Nieuwe magnetische stroomvoerende koppeling : www.almrose.it

Gestart door eve, 23 juli 2014, 08:57:22 AM

eve



Rangeerduivel

Dat ziet er inderdaad zeer goed uit,alleen vraag ik mij af hoeveel gewicht die magneetjes kunnen trekken...

;)

eve

Citaat van: Rangeerduivel op 23 juli 2014, 21:23:09 PM
Dat ziet er inderdaad zeer goed uit,alleen vraag ik mij af hoeveel gewicht die magneetjes kunnen trekken...

;)

Die van HAG "trekt" 600 g (zie ander draadje)...

Erik

eve


SuSke

Vond dat die van HAG er anders ook heel sterk op leek.
Misschien dezelfde ?? ?? ??
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

eve


Rangeerduivel

En inderdaad,in de technische data staat ook een trekkracht van 600gr vermeld.
Wedden dat het hier 2X om hetzelfde item gaat
Maar ze zullen in ieder geval vlotter koppelen dan bvb die van Viessmann!

;)

eve

Omtrent het koppelen heb ik niet zo mijn bedenkingen. Ontkoppelen ? Met "brute" kracht uit mekaar sleuren ?

Erik

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

tunnelmotor2000

Dit is weer eens zo'n uitvinding waarop niemand zit te wachten.
Stroomvoerende koppeling....Waar heb je die vandoen?
Hier denk ik dan aan reizigerstreinen met verlichting, maar hebben die dan geen stroomvoerende draaistellen?
Ander mogelijk gebruik is bij dubbeltraktie van korte lokomotieven, maar hier hang ik die permanent aan elkaar en verbind ze aan elkaar elektrisch met dunnen draadjes.
Ziet er beter uit en kost geen arm of been.

JM
 

Peter

Voor treinstellen is zo'n koppeling wel een goede oplossing voor het schakelen van verlichting, stuurstandverlichting enz.
Voor de binnenverlichting is het gebruik van condensators dan weer ideaal, om geen flikkerende lampen te hebben.
Met vriendelijke groeten
Peter

PietB

Citaat van: tunnelmotor2000 op 24 juli 2014, 12:22:40 PM
Dit is weer eens zo'n uitvinding waarop niemand zit te wachten.
Stroomvoerende koppeling....Waar heb je die vandoen?
Wel eens gehoord van digitaal rijden en op afstand(via de centrale) de verlichting van alle wagons schakelen?
Citaat van: tunnelmotor2000 op 24 juli 2014, 12:22:40 PM
maar hier hang ik die permanent aan elkaar en verbind ze aan elkaar elektrisch met dunnen draadjes.
Ziet er beter uit en kost geen arm of been.
Over dat laatste valt te discussieren.
Sommige koppelingen willen nog wel eens een enkele keer losschieten, dan komen de tractie krachten op dat dunne draadje te staan.
Ook niet ideaal.

grt Piet.


eve