Ook aangestoken door de microbe van "het natuurlijke vuil"

Gestart door SuSke, 12 december 2014, 13:48:47 PM

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Steam.N

Je hebt je nogal uitgeleefd, Frans.
Mooie uitvoering !!!
Als we nú in 1:1 nieuwe "werken" zien verschijnen, weten we bij wie we moeten aankloppen  ;D ;D ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

RD25

Citaat van: Steam.N op 28 juli 2017, 08:03:50 AM
Je hebt je nogal uitgeleefd, Frans.
Mooie uitvoering !!!
Als we nú in 1:1 nieuwe "werken" zien verschijnen, weten we bij wie we moeten aankloppen  ;D ;D ;D

+1   ;)
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Pierre

Groet Pierre.


Herwig

#139
citaat:     ..."...Misschien een kleine ongewilde tag zetten op één van die bakken, onder de rijtuigkast?..."...

't Was gisteravond prachtig fietsweer.    En ik rij niet zo idioot snel dat ik niet zou kunnen rondkijken.
Aan de ex-halte van Kapellenbos ( lijn 12 ) kwam me de bordeaux  837  tegemoet, richting Heide & Kalmthout.
( dwz het treinstel op de sporen, ikzelf ernaast op het fietspad...)

Er was nog nauwelijks een plekje   vrij-van-tags   op de flanken van het gevandaliseerd treinstel. 
Over smaak & goesting gesproken.    Neen, bedankt.

Frans/Suske bootst die spuitbusversieringen wel perfect in H0 na.  En hij kan er géén bekeuring mee oplopen.


Gerolf

Ferm gedaan, Frans  8)
   (maar dat had ik je gisteravond al gezegd).
Mooi om die treinen in een natuurlijke habitat te zien   :P
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

loebaske


Die foto's in MSM slaan dus op niets als je deze ziet... ;)

SuSke

Beetje bandwerk gepleegd op een deel van de M4m rijtuigen. Dat bandwerk vermindert de stress van het wachten op drogen :-) Voordeel is ook dat je werkmethode en kleurkeuze zo gelijk blijft voor alle rijtuigen 8)

Ook gelijk de nieuwe lading verfjes en liquid pigments van Lifecolor kunnen uitproberen. Leuk spul :-)

De eerste "gebruikte" rijtuigen zijn dus van af nu een feit voor Vaerwegh Dok ;) 8)


20170726_214503 by Frans Peeters, on Flickr

20170730_131621 by Frans Peeters, on Flickr

20170730_133643 by Frans Peeters, on Flickr

20170730_144901 by Frans Peeters, on Flickr

20170730_144908 by Frans Peeters, on Flickr

20170730_144940 by Frans Peeters, on Flickr

20170730_145003 by Frans Peeters, on Flickr

20170730_145057 by Frans Peeters, on Flickr

20170730_145121 by Frans Peeters, on Flickr

Nu terug over naar de goederen ;-) 8) ::)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

RD25

#143
Francois, een beetje olie (glanzend zwart) en vet op buffers ; het zal een plus   8)
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

chef garde

Ze zijn prachtig verweerd Frans, uw rijtuigen!  Vooral de tint die de bogies gekregen hebben, fantastisch!

SuSke

Citaat van: RD25 op 30 juli 2017, 19:46:17 PM
Francois, een beetje olie (glanzend zwart) en vet op buffers ; het zal een plus   8)

Dat, samen met de finale vernislaag moet nog gebeuren Bernard
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

RD25

Citaat van: SuSke op 30 juli 2017, 21:24:59 PM
Citaat van: RD25 op 30 juli 2017, 19:46:17 PM
Francois, een beetje olie (glanzend zwart) en vet op buffers ; het zal een plus   8)

Dat, samen met de finale vernislaag moet nog gebeuren Bernard

OK Frans

sorry voor uw gewijzigde naam   :-[
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Michael

Frans knap wat je allemaal doet, persoonlijk niet allemaal mijn smaak. De rijtuigen rijden die in België echt zo rond?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Michiel

Frans heeft de M4's in de propere uitvoering uitgebeeld, net na de grafitti-schoonmaak. Normaal zitten ze gedeeltelijk of helemaal onder de tags en grafitti.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

SuSke

In de wasstraat worden enkel de zijflanken gewassen.
De koppen, schorten en dak worden niet gewassen.
Als ze dan tegen de wastijd aanlopen hebben ze een mooi randje stof aan de onderkant.



Misschien is het dak is te zwaar gedaan, maar daar kan nog iets aan gedaan worden.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.