grote modelspoorexpo 2014 te Leuven

Gestart door eddy, 17 augustus 2014, 12:08:36 PM

itchy

Weeral een mooie expo achter de rug, prachtige banen groot en klein, veel inspiratie kunnen opdoen, zelf heb ik eerder weinig geshopt (diverse handelaars beginnen e-bay prijzen te hanteren...). Het was inderdaad redelijk druk, maar nooit echt hinderlijk druk vond ik (ben op zaterdagochtend langs geweest).


Wat ik me afvroeg: was BRELEC nu aanwezig met een stand ? Indien ja dan heb ik er helaas over gekeken.
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

philippe_007

Citaat van: Koen op 20 oktober 2014, 21:58:52 PM
Zou het niet interessant zijn om alle foto's op een gemeenschappelijke plaats te plaatsen zodat iedereen kan genieten van de foto's in volle resolutie?
Ik denk maar aan bijvoorbeeld dropbox waar we een gemeenschappelijke login voor maken. Wat denken jullie?

Mvg
Koen

Koen,
een goed idee,
ik ga wel niet veel foto's kunnen plaatsen (heb er geen enkele  :-[ ),
maar zal er dan wel veel kunnen bekijken  ;D

Steam.N

Citaat van: philippe_007 op 20 oktober 2014, 23:32:48 PM
Citaat van: Koen op 20 oktober 2014, 21:58:52 PM
Zou het niet interessant zijn om alle foto's op een gemeenschappelijke plaats te plaatsen zodat iedereen kan genieten van de foto's in volle resolutie?
Ik denk maar aan bijvoorbeeld dropbox waar we een gemeenschappelijke login voor maken. Wat denken jullie?

Mvg
Koen

Koen,
een goed idee,
ik ga wel niet veel foto's kunnen plaatsen (heb er geen enkele  :-[ ),
maar zal er dan wel veel kunnen bekijken  ;D

+1
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Koen

ok, ik zal vanavond een dropbox aanmaken waar iedereen aan kan en mijn foto's er op plaatsen.


Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Gert1

Citaat van: Alex op 20 oktober 2014, 21:06:35 PM
In de Neckerhal heb je hier geen last van door het daglicht dat daar de hal verlicht. Dit is dus fijner vertoeven wat ik bedoel.

Mee eens. In de Neckarhal is de verlichting beter en bovendien is er veel meer ruimte. De Brabanthal was echt veel te krap.
Graag weer terug naar Mechelen.

mvg,
Gert

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Gert1 op 21 oktober 2014, 10:21:12 AM


Mee eens. In de Neckarhal is de verlichting beter en bovendien is er veel meer ruimte. De Brabanthal was echt veel te krap.
Graag weer terug naar Mechelen.


zo ervaarde ik het toch niet noch van het licht noch van de ruimte, ik vond juist dat er heel veel ruimte was in Leuven (misschien wegvallen exopasanten en deelnemers mini-baantjes ! Bovendien aangename parking ! Ik vond juist Mechelen een donker hol ! Misschien hing het af van de klimatologische factoren op het moment van de expo, toen ik die bezocht was er volop zon en open weer (veel licht zaterdag) misschien was het zondag minder ?

Groeten Peter ;)


Gert1

Welke dag was jij er, Peter? Wellicht op zondag? Toen schijnt het rustiger te zijn geweest.
Wij waren er op zaterdag en toen ontstonden er meermaals en op diverse plaatsen opstoppingen.

Verder stonden de mini-baantjes echt heel erg dicht op elkaar. Zo kwamen ze niet goed tot hun recht.
In Mechelen waren de baantjes steeds ruim opgesteld en was die wedstrijd een van de belangrijkste onderdelen van de beurs.
Zo niet nu. Ik kreeg de indruk dat de wedstrijd van secundair belang was en dat er ruimte is opgeofferd aan de flink opgerukte handel.
De Modelspoorexpo was altijd in de eerste plaats een tentoonstelling, maar leek nu toch meer een beurs waar de handel wel erg belangrijk werd gevonden.
Tot aan deze editie vond ik de expo een van de beste beurzen die ik ken (ik bezoek vrijwel alle beurzen in NL en B en de grotere in D).

Wat de verlichting betreft: het zegt toch wel genoeg dat er zelfs handelaren waren die halogeen-verstralers hadden geïnstalleerd omdat het anders zo donker was dat je hun handelswaar niet goed kon zien?

mvg,
Gert

Kees-Jan


Peter

Citeermaar leek nu toch meer een beurs waar de handel wel erg belangrijk werd gevonden

Gert, je mag niet vergeten dat de handelaars mee een groot deel van de kosten betalen. Zonder hen zou de toegangsprijs veel duurder zijn, als er dan tenminste al een beurs zou zijn.

Kees-Jan
Het blijft toch een mooi detailstuk. Spijtig dat we elkaar zaterdag gemist hebben
Met vriendelijke groeten
Peter

Gert1

Citaat van: Peter op 21 oktober 2014, 12:30:24 PM
Citeermaar leek nu toch meer een beurs waar de handel wel erg belangrijk werd gevonden

Gert, je mag niet vergeten dat de handelaars mee een groot deel van de kosten betalen. Zonder hen zou de toegangsprijs veel duurder zijn, als er dan tenminste al een beurs zou zijn.


Natuurlijk. En misschien was er niet absoluut meer handel dan twee jaar geleden in Mechelen, maar doordat het totale oppervlak aanzienlijk kleiner was, was er dan wel relatief meer handel. Nochthans, zo hebben wij dat ervaren.

mvg,
Gert

Martin Welberg

Citaat van: Gert1 op 21 oktober 2014, 10:21:12 AM
Citaat van: Alex op 20 oktober 2014, 21:06:35 PM
In de Neckerhal heb je hier geen last van door het daglicht dat daar de hal verlicht. Dit is dus fijner vertoeven wat ik bedoel.

Mee eens. In de Neckarhal is de verlichting beter en bovendien is er veel meer ruimte. De Brabanthal was echt veel te krap.
Graag weer terug naar Mechelen.

mvg,
Gert

Absoluut mee oneens, alleen door de daglichtpunten is de Neckar hier en daar goed verlicht. Laagstaande zon geeft hinder wat later in de middag. En de zaalverlichting is minimaal. Wat dat betreft is de Brabanthal beter verlicht, alleen de lichtkleur is wat onaangenaam IMO
Eerlijk gezegd ben ik normaal als exposant wel blij met weinig licht aangezien de eigen baanverlichting de baan beter uit laat komen..

Peter

Marty,

Waar zat je ergens verstopt :)
Heb rondgekeken maar je stand niet gevonden.
Met vriendelijke groeten
Peter

Stefan Appelmans

Dit jaar ben ik er niet geweest, de zondag was er een banquet van de ouden (Ja...1967...) van "Premier Lanciers", mijn dus oud leger uniteit in Dûren. Goed gegeten en gedronken...  ;) Altijd iets merkwaardig moet ik wel zeggen.
Maar dat was een beetje veel voor mij op één week-end... Ik bedank iedereen op het Forum voor de prachtige fotos en de deelnemers voor hun werk!
Volgend jaar ben ik daar!
Stefan.
stefan.

erik50

Citaat van: Gert1 op 21 oktober 2014, 10:21:12 AM
Citaat van: Alex op 20 oktober 2014, 21:06:35 PM
In de Neckerhal heb je hier geen last van door het daglicht dat daar de hal verlicht. Dit is dus fijner vertoeven wat ik bedoel.

Mee eens. In de Neckarhal is de verlichting beter en bovendien is er veel meer ruimte. De Brabanthal was echt veel te krap.
Graag weer terug naar Mechelen.

mvg,
Gert

+1
Logica brengt je van A naar B. Fantasie brengt je overal.
Groeten Erik.

Gert1

Was het niet zo dat de Neckarhal dit jaar niet beschikbaar was wegens een verbouwing?
Zo ja, weet iemand wat er daar dan veranderd is? Wellicht zijn er zaken verbeterd en dan is het zeker de moeite waard om die locatie toch ook weer te overwegen.

mvg,
Gert