Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Italiaanse baan of modellen?

Gestart door Peter, 16 februari 2015, 18:06:16 PM

Peter

Kreeg een tijdje geleden een oeroud Fleischmann model van de E428 (ref. 1339 ??) in mijn handen bij een kennis. Hij had dit model voor een paar euro op een beurs gekocht, en vroeg me om dit eens na te kijken want de lok reed niet meer (was simpel anker zag zwart van het vuil en geen koolborstels -de kapjes zaten er nog wel op) Model rijdt inmiddels terug zeer goed. Dit model herinnerde me aan een van mijn eerste modellen, want buiten een paar andere Fleischmann loks was ook die E428 een van de eerste (heimwee??)
Daarom nu mijn vraag: Ondanks het feit dat er nu prachtige modellen naar FS Italia voorbeeld van diverse merken te koop zijn (ook hier in Belgie) zijn er blijkbaar geen (of slechts een paar- Ondanks de vele inwoners in Limburg met Italiaanse roots)) banen naar Italiaans voorbeeld. Is dit inderdaad zo?? Of zijn er toch modelspoorders die, zoniet een baan, toch een of meerdere Italiaanse modellen in hun bezit hebben ( ik helaas niet)
Met vriendelijke groeten
Peter

The Railwarrior

Ik heb geen Italiaanse baan, maar ik heb wel interesse om er eentje te bouwen. Mijn vrouw is Italiaanse en elk jaar zakken we af naar Puglia (helemaal in het zuiden van de hak van de Italiaanse laars) ik stop ook eens regelmatig om de toch wel prachtige Italiaanse kunstwerken daar te bewonderen op vlak van spoorbouw. Aanvankelijk dacht ik Belgisch te bouwen omdat ik al wat Belgische modellen geërfd heb van mijn grootvader. Het probleem is echter dat ik niet weet waar beginnen. Het begint al met een uitdagend spoorplan...
eentje die het in het groot al doet en nu graag naar het kleine wil overstappen ;-)

Gerolf

Dit baantje stond in Dortmund en eerder op Ontraxs:


Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

The Railwarrior

Vallescura stond op Ontraxs dit was een baantje dat er ook stond op intermodellbau maar heb ik althans niet op Ontraxs gezien. Dit baantje stond in Dortmund wel langs vallescura. Verder stond er ook nog San Rocco Torinese op intermodellbau. Prachtige baantjes overigens.
eentje die het in het groot al doet en nu graag naar het kleine wil overstappen ;-)

Steam.N

Citaat van: Peter op 16 februari 2015, 18:06:16 PM
... Ondanks het feit dat er nu prachtige modellen naar FS Italia voorbeeld van diverse merken te koop zijn (ook hier in Belgie) ...

Vraag is waar je die aangeboden vindt ...
Ik heb wel interesse.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }


Herwig

aan Peter,

M'n gekoesterde H0-Rivarossi tender-stoomloc FS, meegebracht uit Milaan, op 't einde van de Italiëreis van het laatste jaar  "middelbare" .  ( A°  2de helft jaren zeventig )
Mijn medeleerlingen kochten, uiteraard, allemaal wijn, snoep en andere toeristenprutsen als souvenirs voor thuis.

(Mijn kameraden en ik kochten ook wat  "strooien" flessen, maar die werden alvast alle vakkundig gekraakt tijdens de treinreis vanuit Milaan terug ..., het was druk in ons compartiment, inclusief leraren-begeleiders... .)

Peter

Rudy,
ik denk dat Jean bedoelde hier bij Belgische handelaars.
In het buitenland is het veel eenvoudiger (helaas, nog maar eens)
Met vriendelijke groeten
Peter

The Railwarrior

Dat valt best wel mee vind ik, op modelspoorbeurzen vind je echt VEEL! En vitrains heeft ook een mooi assortiment! Die zijn tegenwoordig ook meer te vinden bij handelaren, meestal wel op bestelling maar desalniettemin wel verkrijgbaar
eentje die het in het groot al doet en nu graag naar het kleine wil overstappen ;-)

Steam.N

Citaat van: Rangeerduivel op 03 juni 2015, 12:47:57 PM
Jean ,
al eens gekeken bij de Italiaanse merken..?...

Thanjs, Rudy.
Vooral de laatste link lijkt me interessant.

@Peter:  Belgische winkels of Internet.
Voor winjels in Italie moet ik nog uitzoeken (tegen het zomerverlof
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

The Railwarrior

Dat zal er aan liggen waar je naar toe gaat in Italië in de streek rond Milaan,Rome en vooral het noorden van Italië is wel wat te vinden, in het zuiden heb ik nog niets gevonden niet tegenstaande ik er sinds 5j geregeld kom. Hoe dan ook als je wat vind mag je het me altijd laten weten.
eentje die het in het groot al doet en nu graag naar het kleine wil overstappen ;-)

itchy

deze winkel in Livorno kan ik aanraden voor Italiaans materieel: http://www.tecnomodel-treni.it
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Steam.N

Citaat van: The Railwarrior op 03 juni 2015, 21:23:17 PM
Dat zal er aan liggen waar je naar toe gaat in Italië  ...

Ravenna - Rimini - Cesena
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter


Geert

Een statisch baantje met een Fyra  ;)

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen