Union Pacific depot jaren 50

Gestart door DFS, 11 januari 2015, 20:44:07 PM

DFS

bedankt mannen, hierbij is mijn vermoeden bevestigd, weet weer wat de doen de komende tijd  ;)

DFS

Na de mock-up wat aan het spelen geweest met pluim karton,
Het is inderdaad een leuk materiaal,
De gevels zijn beplakt met slaters muurplaat





Volgende week proberen tijd vinden om de bovenste ramen galerij te maken, en het bovenste plat dak.
Dan kan ik aan de slag met schilders-tape om roofing op het dak te simuleren.

Het lijkt alsof het gebouw dicht bij de draaiput staat, dit is ook zo,
Het 'verhaal' hierachter is dat dit een restant is van de originele, kleinere loods, waarvoor vroeger een kleinere draaischijf lag.
Bij de introductie van de Challenger en Big Boy locomotieven, was een grotere brug nodig, dus hebben ze de oude verwijderd, en hergebruikt in een ander depot. De oude put vergroot (zodat hij dichter bij de loods kwam), en een nieuwe brug geïnstalleerd. (Deze werkwijze is toegepast in een 4 tal depot's van de UP)


DFS

Een Dubbele test:

Ik had onlangs een flesje Vallejo 'Cockpit green' verf gekocht, en wouw wel eens zien hoe het eruitzag.
Ook wouw ik eens experimenteren met de 'Chipping' techniek. Daar de deuren van mijn stoomkraan toch nog niet gemonteerd waren, deze gebruikt als test oppervlak



Ook nog wat verder gewerkt aan de halfrelief loc loods



groeten

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

sdz1976


Knap idee! maar zul je wel wat locs moeten doorzagen ::)

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

 ;D  ;D

Als ik die loc er naast zie, lijkt je loods te klein ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Ik denk er net aan:
als je je loc in twee moet zagen, kun je ineens twee locLoods-slots invullen   ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

sdz1976

Citaat van: Steam.N op 10 februari 2016, 10:35:43 AM
Ik denk er net aan:
als je je loc in twee moet zagen, kun je ineens twee locLoods-slots invullen   ;D

Sommige gekken doen dat met auto,s  ::) :)

Maar alle gekheid op een stokje, zou toch cool zijn!

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

SuSke

Functioneel kan dat stukje loods toch niet worden, dus waarom inderdaad geen half dummy model erin zetten. Ergens een oude 2de handse doorzagen en er mooi afgeleefd laten uitzien  8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

DFS

Bedankt voor de reacties,

Ik denk dat ik de loods gesloten en afgeleefd zal uitbeelden,
Alsof het een oude loods uit de hoogdagen van het stoomtijdperk was, maar nu buiten gebruik is door het 'verdieselen'...
Ik dacht zelf misschien enkele sporen 'uit te breken' voor de loods en enkel de dwarsliggers te laten liggen?

Misschien zet ik inderdaad een halve loc op het spoor naast de loods, als het niet te veel stoort...


Durango

Ik zou de halve loc in de rechter stall zetten. Dan valt namelijk minder op dat je een halve loc gebruikt als ernaast. Revell heeft in het verleden modellen van Amerikaanse locs gehad zoals de Hudson en Big Boy.
Vast nog wel ergens te verkrijgen neem ik aan.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

DFS

Ik heb de tender van die Revell big boy die naast de loods staat eens in een loods gezet,


Durango

Kijk zo kan ook. Geeft gelijk wat vulling. ;D
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

DFS

Afgelopen week wat verder kunnen werken.
Ik had de half-relief loods in de primer gezet, maar helaas heeft de verf gewerkt op het pluimkarton...
Waarschijnlijk te dik gespoten waardoor het te lang nat bleef en de thinner van de verf tijd had om in het schuim te bijten.
Hierdoor was ik genoodzaakt om de voorkant een extra laagje plasticard te geven.

Terwijl ik bezig was ook meteen de 'brug' met leidingen tussen de twee loodsen gemaakt. Ik geef toe, het is minder mooi en imposant dan de leiding bruggen elders op het forum, maar het maakt het toch af vindt ik...





tussendoor ook eens begonnen aan een 'oud zeer'. de achterste sporen zorgen voor ontsporing bij sommige van mijn loc's.
Dit komt omdat de draaibrug onder een hoek verlaten wordt en bijna meteen overgaat in een wissel, het feit dat mijn module overgang midden in ligt maakt het er niet simpeler op. Even een foto van de huidige situatie



Mijn eerste idee was het maken van een soort halve wissel of crossing, hieronder mijn probeersel  :-\



Het resultaat was toch niet zoals ik verwacht had  ;D plan B, een Tillig wissel wat aangepast...





Tot zover voorlopig...
binnenkort nog een update ...