Semi-scratchbuild: Belgische Staat stoomloc type 10 in N

Gestart door Michiel, 05 december 2014, 19:28:18 PM

Tjalling

Schitterend project!
Zeer inspirerend hoe je steeds verbeteringen door blijft voeren, ziet er nu al heel goed uit!

Veel succes en (vooral) knustelplezier gewenst. ;D

Ik blijf de bouw volgen.
Groet,
Tjalling
 

Gerolf

Je kan ook de primer verwijderen op de plaatsen waar je nog wil lijmen of solderen  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Dit lelijk ding zal dienen om de tender van te maken... als het wilt lukken. Maar eerst werk ik verder aan de loc zelf.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

SuSke

Citaat van: Michiel op 10 januari 2015, 12:45:10 PM
Dit lelijk ding zal dienen om de tender van te maken... als het wilt lukken. Maar eerst werk ik verder aan de loc zelf.

De gelijkenis is treffend Michiel  ;) ;)
succes met de ombouw
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

RD25

Citaat van: SuSke op 11 januari 2015, 14:51:27 PM
Citaat van: Michiel op 10 januari 2015, 12:45:10 PM
Dit lelijk ding zal dienen om de tender van te maken... als het wilt lukken. Maar eerst werk ik verder aan de loc zelf.
De gelijkenis is treffend Michiel  ;) ;)
succes met de ombouw

+1
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Michiel

'k Weet het. Deze dieselloc is zo lelijk als een tender. Hopelijk kan ik er ook echt een tender van maken, ook al ziet het er niet naar uit.

Ik heb de ketel van m'n loc vol lood gepropt, zodat ie stevig op de sporen staat en goed elektrisch contact geeft. Dat is steeds een probleempunt in schaal N; een stofje en de hele trein staat stil. Met Tec7 heb ik een bevestigingsbuisje vastgekleefd zodat de kap op het chassis geschroefd kan worden net als het oorspronkelijk model (de BR01). En meteen zien jullie de lelijke onderkant. Zoals het vuil dat onder een tapijt werd geveegd; men ziet er normaal gezien niets van.  8)

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Huugooke

Citaat van: Michiel op 11 januari 2015, 16:42:33 PM
'k Weet het. Deze dieselloc is zo lelijk als een tender. Hopelijk kan ik er ook echt een tender van maken, ook al ziet het er niet naar uit.

De moed niet verliezen hé Michiel; dat zijn de verjaardagsblues zeker? ;)
Ik zag ergens een nieuwe N Diesel naar Amerikaans model voor een dikke 35 euro; als ik hem nu terugvind...

Michiel

Die Amerikaanse (of eerder Canadeese) diesel zit nu in de vlieger... Iberia denk ik.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Huugooke

Citaat van: Huugooke op 11 januari 2015, 17:09:33 PM
Citaat van: Michiel op 11 januari 2015, 16:42:33 PM
'k Weet het. Deze dieselloc is zo lelijk als een tender. Hopelijk kan ik er ook echt een tender van maken, ook al ziet het er niet naar uit.

De moed niet verliezen hé Michiel; dat zijn de verjaardagsblues zeker? ;)
Ik zag ergens een nieuwe N Diesel naar Amerikaans model voor een dikke 35 euro; als ik hem nu terugvind...
Ik bedoelde als eventuele tender voor je project; als het met deze niet gaat.

Michiel

Ah! Sorry, dat had ik niet verstaan. Maar geen paniek. Met het lelijk dieseltje zal ik wel iets kunnen bouwen, denk ik. Het lijkt me zo op het eerste zicht een haalbaar project. Maar bedankt voor je aanbod.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)