jaaaa vitkovice, kicke complex is dat! Inderdaad een museum. De werkende staalindustrie daar is veel grootschaliger en meer buiten de stad.
En Herwig, ach, hogeschool, vernieuwend is t allemaal niet wat ik doe, denk dat ik zo'n 20 jaar achter de stand der techniek aan hobbel. Styreen, giethars, humbrol- en olieverf, etswerk, het bestaat allemaal allang... Heb dr ook weinig behoefte aan t wiel te gaan lopen uitvinden, nu is het gewoon alles dat ik in mn leven over modelbouw geleerd heb in de praktijk brengen om eens een groot project aan te pakken, liefst op een enigszins efficiënte manier. Gaandeweg leer je dan nog steeds van alles bij... maar elk ding dat ik doe heb ik al eens mooier en beter bij een ander gezien. Maar ja, dat was dan nooit in de vorm van een stuk cockerill-terrein en daar gaat het mij om, het sfeertje dat daar toendertijd gehangen moet hebben proberen te benaderen. M'n muren hoeven niet zo mooi als die van nouallier, niet elk wagentje een weatherkunstwerk waar dagen werk in zit, en tis leuk als er straks wat beweegt maar zo ingenieus als de spullen van Gerolf wordt dat echt niet... als alles straks maar boven een bepaald minimumniveau zit dat t niet storend opvalt vind ik t wel prima. En als t anderen aanspoort eens wat industrieels te gaan bouwen, helemaal leuk!

Oh en qua kleuterschoolniveau, mn baas zegt dat nogal eens, alles dat je voor modelbouw nodig hebt leer je op de kleuterschool. Kliederen met verf, klei, dingen in elkaar plakken van stukjes karton, als je iets wilt maken uitzoeken wat voor oud doosje of wc-rolletje je daarvoor kunt gebruiken enzovoorts...het is alleen wat preciezer allemaal. Heb je t kleuterschoolniveau te pakken dan ben je dr al ongeveer