Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Wekelijkse kost

Gestart door loebaske, 27 januari 2015, 12:28:49 PM

Huugooke

Citaat van: loebaske op 11 september 2015, 18:41:21 PM
Maak me daar niet druk om.....
Wie beter kan laat het hier maar zien, er zijn modelbouwers die iets durven laten zien en alle respect voor hun project...
voor mij hoef het allemaal niet, ik heb fun aan wat ik doe...en weet ook niet welk model vrachtwagen echt op onze wegen rijd, er ontbreekt toch nog een nummer plaat, zal dan wel uitkijken wie ik als slacht offer kan gebruiken, kan ook nog het vrachtwagen label vervangen door een M....
Ik heb lang gezocht naar een HO model die betaalbaar was om toe te takelen, maar swoit.... heb geen zin meer om hier nog foto's te plaatsen, zal altijd wel iets mis zijn  ;)
Niet kwaad zijn hé Loebaske! Ge hebt gij dat goed gedaan! Ik zou het niet  beter kunnen. Maar zo heeft ieder zijn specialiteit. Ik maak me ook druk als ik in een film iemand een camera zie gebruiken die nog moet uitgevonden worden.
Ons hobby is toch grotendeels fantasie!
En als ge alles weet kunt ge met een kwartje de wereld rond! ;D.

Huugooke

Citaat van: Huugooke op 11 september 2015, 18:35:09 PM
Geeft'm het zulle, Rudy! Just is just! En zo ziede maar dat we vanalles van mekaar kunnen leren!
ik was hier dit vergeten:  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;)

marctje

Deze vrachtwagens kunnen evengoed op onze wegen rijden, ik weet dat er ergens in West-Vlaanderen er een grondverwerkingsbedrijf is die minstens 1 Amerikaanse dump truck heeft rijden. Ik zou wel zeggen tegen Loebaske: zet hier Poolse, Hongaarse of Roemeense nummerplaten op en het plaatje klopt volledig, chauffeur afgeleid door ....
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

loebaske

Deze topic mag verwijderd worden...

Wou het zelf doen maar weet niet hoe..


NielsVV

Om de sfeer hier terug wat meer op te beuren...

https://youtu.be/WDEHu37Fyss

H0 - AC - Digitaal - iTrain ====>>>> Lego City

doomslu

Origineel idee.  :P
Mijn enige opmerking durf ik niet schrijven...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Huugooke

De gedachten zijn vrij Luc!
Tot ze daar ook iets voor uitvinden ;D

Metpetergaathetbeter

#112
Eric (en ook anderen),

We hebben allemaal wel eens lange tenen en dan gebeurd dat misschien op het moment dat het minst goed past en overreageren we dat dan !
Anderzijds worden al eens worden dingen gepost die uitzonderingen veralgemenen (van chauffeur die........) en voelt een ander zich misschien geviseerd, maar  zaken kunnen gepost worden die de één ziet als misplaatste commentaar vindt en een ander om in de toekomst dezelfde fout niet meer te maken.

Ik spreek nu in mijn eigen naam, maar ik zou die terechtwijzing gebruiken om niet meer dezelfde fout te maken. Of liever nog ik zou graag die dingen weten voor ik met een baantje ergens sta dan achteraf eigenlijk dezelfde commentaren te moeten horen. Ook is het zo als men (en ik durf dat ook) commentaar geeft  dat dit vaak ook zo dat omgekeerd werkt !

De meest gekende bouwers Gerolf, Dirk en Jean gebruiken het best commentaren om hun meesterwerkjes alleen maar fraaier en geloofwaardiger te maken !

Eric, misschien overreageerde jij wel een beetje en graag zouden wij nog zaken zien dan iets te zien verwijderen !

Misschien eens (voor iedereen) proberen aan te nemen dat er wel altijd iemand is die het beter weet als Uzelf (ook Ik) of die een betere oplossing heeft !

Groeten Peter ;)

loebaske

Dat is idd. waarheid Peter, zal bij het ongeval op het spoor niet vermelden dat er een treinbestuurder was, anders heb ik die ook nog op mijne nek....

Heb over gereageerd en was die dag ook moe en dan zeg men domme dingen, heb reacties gehad via PM en die opmerkingen in de toekomst toe zal passen, ieder kritiek levert motivatie op en zie wel als ik nog foto's post ...

Bedank voor de reactie.


Metpetergaathetbeter

that is the right spirit !  ;) ;D

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Rangeerduivel

Citaat van: loebaske op 12 september 2015, 11:02:47 AM
Heb over gereageerd en was die dag ook moe en dan zeg men domme dingen,

Eric,
Gelukkig heeft gezond verstand hier weer de bovenhand...
Mijn post was helemaal niet krenkend of afkeurend bedoeld,ik zag het eerder als een aanvullende informatie,
en een eerlijke reactie
Of zie je liever waaws en oooh's en kwijl,kwijl van hen die het niet menen?
We hebben hier op het forum al dingen gezien(EN NU BEDOEL IK NIET DIE VAN U!)die er in de verste verte niet op lijken,maar toch door anderen de hemel in geprezen worden,gewoon omdat men dit verwacht.
En geloof me,ook mijn "kreaties" zijn niet perfect!

;)

Gerolf

Stel dat er niet gereageerd wordt - dan wil dat misschien zeggen dat men niet geïnteresseerd is, de bouwer op een bepaalde manier wordt ingeschat, ...

Bij jou worden wél tips en bedenkingen geformuleerd, omdat we weten dat je het goed wil doen, en iets wil en kan leren !

Waarmee ik wil zeggen: beschouw dergelijke opmerkingen als een compliment   ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

loebaske

#118
Als tip heb ik ontvangen om geen doorlopende middenlijn te maken op de expresweg maar stippellijn, die volle doorlopende lijn heb ik aangebracht omdat het maar niet wil lukken om een geslaagde witte stippellijn aan te brengen, ga opnieuw een poging ondernemen en om toch wat realistische stippellijn te maken ben ik niet gaan meten op de expresweg, eerder wat gaan zoeken en ben op het volgende gekomen...een onderbroken lijn bestaat (op een snelweg)

De breedte van deze streep is ongeveer :
- 0,20 m op de autosnelwegen;
- 0,15 m op de andere wegen.
1° De trekken zijn ongeveer 2,50 m lang en hebben ongeveer 10 m tussenafstand.


Dit even omgezet naar 1/87 lijkt dit bijna een stift lijntje... in HO
Een proef gedaan en het beste is dit te overdrijven  ;) namelijk 2.2mm breed, een lengte van 5mm en tussen afstand van 12mm
Wat zijn jullie bevindingen ontrend die afmetingen en ervaringen???

59erke

Heb is ergens een tip gelezen om lijnen te trekken met een tipp ex pen wel goed afplakken want dit kan serieus uitlopen als het niet goed geschud is. Wat betreft de afmetingen zou ik het een beetje op het gevoel doen, niemand die weet hoe lang ze op schaal moeten zijn.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan