Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Station Sint-Bartus-Waas

Gestart door modeltreinbart, 20 oktober 2014, 16:08:07 PM

Michiel

Wordt dit station van eigen ontwerp, of een model van een bestaand station? Indien het eerste, lijkt het me kwa stijl een a-typisch station voor België, maar daarom mogelijk net interessant. Indien het tweede geval, heb je toevallig foto's liggen van het grote voorbeeld? In elk geval, met de grote niveauverschillen is dit een boeiend uitgangspunt.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

doomslu

Citaat van: philippe_007 op 22 oktober 2014, 22:42:40 PM
Citaat van: doomslu op 22 oktober 2014, 19:55:00 PM
Citaat van: modeltreinbart op 22 oktober 2014, 18:52:32 PM
Vandaag een beetje verder getekend tot het net te donker werd.
...
Daar bestaat een fantastische uitvinding voor: de gloeilamp!

tegenwoordig heb je al led-verlichting Luc....
Op deze reactie zat ik te wachten!  ;)

Bart, ik ben het eens met de anderen: geef ons eens wat meer uitleg man.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

philippe_007

Citaat van: Michiel op 23 oktober 2014, 08:42:57 AM
Wordt dit station van eigen ontwerp, of een model van een bestaand station? Indien het eerste, lijkt het me kwa stijl een a-typisch station voor België, maar daarom mogelijk net interessant. Indien het tweede geval, heb je toevallig foto's liggen van het grote voorbeeld? In elk geval, met de grote niveauverschillen is dit een boeiend uitgangspunt.

Bart heeft mij zondag verteld dat hij het station van Willebroek gaat nemen als inspiratiebron...

modeltreinbart

@ Ja Phillippe, maar als ik dan even naar google maps ging zag ik dat het er totaal niet op trekt.
@ Michiel:  Met a-typisch bedoel je daarmee a) onorderlijk of b) zonder kenmerkende eigenschappen? ik vermoed dat we het positief houden dat b het meest relevante antwoord is.
Dan wordt het een a-typisch station.
@ Jean : Tegen het einde van deze week zou de tekening klaar kunnen zijn , niet dat ik elke steen er ga opzetten want dan word het een proces van jaren.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

Michiel

Ik bedoelde het in de zin dat het geen station wordt in een typisch Belgische stijl (denk maar aan vb aan het Belgisch Kibri-station, of deze van Jocadis), maar dat het een eigen stijl heeft. Dus het positieve antwoord b)   ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

ACFI

Tof.

Willebroek was inderdaad een atypisch station. Je had enerzijds de MT van Mechelen naar Sint-Niklaas en anderzijds de staatlijn Leireke van Aalst naar Oude-God.

Het station lag tussen de twee lijnen in.

Een fotooke hier http://users.skynet.be/fa058639/willebr.htm

Binnenkort kan het forum de MT helemaal doen. Er is ook al iemand bezig met Sint-Niklaas en iemand met Puurs.

Steven

Steam.N

Wow, inderdaad een erg interessant gebouw !
Mooie uitdaging, Bart.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

modeltreinbart

Zoals ik al eerder vertelde word het geen kopie van het station van Willebroek .
Maar bvb de natuurstenen onderkant met rooster voor de ramen ga ik gebruiken .
Ook het interieur zal er volledig ander uit zien als het station van Willebroek , des ondanks zal het nog een uitdaging zijn.
De tekening van de voorkant (lees stationsplein) is al volledig af gewerkt.
Later vandaag zullen al de foto's gepubliceerd worden.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

philippe_007

Citaat van: ACFI op 23 oktober 2014, 20:35:22 PM
Tof.

Willebroek was inderdaad een atypisch station. Je had enerzijds de MT van Mechelen naar Sint-Niklaas en anderzijds de staatlijn Leireke van Aalst naar Oude-God.

Het station lag tussen de twee lijnen in.

Een fotooke hier http://users.skynet.be/fa058639/willebr.htm

Binnenkort kan het forum de MT helemaal doen. Er is ook al iemand bezig met Sint-Niklaas en iemand met Puurs.

Steven

Steven,

is er iemand bezig met het Puurs en omgeving te bouwen?  indien wel, zou je mij deze man/vrouw zijn/haar gegevens eens willen doorsturen (als deze akkoord is natuurlijk).

PS Bornem is ook in de maak bij de fine scalers van Het Spoor

Michiel

Citaat van: philippe_007 op 24 oktober 2014, 08:41:29 AM
...is er iemand bezig met het Puurs en omgeving te bouwen?  indien wel, zou je mij deze man/vrouw zijn/haar gegevens eens willen doorsturen (als deze akkoord is natuurlijk).

Lijkt me geen geheim, want hij heeft zijn project hier op het forum geplaatst  ;):
http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,20229.msg258205.html#msg258205

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)


philippe_007

Ah, dit draadje had ik niet gezien...  :-[ :-[ :-[ :-[ :-[

Ik ken iemand dat heel blij zal zijn, deze is nl heel veel info aan het uitzoeken om het station van Puurs en omgeving na te bouwen.

modeltreinbart

De straatzijde van het station .
Over het dak ben ik nog niet 100% zeker.











Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

modeltreinbart

Het station zal pas klaar zijn over 4 jaar ondertussen heb ik nog een idee voor een deelname over 2 jaar aan de minibaantjes wedstrijd .
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

Steam.N

Worden drukke tijden, Bart: twee baantjes in parallel uitwerken ? ? ?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }