die dakbedekkers gebruiken iets met een soort schilfertjes.[:)]
Groet van Frank

MARKLINRIJDER

Een nieuw dak ter voorbereiding:

En toch is het in relief:



Grtjs,

David

conducteur

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

doomslu

Ziet er beter uit, David.
Misschien eens schilderen?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

marc goovaerts

Ziet er inderdaad echt relief uit. Zelfs een beetje veel. Maar misschien zijn dat de harde slagschaduwen die een valse indruk geven.
Harde belichting en een macrolens kunnen ook wel eens een verkeerd beeld geven.

Steam.N

Ziet er inderdaad een heel stuk beter uit !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

citaat:
Geplaatst door marc goovaerts
Ziet er inderdaad echt relief uit. Zelfs een beetje veel.
Wat teveel kan geen kwaad. Bij een schaalmodel mogen details wat overdeven zijn.
Jammer dat de foto van het vlak niet scherp lijkt. Is dit volledig gelaserd?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

Ziet er heel goed uit.
Onder een laagje verf en wat "weathering" zal dit perfekt lijken.
Met vriendelijke groeten
Peter

MARKLINRIJDER

Gerolf,

Idd. dit is volledig gelaserd.

En overdreven mag een beetje, ik deel zelf deze mening als ik dit zie.

Gaat straks even in grijs-zwarte kleur.

Grtjs,

David

sn00zerman

Mijn brug is ondertussen ook klaar:


Volledig bouwverslag is uiteraard te vinden in de "modelrailroad" sectie van m'n website.


groeten,
Kris
-=[www.digitalplayground.be]=-
Where fun meets technology ...