Helemaal fijn dan, ook vast namens anderen.
Gelijk maar even een vraag over thinner (die zonder tolueen - vanwege verboden - , maar wel met ethylbenzeen, xyleen, aceton, N-butylacetaat en butaan-1-ol) versus wasbenzine en terpentine. Ik meen me te herinneren dat jij dat ook (weleens?) gebruikt.
Ik heb het idee dat thinner de verfklontjes (ouderdom) net even wat beter oplost dan die andere 2, dat het net even wat dunner wordt voor de spuit, net even wat beter het oppervlak etst (zonder het op te lossen of te vervormen) dan die andere 2, dus net even wat beter hecht. Net even wat beter dunne en gelijkmatige laagjes spuit en dat het nét even sneller droogt. Is er nog een reden om het (ik heb het nog steeds over thinner hè) niet te gebruiken?
De Humbrol valt mij ook vies tegen. Eerst in de winkel (online lukt dat helaas niet) de potjes schudden of je het hoort klotsen. Zo ja, dan goed. Zo nee, dan heb je een potje - 01 primer grijs bijvoorbeeld - waarin de verf al uitgehard is, waar de weekmakers uit vertrokken zijn etc. Maar goed, thinner lost alles op, vandaar mijn vraag daarover.