Evans Scenery uitspattingen,

Gestart door evan, 25 januari 2015, 14:22:01 PM

evan

Merci mannen  ;)

Ik zal er deze week proberen nog wat bij te plaatsen ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

Goede avond,

Om een rotsflank van een lopend project aan te kleden heb ik uit een overschotje styrodur en pluimkarton een kleine ruïne gemaakt.



Meer vegetatie zal volgen eens het kleine stuk in zijn omgeving is ingebouwd.

Groetjes,
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Gerolf

leuke foto, met dat tegenlicht  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

gardevil

Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Koen

Fantastisch!  :P  :P  :P (net zoals al je bouwwerken).
Hoe krijg je het voor mekaar?  :o

Knap werk!

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

755philippe


Man, die ruïne is echt knap gedaan. Zoiets zou ik ook op m'n baan willen. Heb je hiervoor ook platen van Noch gebruikt ?


                                                     
KNAP


755philippe

Steam.N

Super, Evan !
Vorm, kleur ... perfect !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

RD25

excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Metpetergaathetbeter

van vervuiler tot kasteelheer, talent van alles schijnbaar om tot een fraai einde te komen !  ;)

PeterC

Citaat van: Gerolf op 30 april 2015, 21:25:44 PM
leuke foto, met dat tegenlicht  8)

Kan moeilijk zonder tegenlicht: mos en groen zitten langs de noordkant waar geen zonlicht aan kan.

Evan...  ...zonder woorden...  :o :o :o
Groetjes, Peter


C.B.

ik kan beter maar niet meer kijken .....  :)

Zo natuurgetrouw ziet het eruit.

Ik denk dat ik binnenkort bij je wat tips kom vragen hier ...  ;)
Groetjes.
Claudio.

evan

Bedankt voor de  leuke reacties :)

De foto met tegenlicht is inderdaad leuk.  Ik had in de ene hand de ruïne vast die ik tegen de lucht hield en in de andere hand m'n camera.

De muren zijn allen gekrast/ gedrukt in pluimkarton en Styrodur.  Er is geen muurplaat van Noch aan te pas gekomen.  Uiteindelijk bestaat het bouwsel uit een paar overschotjes...

Ondertussen heeft de ruïne reeds zijn plaats gekregen op een baan die ik later eens zal voorstellen :)

Hier een snelle foto van de ruïne op zijn plaatsje:



Groetjes en prettige zondag,

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

PietB

Helemaal TOP !!!!! Evan.
Petje af, hoor.

grt Piet.

755philippe

Hallo Evan,
Misschien stel ik een domme vraag maar soit. Welk voorwerp gebruik jij om in pluimkarton zo mooi te kunnen krassen ? Een schroevendraaier of x-acto mesje. Ik heb het al ooit eens geprobeerd met een x-acto mesje maar kreeg oneffenheden precies alsof ik er stukjes had uitgetrokken. Missschien een tip dan kan ik dat eens oefenen.
Of heb ik misschien verkeerd materiaal gebruikt en waar ga jij dat pluimkarton dan kopen ?

Mvg

755philippe

evan

#44
Bedankt Piet ;)

Philippe,

Het pluimkarton dat ik gebruik is van Kadapak (Gele) of Kapa-FIX (Grijze) en dat koop je bij Artobi, Lucas-Kreativ of Schleiper.

Niet het witte kopen! dat is totaal verschillend van structuur en materie. 

Het goede pluimkarton voelt na het pellen een beetje aan zoals vilt...

De tools die ik gebruik staan hier op de foto die ik voor je heb gemaakt...



Van een goedkoop penseel kan je een stempel maken door de haren er uit te halen.  De haren haal ik er uit door de metalen huls te verwarmen boven een kaarsje zodat de lijm lost en dat deze uit de huls kunnen getrokken worden.  Nadien kan je aan de metalen huls iedere gewenste vorm geven met een tangetje.

De metalen liniaal gebruik ik om rechte lijnen te drukken als referentie lijn en de ronde kant is ook ideaal om wat te duwen zonder het pluimkarton te doen rafelen.

Ik gebruik ook tandartstools zoals te zien op de foto.  Waar haal je die?  Hangt af van hoe goed je overeen komt met je tandarts of bv bij PRO-tools op hobby-beurzen.

Het pellen van pluimkarton vergt wel wat aandacht omdat indien je te fel trekt het kerngedeelte kan doen scheuren.

Succes en als je nog vragen hebt... shoot!

PS:  Rik (Val-Rikard) heeft hierover ook uitvoerig geschreven in zijn artikels in MSM ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.