(http://www.almrose.it/portals/0/productimages/accoppiatori%20320x300.jpg)
Zie onder "News" van http://www.almrose.it/ (http://www.almrose.it/)
Erik
Knap. ;)
Dat ziet er inderdaad zeer goed uit,alleen vraag ik mij af hoeveel gewicht die magneetjes kunnen trekken...
;)
Citaat van: Rangeerduivel op 23 juli 2014, 21:23:09 PM
Dat ziet er inderdaad zeer goed uit,alleen vraag ik mij af hoeveel gewicht die magneetjes kunnen trekken...
;)
Die van HAG "trekt" 600 g (zie ander draadje)...
Erik
De link www.almrose.it is ondertussen dood...
Erik
Vond dat die van HAG er anders ook heel sterk op leek.
Misschien dezelfde ?? ?? ??
Ondertussen een PDF opgedoken :
http://www.almrose.it/Portals/0/Documentazione/ACCOPPIATORI_MAGNETICI.pdf (http://www.almrose.it/Portals/0/Documentazione/ACCOPPIATORI_MAGNETICI.pdf)
Aan de specs te zien lijkt ze idd. zeer sterk op de HAG.
Erik
En inderdaad,in de technische data staat ook een trekkracht van 600gr vermeld.
Wedden dat het hier 2X om hetzelfde item gaat
Maar ze zullen in ieder geval vlotter koppelen dan bvb die van Viessmann!
;)
Omtrent het koppelen heb ik niet zo mijn bedenkingen. Ontkoppelen ? Met "brute" kracht uit mekaar sleuren ?
Erik
En echt "kort"koppelen doen ze nu ook niet echt ???
Dit is weer eens zo'n uitvinding waarop niemand zit te wachten.
Stroomvoerende koppeling....Waar heb je die vandoen?
Hier denk ik dan aan reizigerstreinen met verlichting, maar hebben die dan geen stroomvoerende draaistellen?
Ander mogelijk gebruik is bij dubbeltraktie van korte lokomotieven, maar hier hang ik die permanent aan elkaar en verbind ze aan elkaar elektrisch met dunnen draadjes.
Ziet er beter uit en kost geen arm of been.
JM
Voor treinstellen is zo'n koppeling wel een goede oplossing voor het schakelen van verlichting, stuurstandverlichting enz.
Voor de binnenverlichting is het gebruik van condensators dan weer ideaal, om geen flikkerende lampen te hebben.
Citaat van: tunnelmotor2000 op 24 juli 2014, 12:22:40 PM
Dit is weer eens zo'n uitvinding waarop niemand zit te wachten.
Stroomvoerende koppeling....Waar heb je die vandoen?
Wel eens gehoord van digitaal rijden en op afstand(via de centrale) de verlichting van alle wagons schakelen?
Citaat van: tunnelmotor2000 op 24 juli 2014, 12:22:40 PM
maar hier hang ik die permanent aan elkaar en verbind ze aan elkaar elektrisch met dunnen draadjes.
Ziet er beter uit en kost geen arm of been.
Over dat laatste valt te discussieren.
Sommige koppelingen willen nog wel eens een enkele keer losschieten, dan komen de tractie krachten op dat dunne draadje te staan.
Ook niet ideaal.
grt Piet.
Een video gevonden : https://www.youtube.com/watch?v=H4WYTYLMAa0 (https://www.youtube.com/watch?v=H4WYTYLMAa0)
Erik
Citaat van: SuSke op 24 juli 2014, 10:28:18 AM
En echt "kort"koppelen doen ze nu ook niet echt ???
Suske, ik denk dat dat meevalt. Klik bvb op het vijfde beeld van boven geteld.
http://www.trainpassion.it/public/SubChan_10_I/288.asp?menu=Ls6&link=11&_height=100 (http://www.trainpassion.it/public/SubChan_10_I/288.asp?menu=Ls6&link=11&_height=100)
Erik
Pfff, video imponneerd mij helemaal niet. Als je stroom moet gaan halen uit de eerste wagon dan is uw lok gewoon z'n geld niet waard als ze beide draaistellen niet elektrisch aan elkaar hebben verbonden.
@Piet: Njah als hulpmiddel bij verlichte reizigersrijtuigen waarvan er één een functiedecoder heeft kan het zin hebben.
Mijn koppeling tussen twee lokomotieven die vast in dubbel rijden komt niet los = is een vast stuk
Citaat van: tunnelmotor2000 op 25 juli 2014, 17:24:11 PM
Als je stroom moet gaan halen uit de eerste wagon dan is uw lok gewoon z'n geld niet waard als ze beide draaistellen niet elektrisch aan elkaar hebben verbonden.
U haalt dus u stroom voor u rijtuigverlichting uit de lok? Wat heeft de prijs van een lok te makenmet magnetisch stroomvoerende koppelingen,
Ik vind dit goed gevonden voor iemand die dit zoekt en kan gebruiken en die mens die dat koopt zal der heel gelukkig mee zijn, maarrrr als hier iets nieuws verschijnt is het gegarandeerd iedere keer hetzelfde liedje ,das niet goed en da moet zo en dit en dat en zus en zo, het product bestaat al, dus ze zullen geen rekening houden met wat hier word geschreven,tips kunnen we altijd geven, raar dat dit ook wordt gedaan bij producten die nog niet verkrijgbaar zijn ::) iemand die er niks mee is ->breek toch niet altijd alles af
Das hier precies een klaagforum, mannen het is en blijft een hobby heeeee ;)
Sorry voor m'n gezaag ;D
Je moet de reacties leren lezen man!
Ik reageerde op de video.
Het produkt an sich mag er wezen, er zijn andere nog duffere dingen te koop, en niet alles wat nieuw is is beter of een verbetering.
De bedoeling van het filmpje is te laten zien dat de achterste(linker)helft van de loc géén stroomafname heeft,(plastieken wielen misschien???,een flutmerk volgens mij...)
Door stroomafname via het draaistel van de goederenwagen,doorgevoerd naar de loc via de magnetische koppeling,is dit euvel verholpen... 8)
;)
Ja hierbij had ik een oude Lima in gedachten, en ik denk dat het niet stroom voerende draaistel het motordraaistel is met 2 caoutchoukes aan één zijde.
Mijn jaar 1965 reeks 15 van Lima had dat ook.
Citaat van: tunnelmotor2000 op 27 juli 2014, 13:09:15 PM
Je moet de reacties leren lezen man!
Je moet zo nie roepen, ;D
sgoe kzal de video eerst even lezen ;D sorry voor de misvatting
Kvind dat die gast op dat filmke nogal serieus moet trekken om ze uit elkaar te halen. Dan stel ik me de vraag, na hoeveel keren trekken heb je de schaarkoppeling in je handen!? gebroken dan natuurlijk :)
Wel mooi alternatief voor bv die duikbrillen dat gaan uitkomen! want die koppeling daartussen, daar kun je sevens 220V doorjagen :)
Hallo,
Het is al een tijdje geleden dat mijn aandacht werd getrokken voor deze magnetische stroomvoerende H0-koppelingen. Blijkens een mededeling in - ik meen Eisenbahn Magazin - zouden deze koppelingen per paar zo'n € 9,- kosten. Uiteraard heb ik toen contact proberen te zoeken met Almrose, maar dat lukte niet. In eerste instantie leek het bedrijf Almrose als van de aardbodem verdwenen. Na enige weken verbeterde die situatie, maar rechtstreekse bestellingen doen was er niet bij. Naspeuringen leidden ertoe dat ik vernam dat het Zwitserse HAG het alleenrecht op verkoop zou hebben verworven, maar HAG stelde de winkelprijs toen op ongeveer ZwF 9,- per stuk!. Enkele Zwitserse modeltreinwinkels pasten daarop die 100% verhoogde HAG prijzen toe. Zo'n prijsverhoging is voor mij bijna probihitief. Dan maar niet.
Maar tóch is er iets vreemds aan de hand: Waar die koppelingen ook gefabriceerd mogen zijn, ze worden in ieder geval op de markt gebracht door een Italiaans bedrijf. Maar als een winkelier in de EU die koppelingen wil kopen moet dat - als het klopt dat HAG het alleenverkooprecht heeft op die koppelingen - via een niet EU lidstaat. Naar mijn opvatting is het te gek voor woorden dat EU-produkten in een andere EU-lidstaat slechts via de Zwitserse omweg (met alle import- en exportheffingen die er dan op gaan drukken!) verkrijgbaar zouden zijn. Hier klopt iets niet.
Deze koppelingen zijn vooral zéér geschikt voor trek-duwtreinen, die dan heel gemakkelijk in delen uit elkaar kunnen worden genomen en ook weer in delen op de rails kunen worden gezet, iets wat met andere stroomgeleidende kortkoppelingen geen eenvoudig karweitje is.
Wie heeft wellicht ervaring met de aanschaf en het gebruik van deze Almrose koppelingen. Een vraag mijnerzijds is bijvoorbeeld of deze koppelingen niet te laag hangen om verhoogde puntcontakten van Märklinwissels en kruispunten te kunnen passeren zonder deze aan te raken met alle risico's van deraillementen.
Gegroet,
rovanko