Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Oeversijde

Gestart door evan, 17 maart 2015, 11:46:16 AM

Peter

#240
Ben al benieuwd naar het zicht als die buizen stellages ook geschildert en verweerd zullen zijn.
Wat Evan ook doet, het blijft fantastisch
Met vriendelijke groeten
Peter

GVL

Strak gebouwd, Evan.

evan

Bedankt voor de complimenten :)

Ondertussen heb ik met wat spulletjes die ik verzameld heb de laatste jaren, details aangebracht.

Er moeten nog wat kleine prullen aankomen en dan kan de grondlaag er over heen  :)





Tot later
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

loebaske

Mega mooi Evan, ga je naar de beurs op 9-10 april in St. Niklaas??

sdz1976


Knappe dinges Evan!!

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Peter

Met vriendelijke groeten
Peter

evan

Merci mannen  ;)

Erik,  ik kom vast en zeker als bezoeker langs.  Ik heb geen uitnodiging gehad voor de rest...

Ondertussen zit de grondlaag er op en heb ik uitsparingen in de kade gemaakt zodat de sokkels er in passen.



Dan een sfeerplaatje in sepia...

[

Tot later  ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

PeterVG

Het modelbouwwerk is strak en prachtig Evan.
Maar ik ben niet mee met het concept van de pijpenbrug.
Waarvoor dient de pijpenbrug? De leidingen eindigen in de hoogte vlak aan de rand van het kanaal.
Vreemd, lijkt me zeer onveilig en onhandig om hier verladingen te moeten uitvoeren.
Zo kan het veel veiliger, met een verlaadarm.
Tja, beroepsmisvorming maar toch moest me dit van het hart. In de chemie is veiligheid codewoord nummer 1. Daardoor lijkt jouw concept niet realistisch.

Crossrail PB13 @ BP Geel


evan

Hoi Peter terechte opmerking.

Er komt nog een extra verlaad gedeelte aan en dat wordt afneembaar.  De constructie staat kort tegen de kant van de baan en ik ben bang dat ik tijdens de  verdere bouw dat deel zou beschadigen.

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

loebaske

Dat is vaak het geval, men kan tijdens de tussenbouw niet alles laten staan met het risico op beschadeging...
is niet altijd simpel om dan tussen door foto's te plaatsen en ook beter dat men dan terecht opmerkingen maakt
zo kan een foute uitvoering aangepast worden.
We zijn allen modelbouwers, toch zijn we niet van alles op de hoogte...

Als de bovenleiding aan de beurt komt zal ik wel een expert raadplegen >>> Evan... en zal dan toch nog compromis
moeten nemen.

evan

Geen probleem Erik  ;)

Ondertussen heb ik uit een gegolfd stuk plasticcard een stuk vangrail gemaakt.



De brug kan er nog uit om verder van detail te worden voorzien.  Nadien wordt ze geplakt op de bewuste plek en komen er nog details zoals:

-Rood-witte schrikstrepen,
-Onkruid
-Vermelding "Vrije hoogte 5,5 meter"
-Weathering
-Voorangsverkeersbord voor het kruisen van wegverkeer onder de brug

Plezante werkjes  :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steam.N

Ziet er als gewoonlijk prachtig uit, Evan!  8) 8) 8)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michael

Voilà, en de lat ligt weer een paar treden hoger, tof gedaan, Evan.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Herwig

aan Evan,          06 febr. 2016,

Zo'n echte vangrail is meteen wel  "tijdsbepalend" .
'k Bedoel:  vanaf wanneer plaatste men korte stukken vangrails als bescherming op een kanaalkade ?  In plaats van gewoon één-of-andere horizontale buis of profiel of iets dergelijks ...

Op oudere foto's van, bijvoorbeeld, de PetrolZuid-Antw. vindt men, dacht 'k, nog geen vangrails.

Binco

Heel knap sfeertje dat je hier neerzet Evan!
Me like  ;)
Mag ik vragen hoe je de constructie hebt geschilderd? Met een airbrush lijkt het me onhandig om in alle hoekjes te geraken?