Ervaringen met de Belgische detailhandel!

Gestart door Havoc, 11 augustus 2014, 12:23:53 PM

PeterC

Groetjes, Peter


Havoc

Met vakantie voor onbepaalde duur.

PeterC

Citaat van: Havoc op 07 oktober 2014, 22:17:30 PM
Dead on arrival. (maar dat wist je ook wel zeker?)

Neen!  Maar weeral bijgeleerd! 

Mijn doelstelling is minimum één (iets) per dag bij te leren.  Bij deze is dat gelukt  ;)
Groetjes, Peter


bellejt

als ik van china een DOA of probleem van beschadiging of niet ontvangen heb stuur ik gewoon een mail.Dan vragen ze of je terugbetaling of herzending wil.Nooit problemen mee gehad en al 2 X iets nieuw gehad zonder discussie.Dat je moet je hier eens proberen in de winkels.Proberen zich in 80 % van de omstandigheden eruit te klappen dat het garantie is voor de constructiefirma of verkeerd gebruik.Leukste was een usb gaming koptelefoon van 120 euro in belgie en ginds 30 euro.Identiek produkt en origineel en ze hadden de gewone versie met jack's opgestuurd.Gewoon een compromis gesloten en de koptelefoon heeft mij amper 5 euro gekost.Heb dan maar bij dezelfde winkel een paneel voor de PC besteld met usb,audio,Sata enzovoort besteld voor 10 euro. Bij aankomst bleek er nog eennota bij te zitten met excuses voor de verkeerde zending.Lekker leuk en koptelefoon doet het nog steeds goed.

janieburton

#79
posting mislukt :o
 

janieburton

Even een eigen citaat gebruiken:
Citaat van: janieburton op 24 september 2014, 01:45:36 AM

Heb begin deze maand iets aangekocht in een grootwarenhuis in het buitenland, ik was daar in de winkel, het aangekochte(50€) item is te groot, de winkel geeft als service dat men het aangekochte kan ruilen of terugbetaald krijgt binnen de 30 dagen na aankoop; ik heb het aangekochte aangetekend teruggezonden(12 of 14€) naar de winkel waar ik het heb aangekocht, gisterenavond belt mijn buur dat ik contact moet opnemen met het warenhuis, wat blijk ik was vergeten om mijn telefoon te vermelden en de klantendienst van dat warenhuis was op zoek gegaan naar mijn telefoon op het internet maar om één of andere redenen had men niets gevonden maar wel een telefoon van mijn buur en die hebben ze dan maar gebeld met de vraag om mij de boodschap te geven dat ik hen moest contacteren, ik heb ze vandaag gecontacteerd en zij moesten mijn telefoonnummer hebben omdat ze anders het omgeruilde item niet konden terugzenden met een koerierdienst(ik denk dat de koerierdienst meer zal kosten dan de prijs dat ik heb betaald voor het item). Ik geef toe dat een grootwarenhuis meer kan dan een kleine winkelier, maar dat warenhuis in het buitenland had ook kunnen zeggen wij ruilen dit om maar u betaald de retourkosten voor de zending.


Het item mooi thuis geleverd met een koerierdienst en een mooie brief erbij, zal wel een standaard brief zijn, maar toch apprecieer ik het, om te zeggen dat klantentevredenheid prioriteit is en dat het genoegen aan hun kant was om het artikel om te ruilen.

Ik denk dat je hier al blij mag zijn als je het mag omruilen, laat staan dat als je het gekocht hebt in Gent(als voorbeeld) en je zou het opzenden naar de winkel  in Gent om te ruilen dat men je het zou terugzenden met een koerierdienst die meer kost dan de waarde van het aangekochte goed.
 

Metpetergaathetbeter


raf

wat de schakelaartjes aan gaat zie ik geen verschil tussen die van 4 euro en die van een paar cent
de werking waar ze voor moeten dienen is het stroomloos maken van bepaalde rail gedeelten op het rangeer terrein dus zo een denderen zal geen probleem geven want ik detecteer het denderen niet (software goed schrijven dan heb je der geen probleem mee).
Bv voor het om leggen van een wissel gebruik ik de goed kope druk knoppen
1 X contact dan spring ik uit de detectie loop en trek me verder van het denderen niets aan .
de wissel gaat langzaam om naar de andere kant (loop met pulsen)en daarna ga ik terug naar de detectie loop
als dan die schakelaar na het omleggen van de wissel nog dendert dan is er inderdaad iets verkeerd
maar tegen die tijd heb ik de knop reeds lang los gelaten.

en denk je nu echt dat die servo motoren die je hier 65 euro betaald niet uit china komen
zelfde spul zelfde print zelfs het zakje waar ze in zitten is het zelfde
als het namaak is dan moet dat zeker op een printplaatje te zien zijn want dan moet er ergens een component anders georiënteerd zijn op die smd print
en dat is dus niet het geval de printjes zijn identiek


om deze servo's gaat het
niet mijn filmpje maar wel de bedoeling hoe het werkt
https://www.youtube.com/watch?v=k5EjmIaR8P4

gr raf


If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Dirkh

Raf heb jij ervaring met die lineare servo. Ik zoek namelijk een oplossing voor mijn overweg.
Ik zou een kineare beweging van ongeveer 5mm moeten maken. Die 5 mm zouden in een 4 a 5 sec moeten  afgelegd worden.

Heb je ook een link waar ik die eventueel kan bestellen, bij conrad heb ik gevonden voor een 15€.

raf

ik misbruik deze servo reeds een tijdje in een duikboot
dwz dat ik de elektronica niet nodig heb maar alleen de motor en de potmeter gebruik
deze zit dus altijd in het water (duikboot)en doet dit reeds een paar jaar zonder problemen

je moet wel zien dat je een 5 volt type neemt want er zijn ook 3.2 volt type's en die kun je niet gebruiken want die branden door op 5 volt

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__11737__HobbyKing_Ultra_Micro_Servo_1_7g_for_3D_Flight_Left_.html

deze heb ik ook maar die zijn maar tot 4.2 volt dus oppassen
ze kosten 3.34 euro

een paar diode's in serie zetten moet lukken om de spanning omlaag te brengen
als je een losse pic gebruikt dan kan die ook op 4.2 volt werken
deze aansturen via een opto couple vanuit je eigenlijke sturing moet wel lukken
op 4.2 volt zijn ze supper snel
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dirver

meer spul van oa Hobbyking, eens gekeken naar de airbrushsetjes ?
als ze ook in the European Warehouse aanwezig zijn dan heb je alles in 2 dagen in huis (zonder douanezever)...
Met de (model)trein was je er geweest !!

dani

by the way,  de  " detailhandel" begint het ook slim te spelen hoor...

Als je iets bestelt van  "bol.com"   krijg je meestal niks vanhen zelf, maar zij werken met partners, die dan de spullen in een doos van "Bol" steken en het jou opsturen.

ja, even kompleet terzijde maar misschien toch relevant voo rhet topic.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Peter

Binnenkort zal je belasting (taks) moeten betalen op alle (Belgische) inkopen via netshops  :-\
Of ze die zaak gaan uitbreiden tot een heffing op akke net-aankopen is me nog niet duidelijk
Met vriendelijke groeten
Peter

janieburton

Citaat van: Peter op 10 oktober 2014, 10:22:57 AM
Binnenkort zal je belasting (taks) moeten betalen op alle (Belgische) inkopen via netshops  :-\
Of ze die zaak gaan uitbreiden tot een heffing op akke net-aankopen is me nog niet duidelijk

? ? ? Nog niets over gehoord. Kan je ons meer geven?

Bedoel je dat we een taks zouden moeten betalen als we een internet aankoop doen bij een internetwinkel in België; ttz als voorbeeld aankoop bij Fnac.be.
 

Peter

Inderdaad.
Was gisteren op het nieuws. Dit zou een heffing zijn die de nieuwe regering zou invoeren. Hoeveel die taks zou bedragen is nog niet geweten.
Zullen moeten wachten op de regeringsverklaring volgende week dinsdag in het parlement.
Ben ook benieuwd
Met vriendelijke groeten
Peter