Hoi.
Als handlanger in dit epistel nu ook maar eens de moeite genomen mij hier aan te melden. Erg leuk om de enthousiaste en opbouwende reacties te zien op Floris' werk. Dat geeft de burger moed! En mooie foto's van HF B!
Onderstaand wat foto's van de zaken waar ik mee aan het prutten ben; het gedeelte met het Atelier Centraux, ingeklemd tussen de Rue de Boncelles en de Rue de l'Enseignement. Grofweg dit:

Het is allemaal nog verre van af, maar voor de waarde lezers hier is het misschien interessant om de ontwikkeling te zien.
Een deel van het atelier begint enige vaste vormen aan te nemen. De westzijde van het atelier en de locloods zijn nog in 'tape-aan-elkaar-klieder' fase. Voor alles veel credits naar Floris qua ontwerp-, frees- en gietwerk. Mijn werkzaamheden waren beperkt tot dingen vinden, meedenken en suggesties aanleveren.
Een overzichtje op een 40cm breed dressoir. Het geheel wordt nog wat dieper, maar het geeft een goed beeld van de verhoudingen.

Delen van het atelier in een wat verder stadium.

Hierna de Rue de l'Enseignement in wording. Zoals eerder aangegeven zullen de gevels bij t.z.t. bij Artitec verschijnen.
Laat ik hierbij nadrukkelijk vermelden dat ik vooral in de weer ben geweest met losse voor en achtergevels. Zijgevels, daken, etc. waren nog niet beschikbaar. Dus zie het vooral als prototypewerk. Een aantal pandjes staan letterlijk in de Rue de l'Enseignement, anderen zijn meer 'in de geest van' gebouwd. Uiteindelijk gaat het om het sfeertje.

(bron: google maps)

Er begint wat koterij te ontstaan aan de achterzijde...

Voor de Rue de Boncelles zitten tot nu toe twee pandjes grof in elkaar. Deze twee vond ik dermate hinderlijk dat ik ze gewoonweg moest bouwen. De rest wordt waarschijnlijk een wat meer vrije interpretatie.

(bron: google maps)

Zoiets dus.
Wieger