Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Oeversijde

Gestart door evan, 17 maart 2015, 11:46:16 AM

niko

gaat weer een top baantje worden Evan  :)

mvg NiKo
mvg Niko

evan

#61
Bedankt Niko ;)

Of het een top baantje gaat worden weet ik niet, maar we doen ons best.

Zoals ik reeds eerder aangaf, kan ik 's avonds ns wat rustig knutselen als de tijd en zin er is.

De kleine baan is operationeel en af en toe knutselen we wat voort.

Ik heb gisteren de muur verder geplaatst en een funderingsmuurtje voor een toekomstig hekwerk dat een industrieaansluiting afbakent.
Die muur is van kleur voorzien en dan heb ik een basis grondlaag aangebracht voor de vegetatie rond het spoor.



De muurtjes zijn gemaakt in Zellaan en samengesteld met Schildersacrylaat.  Ik moet zeggen dat dat spul ontzettend compatibel is met elkaar.



Een zicht op de aansluiting zoals deze er nu uitziet.  Verre van af, maar een indruk is reeds waar te nemen.



Het aansluitend spoor is ook van ballast voorzien en zal nog weathering krijgen later.



Op het lage muurtje dat uit het groen zal steken komt een hekwerk als afsluiting van het prive-terrein.  Tussen de kop van het muurtje en de steunbeer aan de andere kant van het spoor komt ook nog een poort. 
Dat wordt weer een fijn prutswerkje :)  Misschien steek ik een servo onder de poort voor de functionaliteit ::)

Een kleine update, maar ik amuseer me.

Groetjes,

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steam.N

Mooie muurtjes !  En op een prachtige manier kleur gegeven  8) 8) 8)
Als aanloop op verdere afwerking: dit belooft ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Cozzy

Zalige foto Evan!  :P



Groeten,
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

OlivierV

Knap werk, door 't zien van jouw werk krijg ik zin om mijn gepruts weer af te breken ...  :-X
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

loebaske

je kan het geen gepruts meer noemen Olivier, het is al veel beter, enkel nog het geduld en niet sebiet er in vliegen...tijd nemen om eens alles te vergelijken met schaal 1/1.

OlivierV

Citaat van: loebaske op 02 april 2015, 18:29:19 PM
je kan het geen gepruts meer noemen Olivier, het is al veel beter, enkel nog het geduld en niet sebiet er in vliegen...tijd nemen om eens alles te vergelijken met schaal 1/1.
Dat wel, ik trok het uiteraard weer in het extreme. Vergelijken met 1/1 doe ik heel erg vaak, als ik op de trein/fiets zit dan hou ik mijn ogen zeer goed open. :)
Er subiet invliegen is nu niet echt het geval, er is voldoende over nagedacht geweest. ;)

Maar meestal is het zo dat ik bij de meeste zaken die Evan maakt direct een goed gevoel heb qua sfeer. :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

evan

Merci Tom,

We blijven proberen leuke plaatjes te leveren ;)

Olivier,

Eric heeft gelijk!  Je gaat reeds met grote stappen vooruit.  Je kijkt ook inderdaad in het rond en dat merk je aan je commentaren en visie.  Geef het gerust tijd en geniet van je leercurve :)  Ik doe dat nog alle dagen.

Vandaag een kleinigheidje waarbij ik het pluimkarton eens uitprobeer ::)

Een betonnen weg onder de betonnen brug :)



Eerst heb ik het passtuk op maat gesneden.



Daarna heb ik het karton er af gepeld.  De eerste keer was ik zelfs iets te onvoorzichtig waardoor m'n stuk scheurde :(  Opnieuw dus...
Eens de tweede wel met succes gepeld was, heb ik deze met acrylaar vastgelijmd.
Eerst heb ik nog een laagje grijze PU primer van Valejo aangebracht en een wash van zwarte kleur.

Na het plaatsen heb ik ligt met een beige kleur een drybrush gegeven en de randen met wat zand aangevuld.



Ik heb wel op de foto gemerkt dat een "bedoelde barst" er wat onnatuurlijk uitziet, maar dat tracht ik dan later maar te camoufleren ::)

Nu mag het drogen :)

Groetjes en tot later ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Stedahult

Kan wel, maar laat hem dan doorlopen de naast gelegen plaat in.
En uiteraard een flinke betonschilfer eraf, zodat er goede schade ontstaat.
Toch al met al word het een lekker rustig vrijdagmiddag 4 uur sfeertje.
Mvh. Steef

loebaske

knap-mooi gedaan, je kan nu ook met pluimkarton werken en een dankbaar stukje materiaal om mee te werken...

dani

man, Evan toch... ik sta telkens met somheid geslagen en met open mond te kijken naar de sfeer die jij weet te creëren met je bouwsels.
Dat is gewoon "af", de kleine details ...    respect !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

raf

respect want dit is reeds een van de mooiste beton muren die ik gezien heb
komt ook heel echt over hoed af voor dit werk
k'wou dak het ook kon
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Val-Rikard

Leuk spul he, dat pluimkarton  :) ;D

SuSke

Weerom prachtig werk van Evan.

Wat over de scheuren van betonnen platen  8)
De scheur aan de hoek van de steunmuur is een logisch verklaarbare scheur
De andere scheuren liggen zoals reeds opgemerkt onlogisch. De hoeken van de platen scheuren eerst onder ongeveer 45°, om dan pas een scheurpatroon te krijgen naar de plaatpunt toe.
Dit heeft te maken met het vervormen van de platen in de hoeken, waar die omhoog krullen en dus afbreken.

Wil je dat effect in het klein zien, neem dan een blad papier, leg dat op een spons. Op het papier leg je een plankje met een gewicht erop en je ziet de hoekjes omhoog krullen.
Als je die hoekjes naar beneden wil duwen zie je gelijk waar zich de scheuren gaan vormen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

loebaske

Goede opmerking Frans, zover had ik nog niet gedacht, zal toegepast worden bij men volgende betonnen baanvak...