Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Airbrush bij Lidl

Gestart door bellejt, 10 augustus 2014, 14:15:20 PM

bellejt

vanaf maandag 11/08 is er voor een spotprijs een airbrush set bij LIDL.Zal drummen zijn om er eentje te vinden.

Pol

H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

755philippe

Volgens mij niet te vergelijken met bvb een Badger en een compressor van Sparmax zoals ik heb. De boel heeft mij rond 350€ gekost en na 15 jaar gebruik nog geen problemen mee gehad. Kun je zoals bij Badger extra onderdelen bij kopen of vervangen? Kun je de spuitmond goed regelen en/of kun je er zeer fijn mee spuiten? Is maar een gedachtengang.
Mvg
Philippe

Steam.N

Superkwaliteit zal het waarschijnlijk niet zijn, maar je bent ook maar 60 euro kwijt, als het niet mocht deugen  ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Geert

Ik heb deze vorig jaar, ik dacht ook bij Lidl, aangekocht om te experimenteren met een airbrush. Maar verder dan het oppompen van mijn autobanden ben ik nog niet geraakt.  ;D Ik heb wel net na aanschaf even de airbrush getest met kraantjes water. Wat me opviel was dat de druk die er uit komt gepulseerd is. Er zit geen drukvat op de compressor!

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

dani

ik wou er ook eerst eentje kopen, maar hou het voorlopig bij mijn Revell set.   Even doorsparen voor een "semi-pro" installatie als ik ooit wil serieus gaan brushen.   Voor wat ik nu doe is mijn setje voldoende.

Het ziet er echter wel een leuk ding uit.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Huugooke

Inderdaad, het ontbreken van een drukvat betekent dat de spuit "sputtert". Nu heft een lange darm dat verschijnsel een beetje op; en zelf heb ik er vroeger al mijn spuitwerk mee gedaan. Er zijn hier forumleden die er nog altijd bij zweren.
Wat wel moet toegevoegd worden is een waterfilter, anders krijg je soms een druppel condenswater die plots uit je airbrush vliegt; en dat wil je niet hebben, geloof me!
Als je dat alles optelt ben je al vlug aan de prijs van een Chinees modelletje mèt vat!

Havoc

Zo'n drukvat voor een airbrush moet niet veel meer zijn dan een een 2l frisdrankfles. Als je de straffe wil uithangen kan een 6l brandblusser dienst doen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Huugooke

Drukvaten en compressoren moeten wel een regelmatige keuring ondergaan hé Johan  :D

Gerolf

Citaat van: Huugooke op 11 augustus 2014, 20:55:17 PM
Drukvaten en compressoren moeten wel een regelmatige keuring ondergaan hé Johan  :D
Je gaat toch maar tot enkele bar ... mij lijkt het risico beperkt - behalve als je geen overdrukventiel hebt ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Martin Welberg

Bij een goede schroefcompressor is een drukvat overbodig, daarnaast met korte leidingen zonder drukvat zou ik me nog niet zoveel zorgen maken over condens.

Kris

#11
Hallo,
Spuitwaterfles is niet zo'n goed idee , als iemand verkeerdelijk aan het reduceerventiel draait , dan kan je tot 7 bar op een fles zetten ( meestal de maximale druk van compressor ) als de fles uit elkaar klapt wil je de stukken niet in uw gezicht krijgen

Huugooke

Experimenten met oude gasflessen en brandblussers zijn al eens heel slecht afgelopen! Een (over)drukventiel is een must.
Je kan al die dingen wel los kopen, maar waarom het risico lopen? Probeer dat ding zo eens uit; zoals ik zei, ik heb er jarenlang mee gewerkt (een "ballenopblazer") met een waterfilter.
Als je plaats genoeg hebt kan je een compressor in de bouwmaterialenzaak (pff wat een woord) kopen.
Anders even doorsparen voor een goeie, en deze gebruiken om je luchtmatras op te blazen!

Geert

De compressor van Lidl gaat tot 3 bar en zéér zéér weinig debiet. Als je daar een luchtmatras mee moet oppompen ben je minstens een half uur bezig. Zoals ik hiervoor al schreef, ik gebruik deze compressor voor autobanden op te pompen, duurt soms tot 10 minuten.

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Michael

Citaat van: Geert op 12 augustus 2014, 14:02:20 PM
De compressor van Lidl gaat tot 3 bar en zéér zéér weinig debiet. Als je daar een luchtmatras mee moet oppompen ben je minstens een half uur bezig. Zoals ik hiervoor al schreef, ik gebruik deze compressor voor autobanden op te pompen, duurt soms tot 10 minuten.

Geert

Geert dan heb je vast een hoop tijd over, of weinig auto banden op te pompen. ;D ;D ;D ;D Compressor aansluiten , band op pompen....half uur wachten....duimen draaien....
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154