Volgens mij is het zo aardig zoals ik het in Seraing gezien heb, Frans, kun je er een beetje mee leven zo? tis allemaal wat dikker en grover dan in het echt, maar anders wordt het zo'n vreselijk kwetsbaar spinneweb... de diagonalen in het dakvlak zou ik eigenlijk eerder tussen spant 1 en 2 verwachten dan tussen 2 en 3, maar nu zitten ze meer naar voren en zie je ze beter, dat vond ik leuker staan zo.
DSC_0770 by Floris Dilz, on Flickr
Wel Floris, je vraagt commentaar, dus krijg je het ook

Behoudens de richting van de diagonalen in de spanten (zie vorige opmerkingen) is het TOP.
Maar niet zonder een bijkomend commentaartje.
De positie van de verbanden in het dakvlak doen er eigenlijk weinig toe, als je maar zorgt dat de horizontale krachten die uit zo'n verband komen op de kolomkoppen ook naar de fundering kunnen geraken

Wat ik dus eigenlijk mis zijn een paar vrtikale kruis- of K-verbanden in de gevel tussen de kolommen in het vak waar de dakverbanden zitten.
In de gevel met golfplaat over de volledige hoogte van de gevel, met een paar extra balken ter plaatse van de kraanbaanligger (waar je later ook nog een horizontaal verband moet plaatsen als remligger) en in de metselwerkgevel in het gedeelte tussen de kolommen boven het metselwerk.
Verder een prachtig geheel, en dat het een juweeltje wordt staat als een paal boven water.