Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

AMSAC Modulebaan - "Lemur"

Gestart door OlivierV, 05 december 2014, 15:07:14 PM

OlivierV

Citaat van: dani op 06 januari 2017, 12:07:26 PM
gelijk aan 't stad...  ene met een toernevies en 2 kijkers....
Die met de "tournevies" moest even de foto nemen.  ;D (insidermopje)
Daarna heb ik nog even met mijn hoofd onder die bak gehangen. :D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

SuSke

Citaat van: OlivierV op 06 januari 2017, 12:59:11 PM
Citaat van: dani op 06 januari 2017, 12:07:26 PM
gelijk aan 't stad...  ene met een toernevies en 2 kijkers....
Die met de "tournevies" moest even de foto nemen.  ;D (insidermopje)
Daarna heb ik nog even met mijn hoofd onder die bak gehangen. :D

Wat dus niet impliceert dat jij die met de "toernavies" was  8) 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: SuSke op 06 januari 2017, 14:37:56 PM
Wat dus niet impliceert dat jij die met de "toernavies" was  8) 8)
nee die heeft hij enkel vast als jonge leden hun vriendin of vrouw meebrengen, om uit te vijsen;D ;)

loebaske


Een fiere vader van de module baan...




mahtoska1

CiteerEen fiere vader van de module baan...
Ja, dat is duidelijk op de foto.

OlivierV

#290
Hoi, we zijn altijd rustig bezig geweest, maar vandaag toch weer schone vooruitgang geboekt in het half slopen van de baan.  8)


Verwijderen patattenveld by AMSAC Ghent, on Flickr

Het patattenveld vormde al een tijdje een doorn in mijn ogen en zorgde dat bak 1 & 2 en 3 & 4 precies 2 banen waren die aan mekaar gekoppeld waren.
Oplossing, patattenveld weg, rivier een beetje verlengen naar bak 3 => positief effect op de samenhorigheid tussen de bakken.

Schilder aan het werk. by AMSAC Ghent, on Flickr

Clublid Rudy kan goed afbreken, maar hier is hij druk in de weer met een zacht glooiend landschap aan te brengen in zijn meest rudimentaire vorm.


Achtergronden schilderen aan de lopende meter.

Achter de bosschages voorzie ik groen op de witte achtergronden. Zo toont het achter de bomen etc oo kwat donkerder. Veel ervaring in het schilderen van achtergronden heb ik nog niet, maar zolang het goed aanvoelt ben ik al tevreden.
Tevens werden ook uitsparingen gemaakt in de achtergrondplaten voor de stekkers, dat stond ook al enige tijd op de to-dolijst.

Ressultaat na dagje klussen by AMSAC Ghent, on Flickr

Vandaag stond er heel wat op het programma:
- Achtergronden: uitsparingen maken stekkers - Check.
- Achtergronden: schilderen groen - Check.
- Bak 3, verwijderen patattenveld. - Check.
- Bak 2: kop eraf. - Check.
- Basis landschap bovengenoemde bakken - Check.
- overgang bak 3 & 4, railkoppen bijslijpen tegen spookmeldingen - Check.
- Boompjes maken, niet check.
- Maandag gaan we verder!

De Tilff - steunmuur staat nog steeds bij Marc voor verdere afwerking.

Maandag gaan we verder!

Toedeloe.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

loebaske


serieuse renovatie werken  ;)

mahtoska1

Inderdaad grote werken. Het is naar wat ik zie op de foto's een verbetering.

OlivierV

#293
We gaan verder!

Of we zijn gisteren tot verder geraakt. Er kwam zelfs hulp uit onverwachte hoek!  ;D
Foto's zijn wel wat minder door het belabberde licht, maar het was dan ook al laat ... ;)


Afgietsels in oude brok landschap by AMSAC Ghent, on Flickr

Op deze bak met donshaartjes zeg maar werden 2 afgietsels van rotsen geplaatst en voorzien van een donkere laag verf, daarna enkele drybrushes wit en lichtgrijs erover bracht mij het volgende resultaat. Misschien nog eentje erbij plaatsen boven de tunnel. Daarna maar eens aan de slag gaan met het bouwen van Grove Den dennen. :-)

Mijn jongste aanwinst poseert even mee op de foto, wel wat korrelig maar dat komt door het belabberde licht langs deze kant van de bar.

Intussen wordt er ook gefilosofeerd over de fries van de baan en komen er goede ideeën uit de bus.


Grasjes ipv patatjes by AMSAC Ghent, on Flickr]

Het patattenveld mocht plaats ruimen voor een basislaagje groen. Er moeten uiteraard nog vele details aangebracht komen, maar daar wordt in de komende weken voor gezorgd.

Nu de 3 bakken in de bar opgesteld staan kan er goed gewerkt worden aan de samenhorigheid en wordt alles meer aansluitend op mekaar gemaakt.

Werken @ bar by AMSAC Ghent, on Flickr
Overzichtje om af te sluiten.

Maandag gaan we weer verder!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

OlivierV

#294
Als afwisseling ben ik druk bezig met bak 4. Dit is de bak die reeds lang een zekere afwerking geniet alleen vond ik persoonlijk die afwerking niet alles. Zodoende plaatste ik afgietsels van rotsen op de bestaande gipsen rotswand. Deze werden vastgekleefd met tec7 en nadien ingewerkt met gips. Wanneer het gips droog genoeg was kwam er een een laagje donkergrijze verf over.
Wanneer dit droog was kon er gedrybrushed worden met lichtgrijs zodat de rotsen mooi uitkomen.

Ondertussen werden erop deze rots plukken gras met de hand maar ook kleine stukken met een opgedreven vliegenmepper aangebracht. Vervolgens komen er nog vele stukjes struik bij zodanig dat het mooi vult.
Naast struikjes moeten er ook grove den-achtige dennen gemaakt worden om bovenop plaats te nemen.

Aan de rechterkant (kop van de bak) komt nog een kleine achtergrond om het gat richting schaduwstation af te dekken.
Hetzelfde moet ook aan de andere kopbak gebeuren, dit stuk mag gewoon met velcro vastgezet worden.
Het schilderen van de achtergronden gaat gestaag verder. Het is de eerste maal dat ik me er iets meer op focus en het begint wel te lukken. zeker wetende dat de groene vlakken weggestopt worden achter begroeiing op de bak zelf.

Het tweede wagentje type 1215A is net zoals het eerste van Roco, komt uit een setje van 2 wagentjes. Echter was 1 wagentje groen, dat kan natuurlijk niet met tijderk 4 beschrifting. Daarom werden er decals gemaakt met het nummer op in een roodbruine tint. Achteraf kwam het op het bruin gespoten wagentje iets te oranje over. Maar geen probleem, met wat weathering komt de nieuwe beschrifting en de reparatievlakken mooi over.


HLD 5315 @ Tunnel & brug by AMSAC Ghent, on Flickr

Ik ben met de modulebaan ook verkast naar de bar, om eventueel ook wat andere clublieden aan het werk te krijgen, soms werkt het, soms niet.


AMSAC bar by AMSAC Ghent, on Flickr

Toedeloe ...
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

DFS

knappe vooruitgang! moet toch eens de moeite doen om het in het echt te komen aanschouwen

OlivierV

#296
Citaat van: DFS op 26 mei 2017, 22:22:10 PM
knappe vooruitgang! moet toch eens de moeite doen om het in het echt te komen aanschouwen

Zeker welkom Sven!


Voorbereidingen by AMSAC Ghent, on Flickr
Daarnet na het examen even langs de club om wat voorbereidingen te treffen. De voorbereidingen hielden het maken van wat serieus struikgewas en kleine boompjes in. Zodanig moet ik vanavond niet iedereen zitten vergassen met spuitlijm.


Tom Cosemans vroeg afgelopen week naar een extra foto van deze hoek. Bij deze eentje in daglicht genomen waarbij het werk van vorige week goed zichtbaar wordt. Vanavond gaan we hier weer verder met het verbeteren van deze bak en het plaatsen van de muren langs de rivier.

Zodanig kan er 1 bak terug naar de werkplaats en komt er terug wat meer ruimte vrij in de bar.


NMBS SNCB HLD6300 @ Tunnel by AMSAC Ghent, on Flickr

Groetjes,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Cozzy

... waarvoor dank  ;)
Mooi mooi!
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

SuSke

't is toch een baantje met karakter. Er straalt iets van af en dat is wat we moeten hebben.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

dani

Citaat van: OlivierV op 29 mei 2017, 15:38:10 PM
Zodanig kan er 1 bak terug naar de werkplaats en komt er terug wat meer ruimte vrij in de bar.
Meer plaats om drank te zetten want met zulk dorstig weer is elke tafel welkom...  En ik bedoel niet alleen de occasionele duvel, ook andere (fris)drank, alvorens ik weer kommentaar krijg
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.