En weer es een update. Het gerommel aan de locjes ligt weer even stil want ik ben eens met de gebouwen aan de slag gegaan, om precies te zijn met de energiecentrale. Wegens ruimtegebrek kan ik nu alleen losse muren en daken maken, een compleet gebouw zou vreselijk in de weg staan, het blijft dus nog even behelpen met wat proefpassen met tape tot ik een ander huis heb...
Goed, de energiecentrale dus:
energiecentrale cockerill 5 by
Floris Dilz, on Flickr
Op de plaats van de twee blikjes komt straks een watertorentje.
In het grote plan hier te vinden:

De voorgevel:
energiecentrale cockerill 1 by
Floris Dilz, on Flickr
en om vast een idee van de kleur te krijgen...
energiecentrale cockerill 3 by
Floris Dilz, on Flickr
Het dak van de aanbouw is nu zo goed als klaar, met daklicht en een rij fijne dakpaddestoelen. Straks nog wat meer daarover...
energiecentrale cockerill 2 by
Floris Dilz, on Flickr
en voor een gevoel van de grootte van het spul nog een plaatje uit rangeerdersperspectief
energiecentrale cockerill 4 by
Floris Dilz, on Flickr
De dakpaddestoelen zijn vrij eenvoudig zelf te maken. Zover ik weet zijn het geklonken dingen van staalplaat. Oud staalplaat met klinknagels maak ik graag van papier, dat geeft een mooie textuur, niet te glad dus het lijkt op roest of allerlei half vergane verflagen over elkaar en klinknageltjes komen er heel fijn in uit. Hier nog wat meer daarover:
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,23365.msg355433.html#msg355433De dakpaddestoelen ontstonden als volgt: Kegeltje van papier, bekleden met 6 stukjes papier met klinknageltjes erin gedrukt (papier op een stukje styreen leggen en klinknageltjes rin drukken met een metalen prikpennetje), daarna papier verzadigen met dunne secondelijm, zo wordt het veel steviger. Om de vorm goed te houden zit er onderin het kegeltje een rond plaatje styreen.
dakpaddestoel 1 by
Floris Dilz, on Flickr
het voetje bestaat uit een stukje buis met een V erin gezaagd en een extra kraagje eromheen. Pootjes erop, kegeltje erop lijmen, klaar.
dakpaddestoel 2 by
Floris Dilz, on Flickr
onder de paddestoelen zat een stuk dak van geklonken staalplaat. Ook hier nagemaakt met papier met ingedrukte klinknagels.
dakpaddestoel 3 by
Floris Dilz, on Flickr
En in de natuurlijke omgeving, rest van het dak aangekleed met dakbedekking (afplaktape). Een paar extra stukjes erop (reparaties), die krijgen later een andere klur om een en ander wat interessanter en levendiger te laten ogen. Het grote hoofddak van het gebouw is van golfplaat, dat ga ik straks maken met resin golfplaat-dakplaten, die ogen ook wat interessanter dan de hele strakke styreen-golfplaten van bijvoorbeeld auhagen .
dakpaddestoel 4 by
Floris Dilz, on Flickr
Dat was m weer!
Binnenkort de andere zijmuur eens aanpakken en eens nadenken over de constructie van het hoofddak.